Ελλάδα|27.11.2024 05:19

Έρχονται αυστηρότερα μέτρα για την καταπολέμηση της πειρατείας: Οι συμφωνίες - «κλειδί»

Μαρία Λιλιοπούλου

Τη θέσπιση αυστηρότερων μέτρων κατά της πειρατείας από την Πολιτεία αναμένει η αγορά τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης, όπως επεσήμανε ο νέος ισχυρός άνδρας του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, ο οποίος έχει αναλάβει τα ηνία του Οργανισμού τους τελευταίους έξι μήνες.

Σε δημοσιογραφική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου εκτίμησε ότι θα υπάρξει ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης σε επίπεδα σύγκλισης με τα διεθνή δεδομένα, αποτέλεσμα στο οποίο θα συντελέσει και η καταπολέμηση της πειρατείας. Σήμερα τα ποσοστά διείσδυσης ανέρχονται στο 30% και στόχος είναι η αύξηση τους στο 50%, ποσοστό το οποίο αντανακλά και τον μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κλειδί οι συμφωνίες Netflix και Nova

Σύμφωνα με τον κ. Νεμπή, στο μέτωπο καταπολέμησης της πειρατείας συνέβαλαν και οι συμφωνίες με τη Nova για την προβολή κοινού αθλητικού περιεχομένου και το Netflix, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αποτιμηθεί ακόμα ο αριθμός των χρηστών που πέρασαν από την …παρανομία στη νομιμότητα ως απόρροια αυτών των κινήσεων.

«Οι πρόσφατες συμφωνίες με την NOVA και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση», σημείωσε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Νεμπής στην ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών. Βάσει των στοιχείων, υπολογίζεται ότι στο τέλος της χρονιάς σύνδεση οπτικής ίνας θα έχουν 1,7 εκατ. νοικοκυριά, ενώ εκτιμάται ότι η διείσδυση θα έχει φτάσει στο 65% της ελληνικής επικράτειας έως το 2027, καλύπτοντας περί τα 3 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

«Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές Fixed Wireless Access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες χονδρικής που πρόσφατα υπογράψαμε, θα μας φέρει το ποσοστό αξιοποίησης του fiber δικτύου μας σε πάνω από 55%» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ως προς την παροχή υπηρεσιών σε περιοχές που δεν υπάρχει κάλυψη FTTH, ο κ. Νεμπής επεσήμανε ότι «το 5G - τόσο η πρόσβαση όσο και το δίκτυο κορμού (5G stand alone) - είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε το FWA (Fixed Wireless Access) προϊόν για να προσφέρουμε υπερυψηλές ταχύτητες στους πελάτες που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί από τις οπτικές ίνες. Η εμπορική διάθεση θα γίνει το επόμενο διάστημα».

Ερωτηθείς, πάντως, για την πιθανότητα συνεργασίας με την ΔΕΗ, ο κ. Νεμπής απάντησε ότι «συνεργαζόμαστε με όλους τους παρόχους που δημιουργούν δίκτυα οπτικών ινών, όπου υπάρχει η ανάγκη να προσφέρουμε υπηρεσίες για τους πελάτες μας. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή περνάει ίνες σε περιοχές που υπάρχει ήδη το δικό μας δίκτυο οπτικών ινών. Παρ’ όλα αυτά θα ήμασταν θετικοί να αγοράσουμε χονδρική από τη ΔΕΗ σε περιοχές που δεν είναι στο δικό μας πλάνο. Στο πλαίσιο αυτό το δοκιμάζουμε και πιλοτικά», ανέφερε.

Ως προς το 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος των 3.5GHz, με στόχο την αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης σε πάνω από 80%, με ταυτόχρονη αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών.

Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε πως σκοπεύει να εστιάσει στην καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας.

Οι νέες αγορές

Προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (COSMOTE insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες. Ειδικά για την υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX, o κ. Νεμπής εξέφρασε την ικανοποίησή του, τονίζοντας πως έχει ήδη φτάσει τους 1 εκατ. πελάτες και δέχεται 40.000 παραγγελίες την ημέρα. Για το payzy αντίστοιχα, είπε πως «έχει φτάσει τους 400.000 πελάτες, ενώ 2.000 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει το payzy pro. Ήδη έχει λανσαριστεί και στην γερμανική αγορά, ενώ θέλουμε να το αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».

Για την ακίνητη περιουσία του ΟΤΕ, ο επικεφαλής του ομίλου επεσήμανε ότι η ΟΤΕ estate έχει στο χαρτοφυλάκιό της πάνω από 2.600 ακίνητα που αξιοποιεί είτε για την κάλυψη των αναγκών του ΟΤΕ ή εκμισθώνοντάς τα συμπληρώνοντας πως η αξιοποιηση των ακινήτων αποφέρει περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Όσον αφορά στον Μετασχηματισμό του Ομίλου, ο κ. Νεμπής έθεσε για το μέλλον δυο βασικές προτεραιότητες: την εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας. Ως προς την εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτος στόχος είναι να μειωθούν οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης, καθώς και οι άσκοπες μεταβάσεις των τεχνικών στο πεδίο.

Όπως ανέφερε, «η εταιρεία ξεχωρίζει με τους καλύτερους δείκτες εμπειρίας πελάτη στην αγορά, ωστόσο γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά ακόμα περιθώρια βελτίωσης για να φέρουμε την εμπειρία πελάτη εκεί που θέλουμε και να φτάσουμε να συγκρινόμαστε με τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών τεχνολογίας στην Ευρώπη».

Αναφορικά με την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας, προτεραιότητα είναι η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), για να μεταφερθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών στα ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πελάτη με πιο αποδοτικό τρόπο. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής του ΟΤΕ και στην περαιτέρω αξιοποίηση της μάρκας Telekom. «Η Telekom είναι ένας Όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες. Έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom. Όπως κάναμε με το Netflix, έτσι θέλουμε να κινηθούμε για να αξιοποιήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες μπορούμε προς όφελος των πελατών μας», υπογράμμισε.

NovaΟΤΕNetflixειδήσεις τώραπειρατεία