Ελλάδα|28.11.2018 17:41

Θεσσαλονίκη: Σε δύο μήνες τα πρώτα βαγόνια του μετρό μπαίνουν στις ράγες!

Τίμος Φακαλής

Στην Θεσσαλονίκη φτάνουν τον Φεβρουάριο-Μάρτιο οι πρώτοι 18 από τους συνολικά 31 συρμούς του μετρό. Την άνοιξη  ολοκληρώνονται τα έργα επιδομής καθώς θα έχουν μπει όλες οι σιδηροτροχιές και το καλοκαίρι ξεκινούν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι συρμοί του μετρό θα διασχίζουν την πόλη από την Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό μέσα σε 20-25 λεπτά. Αυτά ανακοίνωσε μεταξύ άλλων από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Γιάννης Μυλόπουλος κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για το κυκλοφοριακό της πόλης.

Σύμφωνα με τον ίδιο την βασική γραμμή του μετρό και την επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να χρησιμοποιούν 310.000 επιβάτες την ημέρα.
Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των σηράγγων κατά 100%, οι αρχαιολογικές ανασκαφές βρίσκονται στο 95%, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί κατά 89%, οι αρχιτεκτονικές εργασίες βρίσκονται στο 59%, ενώ έχει κατασκευαστεί το 13% των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.Όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος η εικόνα της πόλης θα αλλάξει από το 2019, όταν θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η βασική γραμμή, στο σύνολό της.

Από το 2020 θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής, από τη Νέα Ελβετία έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου. Η βασική γραμμή αγγίζει τα 9,6 χλμ και η επέκταση προς Καλαμαριά τα 4,8 χλμ.  Συνολικά θα λειτουργήσουν 18 σταθμοί. Ο προϋπολογισμός του έργου για τη βασική γραμμή εκτιμάται σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Μυλόπουλος  στο 1 δισ. ευρώ και η επέκταση προς Καλαμαριά στα 580 εκατ. ευρώ.  Η ολοκλήρωση του μετρό είναι καθοριστικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα αλλάξει το σκηνικό της πόλης και θα γίνει ο βασικός κορμός συγκοινωνίας, τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό. 

Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2023, ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι καθυστερεί αφενός λόγω του ότι το 2016, όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση βρήκε "το εργοτάξιο στην κατάσταση που ήταν τον 3ο μΧ αιώνα, δηλαδή μόνο αρχαία και 0% έργο" και αφετέρου γιατί ο σταθμός θα είναι δύο σε ένα: "εκτός από ένας υπερσύγχρονος σταθμός θα είναι ένας ανοιχτός αρχαιολογικός χώρος που θα φιλοξενεί την ιστορία της Θεσσαλονίκης και θα εξελιχθεί σε ένα κορυφαίο σημείο προσέλκυσης τουριστών. Πρόκειται για τον μοναδικό σταθμό στον κόσμο, που θα δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να βλέπει καθημερινά να εξελίσσεται η ιστορία της πόλης από τη ρωμαϊκή στη βυζαντινή περίοδο".

Τέλος, ο κ. Μυλόπουλος είπε ότι η Αττικό Μετρό τριπλασίασε τα τελευταία 2,5 χρόνια τις επενδύσεις της σε έργα. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το 2017 επενδύθηκαν 347 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 242 εκατ. ευρώ απορροφήθηκαν στη Θεσσαλονίκη για τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.

Γιαννης Μυλόπουλοςμετρό θεσσαλονίκης