Ελλάδα | 22.08.2019 17:06

Θεσσαλονίκη: 3 εκατ. ευρώ η επένδυση για πυροσβεστικά οχήματα και νέο πυροσβεστικό σταθμό

Ντέπη Χιωτοπούλου

Εχοντας ως υψίστη προτεραιότητα την ασφάλεια και την προστασία των αεροδρομίων, που διαχειρίζεται η Fraport Greece, παρουσίασε την Πέμπτη, στη Θεσσαλονίκη, τα ολοκαίνουρια πυροσβεστικά της οχήματα, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport Greece, Alexander Zinell, και στελεχών της διαχειρίστριας εταιρείας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.

«Είμαστε εδώ για να σας παρουσιάσουμε τα καλύτερα και ολοκαίνουργια πυροσβεστικά οχήματα που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά που υπάρχουν και στην Ελλάδα» ανέφερε ο κ. Zinell τονίζοντας ότι «η ασφάλεια όσο και η προστασία είναι το σημαντικότερο για εμάς και για τα αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε».

Ο CEO της Fraport Greece επισήμανε ότι τόσο ο νέος πυροσβεστικός σταθμός που θα κατασκευαστεί πίσω από τον υφιστάμενο, καθώς και τα ολοκαίνουρια πυροσβεστικά οχήματα, κατηγορίας Buffalo της αυστριακής εταιρείας Rosenbauer, θα κοστίσουν πάνω από 3 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, ο κύριος Zinelli επισήμανε την άριστη συνεργασία που έχει η Fraport Greece με την πυροσβεστική υπηρεσία του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Οχήματα υψίστης τεχνολογίας

Πέντε νέα ολοκαίνουρια οχήματα προσθέτει στο δυναμικό της η Fraport Greece, τα οποία αποτελούν την τελευταία λέξη τεχνολογίας που υπάρχει στην πυρόσβεση αεροδρομίων.

«Μιλάμε για ειδικά οχήματα, δεν μοιάζουν σε καμία περίπτωση με τα πυροσβεστικά οχήματα που βλέπουμε στις δασικές πυρκαγιές», δήλωσε ο κ. Ηλίας Μαραγκάκης, γενικός διευθυντής επιχειρησιακών λειτουργιών της Fraport προσθέτοντας: «Εδώ το όχημα είναι υψηλών επιδόσεων, όσον αφορά την ταχύτητα, θα κάνει από 0-80 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 27 δευτερόλεπτα, μιλάμε για 35 τόνους, πρόκειται για ένα όχημα που μπορεί να πάρει στροφές με ταχύτητα 80 χλμ.». Το οποίο όχημα έχει τη δυνατότητα να φτάσει στον τόπο του ατυχήματος σε λιγότερο από 3 λεπτά.

Σ’ ότι αφορά το κόστος του κάθε πυροσβεστικού οχήματος, ξεπερνάει τις 600.000 – 700.000 ευρώ συνολικά, έκαστο, προσθέτοντας στο σύνολο, και τον εξοπλισμό του.

«Το όχημα μπορεί να βγάλει όλο το νερό – 7 τόνους νερού- μέσα σε λιγότερο από 90 δευτερόλεπτα. Και ξέρετε, αυτό που αρέσουν να λένε οι πυροσβέστες είναι όταν αναλάβουμε εμείς, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχει πυρκαγιά, μόνο πλημμύρα!» ανέφερε χαρακτηριστικά στην σημερινή παρουσίαση ο κ. Μαρακάκης.

Ο ίδιος πρόσθεσε, ότι πρόκειται για μια επένδυση, που τη ζητάνε και οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρίες. «Είναι μια από τις βασικές υπηρεσίες του αεροδρομίου. Εάν δεν πληρούμε τις προϋποθέσεις της πυρασφάλειας, μπορεί οι αεροπορικές εταιρίες να αρνηθούν να έρθουν» δήλωσε ο κ. Μαρακάκης.

Πέντε οχήματα

Στη συγκεκριμένη κατηγορία η εταιρία έχει αποκτήσει πέντε οχήματα, τα οποία διαθέτει, ένα στη Θεσσαλονίκη, και από ένα σε Ρόδο, Κω, Κέρκυρα και Ζάκυνθο. Αυτά τα δικάμπινα οχήματα έρχονται να προστεθούν στα 10 οχήματα, επίσης, κατηγορίας Buffalo της Rosenbauer, εξίσου ικανά, τα οποία παραλάβανε πέρυσι.

Η εκπαίδευση  για τους πυροσβέστες έχει ήδη ξεκινήσει, και τη δεδομένη στιγμή βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πυροσβέστες από Ζάκυνθο, Κω και Κέρκυρα ώστε να πάρουν τα κατάλληλα εφόδια για τα συγκεκριμένα οχήματα.

Παρουσίαση και επίδειξη των οχημάτων

Ακολούθησε ξενάγηση και λεπτομερής παρουσίαση του ολοκαίνουργιου, τελευταίας τεχνολογίας πυροσβεστικού οχήματος, από τον κ. Αντώνη Παναγιωτάκη υπεύθυνο για το πυροσβεστικό σώμα, και τον Τάσο Τσατσακλά μάνατζερ για το στόλο του πυροσβεστικού σώματος.

Ο κ. Παναγιωτάκης εξήγησε στους εκπροσώπους των ΜΜΕ, τα εξαρτήματα και τον εξοπλισμό που διαθέτει ένα τέτοιο πυροσβεστικό όχημα.

«Ο χώρος που βρίσκεται η αντλία – η καρδιά του πυροσβεστικού οχήματος-,  περιμετρικά έχει κατασβεστικό εξοπλισμό όπως είναι ο τυλικτήρας μήκους 40 μ. ο οποίος έχει δυνατότητα παροχής νερού και αφρού, υπάρχουν εξαρτήματα που δίνουν τη δυνατότητα στον πυροσβέστη να επιχειρήσει και εξωτερικά της ατράκτου εάν χρειαστεί» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης προσθέτοντας ότι αυτού του είδους τα πυροσβεστικά οχήματα έχουν και νερό, και αφρογόνο νερό και σκληρή σκόνη. «Υπάρχει σύστημα που εκτοξεύει τη σκληρή σκόνη εκεί που κρίνεται υπηρεσιακά να την ρίξουν. Εχει δυνατότητα να ρίχνει 2,5 κιλά το δευτερόλεπτο σκόνη, συνολικά έχουμε 250 κιλά σκόνης. Και συνήθως χρησιμοποιείται για την κατάσβεση πυρκαγιών κινητήρων» συμπλήρωσε ο κ. Παναγιωτάκης.

Τα στελέχη της Fraport Greece και του Πυροσβεστικού Σώματος στο αεροδρόμιο "Μακεδονία"

Fraport Greeceαεροδρόμιο ΜακεδονίαFraport