Ελλάδα|07.10.2019 22:13

«Γκάφα» των Οδικών Συγκοινωνιών ανοίγει τον δρόμο για πληρωμές σε 4.000 εργαζόμενους

Μαρία Λιλιοπούλου

Τον ασκό του Αιόλου άνοιξε η αμέλεια της διοίκησης των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) να ασκήσει έφεση σε αγωγή μερίδας εργαζομένων της εταιρίας, οι οποίοι δικαιώθηκαν πρωτόδικα και πλέον μπορούν να πληρωθούν για τις διαφορές που προκύπτουν από την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο με συνολικό ποσό που αγγίζει τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ!

Η συγκεκριμένη αγωγή είχε ασκηθεί από μερίδα περίπου 150 εργαζομένων – κυρίως οδηγών – οι οποίοι είχαν κινηθεί αυτόνομα με δικό τους δικηγόρο και εκτός Σωματείου.

Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ σε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο που θα γίνει την Τρίτη (8/10) θα ζητήσει την άρση όλων των εφέσεων που έχει ασκήσει η διοίκηση της εταιρίας σε δεκάδες αγωγές που έχουν γίνει μέσω του Σωματείου με το ίδιο αντικείμενο, αφήνοντας υπόνοιες για «επιλεκτική μεταχείριση» και «εργαζομένους δύο ταχυτήτων».

Μία τέτοια κινηση – εφόσον γίνει - αποτιμάται βέβαια σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δεδομένου ότι σε αντίστοιχες κατά ομάδες αγωγές έχουν προβεί περίπου 4.000 εργαζόμενοι της εταιρίας, χωρίς ωστόσο οι ΟΣΥ να «ξεχάσουν» να υποβάλουν έφεση σε καμία άλλη περίπτωση. Κι αυτό σε μία περίοδο που τα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιριών εξακολουθούν να βρίσκονται στο κόκκινο και ο ΟΑΣΑ επιχειρεί μέσω αναστολής λεωφορειακών γραμμών και συγχωνεύσεων να εξοικονομήσει πόρους και εργαζομένους.

Η υπόθεση αυτή έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στους κόλπους των εργαζομένων των ΟΣΥ, η οποία στάθηκε αδύνατο να μετριαστεί και κατόπιν της επιστολής που απέστειλε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, κ. Γλυκός στην οποία επισημαίνει μεν ότι «είναι αυτονόητο ότι η διοίκηση της εταιρείας δεν θα επιτρέψει ούτε και θα αγνοήσει μεθοδεύσεις που παρακάμπτουν την ίση μεταχείριση των εργαζομένων ενώπιων του νόμου» χωρίς ωστόσο να αναφέρει ακριβώς σε τι είδους κινήσεις θα προβεί.

Ευθύνη στις νομικές υπηρεσίες

Παραδέχεται βεβαίως ότι οι προσφυγές στα δικαστήρια εκ μέρους των εργαζομένων προς αποκατάσταση του ύψους των αποδοχών τους είναι μία διαδικασία που «αποτελείται από περισσότερα στάδια στα οποία η εταιρεία υποχρεούται σεβόμενη τις εκάστοτε δικαστικές αποφάσεις να προτείνει τις θέσεις της αποτελεσματικά να συνδράμει στην εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων» αλλά επί της ουσίας «δείχνει» ως αποκλειστικά υπεύθυνες τις νομικές υπηρεσίες: «Είναι επίσης αυτονόητο ότι η διοίκηση θα πράξει ότι απαιτείται για την προάσπιση των δικαιωμάτων της εταιρείας ελέγχοντας και τους χειρισμούς των αρμόδιων υπηρεσιών στα πλαίσια των άνω, ενώ θα υποστηρίξει με κάθε νόμιμο τρόπο τις αρχές της διαφάνειας και της νομιμότητας γιατί μέσα από αυτές διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας» επισημαίνει.

Έως 24.000 ευρώ για κάθε εργαζόμενο

Γεγονός είναι, πάντως, ότι για τους συγκεκριμένους εργαζομένους άνοιξε πλέον ο δρόμος για να λάβουν ποσά που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν ώς και τα 24.000 ευρώ αθροίζοντας συνολικά περί τα 2,5 εκατομμύρια, την ώρα που χιλιάδες άλλοι δικαιώνονται στα πρώτα δικαστήρια, αλλά αδυνατούν να πληρωθούν λόγω των εφέσεων της εταιρίας.

Χαρακτηριστική περίπτωση ο τέως πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, ο οποίος είχε υποβάλει την πρώτη πιλοτική αγωγή για το θέμα το 2017. Στο πρώτο δικαστήριο που έγινε πριν 2,5 χρόνια δικαιώθηκε. Ωστόσο ασκήθηκε έφεση, η οποία αναμένεται να εκδικαστεί τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου και ουδείς μπορεί να προδικάσει την έκβασή της.

«Δεν έχουμε καμία αντιδικία με τους συναδέλφους μας που δικαιώθηκαν. Αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται οι εργαζόμενοι της ίδιας εταιρίας με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Προκειται για τη μοναδική αγωγή που έχει κατατεθεί από δικηγόρο εκτός Συνδικάτου.Το πρόβλημα ξεκινά από τη διοίκηση της εταιρίας, η οποία θα έπρεπε να υποβάλει έφεση σε όλες τις περιπτώσεις ή σε καμία. Είχε δύο μήνες για να το κάνει αυτό και δεν το έπραξε. Από τις υπόλοιπες 77 αγωγές που έχουμε υποβάλει ως Συνδικάτο δεν έχει ξεχαστεί καμία άλλη. Στη φιλοσοφία αυτή έχουμε αποφασίσει να ζητήσουμε την άρση όλων των εφέσεων που έχουν ασκηθεί έως τώρα από την εταιρία για περιπτώσεις που έχουν δικαιωθεί» λέει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Κωνσταντίνος Σιορίκης.

λεωφορείαΟΑΣΑαγωγές