Ελλάδα | 25.11.2019 16:44

Black Friday - Cyber Monday: Οι αγοραστές και οι απατεώνες τις λατρεύουν

Newsroom

Φέτος η Black Friday «πέφτει» στις 29 Νοεμβρίου και η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου, αντίστοιχα, και, όπως φαίνεται, η δημοτικότητά τους μεγαλώνει με σταθερούς ρυθμούς. Για το ένα τρίτο των καταναλωτών της Generation Z (ηλικίας 18-24 ετών) και της γενιάς των millennials (25-40 ετών) οι αγορές εν μέσω περιόδου εκπτώσεων αποτελούν ήδη μια αγαπημένη συνήθεια.

Η τάση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στη μέση αξία του καλαθιού – τις ξεχωριστές αυτές ημέρες αγορών, οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν σε e-shops έως και 360% παραπάνω σε σχέση με μία οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου.

Η καταναλωτική φρενίτιδα διαρκεί, ωστόσο, περισσότερο από ένα 24ωρο, όπως καταδεικνύει το παράδειγμα της «Μαύρης Παρασκευής» - το αυξανόμενο αγοραστικό ενδιαφέρον για τις προσφορές ξεκινά την Τετάρτη κορυφώνεται την Παρασκευή και από το Σάββατο επιστρέφει στα επίπεδα της Τρίτης.

Ο κλάδος του εμπορίου αξιοποιεί τις προσφορές

Τη φετινή σεζόν και οι Έλληνες καταναλωτές μοιάζουν να αναμένουν με ενθουσιασμό τις επικείμενες προσφορές και να οργανώνονται κατάλληλα για την κούρσα εντατικών αγορών - κατά μέσο όρο θα αγοραστούν 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο με εκτιμώμενη συνολική αξία 180 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι άνδρες είναι εκείνοι που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα (κατά μέσο όρο 202 ευρώ) σε σύγκριση με τις γυναίκες (157 ευρώ).

Σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες shoppers κυνηγά τις ευκαιρίες μόνο στο Διαδίκτυο και τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους. Ως αποτέλεσμα, τα παγκόσμια στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται δίχως άλλο για μια ιδιαίτερα σημαντική περίοδο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι πωλήσεις σχεδόν δεκαπλασιάζονται.  

Οι απατεώνες λατρεύουν τις προωθητικές ενέργειες του Νοεμβρίου

Καθώς μεγαλώνει η δημοτικότητα των Black Friday και Cyber Monday, αντίστοιχη ανοδική τάση σημειώνουν οι απειλές από τους κυβερνο-εγκληματίες. Με την έλευση των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ο αριθμός απόπειρας απάτης αυξάνεται κατά 18% σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους.

«Η επαγρύπνηση παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των προσφορών, όταν ψωνίζουμε βιαστικά από τον δρόμο, προσπαθώντας να προλάβουμε το καλύτερο deal. Άλλωστε, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τελικά τόσο σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο πληρωμής που εγγυάται ότι θα μας παρέχει βοήθεια σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά» τονίζει ο Marcin Glogowski εκ μέρους της PayPal. «Αυτή η ανάγκη γίνεται ακόμα εμφανής και επιτακτική κάθε φορά που πραγματοποιεί κανείς αγορές μέσω κινητών συσκευών. Σύμφωνα με έρευνα της PayPal και της Ipsos, ήδη τα τρία τέταρτα των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο αγοράζουν online, εντούτοις οι περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές εκφράζουν ανησυχίες για την ασφάλεια των συναλλαγών αυτών».

Σύμφωνα με αναλύσεις, το 1,36% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη Black Friday και το 1% των συναλλαγών στη Cyber Monday ενδέχεται να αποτελεί απόπειρα δόλιας ενέργειας. Εάν υποθέσουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η μέση αξία μιας διεκπεραιωμένης πληρωμής κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής είναι 243 δολάρια (περίπου 220 ευρώ), οι απώλειες από την πλευρά των αγοραστών δύνανται να φτάσουν αρκετές χιλιάδες δολάρια.

Black Friday καταστήματαcyber MondayBlack Friday