Ελλάδα | 29.11.2019 18:32

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Παίρνει για άλλα 15 χρόνια τα σιδηροδρομικά δρομολόγια της «άγονης γραμμής»

Μαρία Λιλιοπούλου

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανατίθενται για άλλη μία δεκαπενταετία τα σιδηροδρομικά δρομολόγια της «άγονης» γραμμής και τα 50 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιδότησης γι' αυτά, με αντάλλαγμα τη δέσμευση υλοποίησης επενδύσεων ύψους 2,2  δισ. ευρώ έως 2,5 δισ. ευρώ στη χώρα μας από τον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, στον οποίο ανήκει η εταιρεία

Αυτό προβλέπει το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη σήμερα μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και του βασικού της μετόχου, της Trenitalia, στο υπουργείο Μεταφορών.

Οπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αυτή η πρώτη συμφωνία «μας προσφέρει δύο πολύ σημαντικά οφέλη: από τη μία πλευρά εξασφαλίζουμε την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων και κυρίως των «άγονων» για τα επόμενα 15 χρόνια. Με το ίδιο αντίτιμο που προβλεπόταν και στην προηγουμένη σύμβαση, που είχε συμφωνηθεί και από το 2018, συνολικού ύψους 750 εκ. ευρώ, δηλαδή 50 εκατ. ευρώ ετησίως. 

Και από την άλλη, στη νέα δική μας σύμβαση, το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία, σε επενδύσεις και μισθοδοσίες, μέσα στα επόμενα εννέα χρόνια, θα ανέλθει σχεδόν στα 2,5 δισ. ευρώ, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Χωρίς συνυπολογισμό των φορολογικών εσόδων που η συμφωνία θα αποφέρει παράλληλα στο Δημόσιο».

Επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ

Επί της ουσίας για τα επόμενα 10 + 5 χρόνια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει πλήρως τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως ακριβώς προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση. Από την πλευρά του, ο ιταλικός όμιλος, μέλος του οποίου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το ίδιο διάστημα δεσμεύεται να επενδύσει στη χώρα μας από 2,2 έως 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αναφορικά με τις επενδύσεις αυτές, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ενδεικτικά τα νέα υβριδικά τρένα, τα οποία θα κινούνται και με τις δύο μορφές ενέργειας, δηλαδή πετρέλαιο και ηλεκτρικό ρεύμα.

Τα τρένα αυτά θα χρησιμοποιηθούν σε συνδέσεις όπου το δίκτυο δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτημένο, με στόχο να βελτιωθεί σημαντικά η παρεχόμενη υπηρεσία, αφού δεν θα απαιτείται η αλλαγή μηχανών έλξης. Ταυτόχρονα, το υπουργείο σημειώνει ότι με τη συμφωνία αυτή εξασφαλίζεται ουσιαστικά κι η εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ, που θα εισπράττει το τέλος για τη χρήση του δικτύου του.

Το επόμενο βήμα της συμφωνίας είναι ότι τη Δευτέρα, στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε επίπεδο υπουργών Μεταφορών, θα ακολουθήσει συνάντηση για το θέμα με την υπουργό Μεταφορών της Ιταλίας, Πάολα ντε Μικέλι, ενώ, σε επόμενο στάδιο, θα υπογραφεί με την πλευρά των Ιταλών το οριστικό κείμενο της σύμβασης.

Κώστας Καραμανλήςυπουργείο ΜεταφορώνΤΡΑΙΝΟΣΕ