Ελλάδα|09.05.2019 21:44

Συνεχίζεται η «μάχη» εκπαιδευτών οδήγησης και υπουργείου Μεταφορών

Μαρία Λιλιοπούλου

«Όμηροι» της συνεχιζόμενης κόντρας μεταξύ των εκπαιδευτών οδήγησης και του υπουργείου Μεταφορών παραμένουν χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί καθώς οι πρακτικές εξετάσεις σε πολλές περιπτώσεις εξακολουθούν να μην προγραμματίζονται.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Μεταφορών κατηγορεί ευθέως την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης για παρακώλυση των εξετάσεων με «ανύπαρκτα επιχειρήματα περί εργατικής νομοθεσίας».

«Την ώρα που σταδιακά ξεκινούν οι πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης με βάση το πρώτο μεταβατικό στάδιο του νέου Νόμου 4599/2019, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης για άλλη μία φορά αποδεικνύει ότι κάνει τα πάντα όλο αυτό το διάστημα για να εμποδίσει τους εκπαιδευτές να προχωρήσουν σε προγραμματισμό εξετάσεων και παρεμβαίνει με ανύπαρκτα επιχειρήματα «περί εργατικής νομοθεσίας. Είναι άλλη μία προσπάθεια παρακώλυσης των εξετάσεων για μικροπολιτικούς, και όχι μόνο, λόγους» επισημαίνεται σε ανακοίνωση.

Η ηγεσία του υπουργείου ζητεί μάλιστα από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας «που όλοι πια γνωρίζουν ως γνωστό στέλεχος συγκεκριμένου πολιτικού χώρου», και την ηγεσία της ομοσπονδίας να απολογηθούν στους εκπαιδευτές για την παρακώλυση του έργου τους και στους πολίτες για την ταλαιπωρία που υφίστανται.

Καλεί επίσης «όλους τους «υγιείς» εκπαιδευτές που θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους να προσέλθουν για προγραμματισμό εξετάσεων στις αρμόδιες Δ/νσεις των Περιφερειών».

Η ανακοίνωση ήρθε σε απάντηση δύο επιστολών της Ομοσπονδίας, με τις οποίες ζητούσε ενημέρωση για τη νομιμότητα της «ανταλλαγής εκπαιδευτή οδηγών κατά την ώρα της πρακτικής εξέτασης» και για την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος και τραυματισμού του εκπαιδευτή.

Η Ομοσπονδία με τις επιστολές αυτές έθετε τα παρακάτω ερωτήματα:

Συγκεκριμένα, βάσει των επιστολών που κοινοποίησε το Υπουργείο, η Ομοσπονδία αρχικά ερμηνεύει ως ανταλλαγή εκπαιδευτών την εξής πρόβλεψη του πρόσφατου ν. 4509/2019: «Ο εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών, ο οποίος παρίσταται στο εκπαιδευτικό όχημα στο δεύτερο στάδιο εξέτασης, δεν επιτρέπεται να ανήκει στη σχολή οδήγησης που παρείχε στον υποψήφιο οδηγό μαθήματα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης». Δηλαδή, όπως αναφέρεται στις δυο επιστολές, να μην έχει οποιαδήποτε εργασιακή σχέση με τη σχολή οδηγών που έχει εκπαιδεύσει τον μαθητή και που ανήκει το όχημα με το οποίο θα γίνουν οι εξετάσεις.

Επικαλείται κατόπιν την Υ.Α. 50984/2013, κατά την οποία, ο εξεταστής ανάμεσα στα άλλα απαραίτητα έγγραφα, ελέγχει για κάθε παριστάμενο εκπαιδευτή και «φωτοαντίγραφο βεβαίωσης που εκδίδεται από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, στην οποία αναφέρονται όλοι οι εκπαιδευτές που συνδέονται με την παριστάμενη Σχολή Οδηγών με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, εξαιρουμένων των εκπαιδευτών (φυσικών προσώπων) που η παριστάμενη σχολή λειτουργεί στο όνομά τους».

Ανάμεσα στα ερωτήματα που διατυπώνει η Ομοσπονδία είναι το:

  • Εάν είναι νόμιμη η παραπάνω πράξη ανταλλαγής εκπαιδευτή οδηγών κατά την ώρα της πρακτικής εξέτασης, ο οποίος προσφέρει υπηρεσίες σε σχολή οδηγών χωρίς να έχει οποιαδήποτε σχέση εργασίας με την παραπάνω επιχείρηση;
    Ποιος θα φέρει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος και τραυματισμό του εκπαιδευτή ο οποίος παρευρίσκεται εντός του οχήματος προσφέροντας παροχή υπηρεσιών χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε σχέση εργασίας με τη σχολή οδηγών που παρέχει τις υπηρεσίες του τη συγκεκριμένη στιγμή που λογικά θα είναι εργατικό ατύχημα;
υποψήφιοι οδηγοίυπουργείο Μεταφορών και ΥποδομώνΠανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης