Ελλάδα|17.07.2019 17:21

Θεσσαλονίκη: Σχεδιάζεται η προσέλκυση δεκάδων κρουαζιερόπλοιων

Newsroom

Τις απαραίτητες προϋποθέσεις, προκειμένου να ελλιμενίζονται ακόμα και πενήντα κρουαζιερόπλοια το χρόνο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχουν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν φορείς της πόλης. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης και η νέα διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης έχουν ανοίξει το φάκελο «κρουαζιέρα» και συντονίζουν τις προσπάθειές τους για να προσελκύσουν πολλά κρουαζιερόπλοια, με στόχο να ενισχύσουν την τοπική οικονομία, αλλά και να προβάλουν τη Θεσσαλονίκη σε τουρίστες υψηλών οικονομικών δυνατοτήτων.

Πριν από λίγες μέρες έγινε μια εφ’ όλης της ύλης συνάντηση μεταξύ των τριών φορέων, παρουσία και εμπειρογνώμονα από τη Μασσαλία και όπως είπε στο ethnos.gr η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου «ήταν ξεκάθαρο ότι όλοι οι φορείς θέλουμε την ενίσχυση της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη και αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε στο σημείο, του τι μπορεί να κάνει ο καθένας μας προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι πολύ σημαντικό ότι η νέα διοίκηση του λιμανιού θέλει την ενίσχυση της κρουαζιέρας και κινητοποιείται γι’ αυτό, διότι χωρίς τη βοήθεια του λιμανιού δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Σίγουρα θα χρειαστούμε τη βοήθεια και του Υπουργείου Τουρισμού».

Άμεσα τα luxury κρουαζιερόπλοια

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου, ο στόχος των φορέων είναι άμεσα, ακόμα και από την επόμενη τουριστική περίοδο, να έρχονται στη Θεσσαλονίκη δεκάδες μικρά κρουαζιερόπλοια, τα οποία είναι γνωστά ως luxury. Αυτά συνήθως μεταφέρουν από 2.500 έως 4.000 τουρίστες και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυτήν τη στιγμή διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για τον ελλιμενισμό τους.

Στο μέλλον, όταν γίνουν τα απαραίτητα έργα και αναπτυχθεί περαιτέρω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης -κάτι που ήδη υλοποιείται- σχεδιάζεται να ελλιμενίζονται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν ακόμα και 6.000–7.000 τουρίστες.

«Παλαιότερα στη Θεσσαλονίκη έφταναν μέχρι και τριάντα κρουαζιερόπλοια το χρόνο. Όταν η Κωνσταντινούπολη σταμάτησε να αποτελεί προορισμό και η Ελλάδα βγήκε από το χάρτη λόγω των προβλημάτων της, ο αριθμός τους μειώθηκε σημαντικά. Σήμερα δε φτάνουν στη Θεσσαλονίκη περισσότερα από 6-7 κρουαζιερόπλοια κάθε έτος. Πλέον η Κωνσταντινούπολη είναι ενεργή και υπάρχει η βούληση να δημιουργηθούν στη Θεσσαλονίκη όλες οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας», σημειώνει η κ. Πατουλίδου.

Ελκυστικό προϊόν η Θεσσαλονίκη

Κατά την αντιπεριφερειάρχη και πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, η πόλη πλέον αποτελεί ένα ελκυστικό προϊόν για τους τουρίστες, ωστόσο, χρειάζεται να γίνουν ακόμα κάποια βήματα, ώστε να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες σε αυτούς που συμμετέχουν σε κρουαζιέρα.

«Η Θεσσαλονίκη έχει ως μεγάλο πλεονέκτημα το γεγονός ότι το λιμάνι της βρίσκεται στην ‘’καρδιά’’ του κέντρου και της αγοράς της. Πρέπει να δούμε, ωστόσο, για παράδειγμα, τον τρόπο που θα κινούνται οι τουρίστες της κρουαζιέρας στην πόλη, τις ώρες που θα λειτουργούν τα μουσεία και τα μνημεία, αλλά και τις επιλογές που θα τους προσφέρουμε. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων, ξεκινήσαμε το Φεστιβάλ Επταπυργίου και θα αποκτήσουμε ένα ακόμα πλεονέκτημα, μόλις ολοκληρωθεί ο σταθμός του μετρό στη Βενιζέλου, που θα έχει τη μοναδικότητα στον κόσμο να είναι επισκέψιμα υπόγεια πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα», σημειώνει η κ. Πατουλίδου.

κρουαζιερόπλοιαΟργανισμός Λιμένος ΘεσσαλονίκηςΒούλα Πατουλίδου