Ελλάδα|11.08.2019 15:13

Θεσσαλονίκη: Οι εκλεκτοί της νέας Κυβέρνησης για τις θέσεις «κλειδιά»

Εύρης Τσουμής

Με επιλογές προσώπων από το παρελθόν, που αµφισβητούνται ακόµα και από γνωστά «γαλάζια» στελέχη της, αναµένεται η κυβέρνηση της Νέας Δηµοκρατίας να στελεχώσει τις επιτελικές θέσεις σε φορείς και οργανισµούς της Θεσσαλονίκης. Τον «ασκό του Αιόλου» των αµφισβητήσεων και των επικρίσεων των επιλογών της κυβέρνησης άνοιξε η είδηση για την τοποθέτηση στο Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη της πρώην βουλευτού Μαρίας Αντωνίου.

Η απόφαση της κυβέρνησης για τη διατήρηση του Γραφείου προκάλεσε πολλές αντιδράσεις κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, και τις βουλευτές ∆ώρα Αυγέρη και Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία ήταν και η πρώτη επικεφαλής του Γραφείου, αλλά και από πολλά τοπικά επώνυµα «γαλάζια» στελέχη. Σε σχόλιά τους γνωστοί νεοδηµοκράτες της Θεσσαλονίκης κάνουν ανοιχτά λόγο για λανθασµένη απόφαση.

Παύθηκε ο Στ. Παππάς

Το δεύτερο ανοιχτό µέτωπο που κλήθηκε να κλείσει η κυβέρνηση είναι αυτό του ΟΑΣΘ. Τα µεγάλα παράπονα των πολιτών, οι οποίοι κάνουν λόγο για διάλυση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, µε ελάχιστα και σε κακό χάλι λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόµους, που έχει ως συνέπεια τις σηµαντικές καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δροµολογίων και τις άθλιες συνθήκες µετακίνησης, έχουν δηµιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τον ΟΑΣΘ.

Οι πολίτες ζητούν επιτακτικά λύσεις, βάζοντας πια στην πρώτη θέση των προβληµάτων της πόλης που πρέπει να επιλυθούν άµεσα το ζήτηµα των αστικών συγκοινωνιών. Σύµφωνα µε πληροφορίες, µε απόφαση των υπουργών Οικονοµικών Χρ. Σταϊκούρα και Μεταφορών και Υποδοµών Κ. Αχ. Καραµανλή, ο κ. Παππάς παύθηκε από τα καθήκοντά του. Στη θέση του προέδρου του οργανισµού τοποθετήθηκε ο Γιώργος Σκόδρας, ο οποίος είχε διατελέσει στο παρελθόν πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος στην ΕΥΑΘ ΑΕ, καθώς και πρόεδρος της εταιρείας Εγνατία Οδός ΑΕ. Στη θέση του διευθύνοντος συµβούλου τοποθετήθηκε ο Γιώργος Σπανός, πρώην διευθυντής Κίνησης στον ΟΑΣΘ, ο οποίος, όµως, ήταν σε δυσµένεια µετά την κρατικοποίηση του οργανισµού. Σύµφωνα µε πληροφορίες, στο ∆Σ του ΟΑΣΘ θα συµµετάσχει και ο πολιτικός µηχανικός Ιωάννης Ρεντζεπέρης, ο οποίος µετείχε στη διοίκηση της Εγνατίας Οδού επί υπουργίας Γιώργου Σουφλιά. Σε εκκρεµότητα παραµένουν άλλες δύο κρίσιµες θέσεις φορέων. Η µία αφορά τη θέση του προέδρου της Αττικό Μετρό και η άλλη τη θέση του προέδρου της εταιρείας Εγνατία Οδός ΑΕ.

Σε ό,τι αφορά την Αττικό Μετρό, ο νυν πρόεδρος Γιάννης Μυλόπουλος απλώς περιµένει αυτό το διάστηµα τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης, όπως λέει στους συνοµιλητές του. Σύµφωνα µε πληροφορίες, για τη θέση έχει «κλειδώσει» ο πρώην βουλευτής της Ν∆ και στενός συνεργάτης του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαµαρά, ∆ηµήτρης Σταµάτης. Ως υπουργός Επικρατείας ο κ. Σταµάτης δοκιµάστηκε σε δύσκολες αποστολές, αφού ο ρόλος του ήταν να παρακολουθεί το έργο στα υπουργεία. Στο παρελθόν διετέλεσε επίσης γενικός γραµµατέας του πρώην υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και γενικός γραµµατέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ ήταν διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας και πρόεδρος των ΗΛΠΑΠ.

Ενα από τα ονόµατα που ακούγονται για τη θέση όµως είναι και αυτό του Νίκου Ταχιάου, για τον οποίο φέρεται να πιέζουν τοπικά «γαλάζια» στελέχη που ανήκουν στο περιβάλλον του προέδρου του κόµµατος. Αναµονή υπάρχει και για τη θέση του προέδρου της Εγνατίας Οδού. Για τη θέση έντονα αναφέρεται το όνοµα του προέδρου του ΣΕΒΕ και πρώην υπουργού Υγείας στην κυβέρνηση Καραµανλή, Γιώργου Κωνσταντόπουλου. Για την περίπτωση της ΕΡΤ3 φαίνεται πως παίζει το όνοµα του προέδρου της ∆ιοικούσας Επιτροπής της Ν∆ στη Θεσσαλονίκη, Τάσου Σπηλιόπουλου, ο οποίος είχε διατελέσει πρόεδρος της ΕΤ3 και επί κυβέρνησης Κ. Καραµανλή.

Το δίδυμο

Αλλαγές δεν φαίνεται να υπάρχουν στη ΔΕΘ-HELEXPO, αφού το δίδυµο του Τάσου Τζήκα στη θέση του προέδρου και του Κυριάκου Ποζρικίδη στη θέση του διευθύνοντος συµβούλου θεωρείται επιτυχηµένο. Η περσινή διοργάνωση στην οποία τιµώµενη χώρα ήταν οι ΗΠΑ θεωρείται η πιο επιτυχηµένη όλων των εποχών. Αυτό µαρτυρούν άλλωστε και τα συνεχή εγκωµιαστικά σχόλια όλων των αξιωµατούχων της αµερικανικής πρεσβείας και του προξενείου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την περσινή ∆ΕΘ. Πάντως σε κάθε περίπτωση ό,τι είναι να γίνει στη ∆ΕΘ θα γίνει µετά τη φετινή διοργάνωση του Σεπτεµβρίου. Η κυβέρνηση, µάλιστα, δίνει µεγάλη έµφαση στον εκθεσιακό φορέα της Θεσσαλονίκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις προγραµµατικές του δηλώσεις στη Βουλή είχε συµπεριλάβει ως ένα από τα κορυφαία έργα που πρέπει να προχωρήσουν και το έργο της ανάπλασης όλης της έκτασης της ∆ΕΘ.

Δεν αλλάζει

Στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτοµίας η παρουσία του πρώην προέδρου του ΣΕΒΕ, Κυριάκου Λουφάκη, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αλλαγών. Αν και διορίστηκε από την προηγούµενη κυβέρνηση και την κυρία Νοτοπούλου ως πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτοµίας, όλα δείχνουν πως θα παραµείνει στη θέση του.

ΟΑΣΘΕγνατία ΟδόςΔΕΘ-HelexpoΜαρία ΑντωνίουΑττικό Μετρό