Θεσσαλονίκη: Θύελλα αντιδράσεων για το εξπρές των μεταναστών
Ρωμανός ΚοντογιαννίδηςΜεγάλες διαστάσεις έχει πάρει το θέμα με το αίτημα καθιέρωσης μίας ακόμα αστικής λεωφορειακής γραμμής, της 55Χ, η οποία θα εξυπηρετεί το κέντρο υποδοχής προσφύγων και μεταναστών στα Διαβατά Θεσσαλονίκης.
Υπέρμαχοι της νέας γραμμής κάνουν λόγο για αποσυμφόρηση του συνωστισμού που παρατηρείται στα σημερινά δρομολόγια, λόγω του ότι μεγάλος αριθμός προσφύγων και μεταναστών χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα λεωφορεία, προκειμένου να κατέβει στο κέντρο της πόλης.
Στον αντίποδα, υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν ότι το μέτρο είναι ξεκάθαρο ρατσιστικό. Oπως αναφέρουν, η νέα λεωφορειακή γραμμή θα είναι εξπρές, θα έχει αφετηρία το κέντρο υποδοχής προσφύγων και μεταναστών, θα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν μόνο όσοι διαμένουν σε αυτήν και άρα δημιουργείται ξεκάθαρα ρατσιστικός διαχωρισμός μεταξύ προσφύγων και μεταναστών από τη μία πλευρά και των υπολοίπων πολιτών από την άλλη.
Την παραπάνω επιχειρηματολογία απορρίπτει κατηγορηματικά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), εκπρόσωποι του οποίου ανέφεραν στο ethnos.gr ότι η γραμμή δε θα είναι εξπρές και ότι τα λεωφορεία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον καθένα, αφού μοναδικός στόχος αποτελεί η αποσυμφόρηση των υπαρχουσών γραμμών.
Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται και τα όσα ανέφερε για το θέμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος έκανε λόγο για άμβλυνση των προβλημάτων συνωστισμού στις υπάρχουσες γραμμές, απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Λύσης, Απόστολου Αβδελά και Κωνσταντίνου Χήτα. Για το θέμα πήρε θέση και το ΚΚΕ, το οποίο με ανακοίνωσή του τονίζει ότι «η συγκεκριμένη ενέργεια χαϊδεύει αυτιά φασιστών και ακροδεξιών, εντείνει τις ρατσιστικές αντιλήψεις, και μόνο για πανηγυρισμούς δεν είναι».
Το αίτημα στον ΟΣΕΘ
Σε κάθε περίπτωση το θέμα θα ξεκαθαρίσει με την απάντηση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα εξετάσει το αίτημα για τη δημιουργία της νέας γραμμής. Από την απάντηση θα διαφανεί, αν τελικά η νέα γραμμή θα είναι εξπρές και άρα μόνο για μετανάστες και πρόσφυγες ή αν θα κάνει πολλές στάσεις μέχρι να καταλήξει στο σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και άρα θα μπορεί να τη χρησιμοποιεί ο κάθε πολίτης.
«Έχουν κάνει την τρίχα τριχιά. Τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσιάζουν κάποιοι. Το αίτημα αφορά την καθιέρωση ενός ακόμα δρομολογίου, το όποιο θα είναι για όλους και θα μπορεί να ανέβει στα λεωφορεία, όποιος θέλει. Η νέα γραμμή 55Χ σχεδιάζεται να έχει την αφετηρία της πριν από το κέντρο υποδοχής προσφύγων και μεταναστών στα Διαβατά και τα λεωφορεία θα κάνουν πολλές στάσεις, πριν φτάσουν στο τέρμα, στο σιδηροδρομικό σταθμό. Απλώς η νέα γραμμή θα κάνει μία μικρή παράκαμψη και θα περνάει μπροστά από το κέντρο υποδοχής. Η όλη προσπάθεια γίνεται, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η γραμμή 54, που εξυπηρετεί σήμερα την περιοχή. Δεν υπάρχει κανένα θέμα ρατσισμού» ανέφεραν στο ethnos.gr εκπρόσωποι του ΟΣΘ.
Να σημειωθεί ότι το αίτημα για τη δημιουργία νέας λεωφορειακής γραμμής κατέθεσε στον ΟΑΣΘ η διοίκηση του Δήμου Δέλτα, στα διοικητικά όρια του οποίου ανήκει το camp των Διαβατών. Από την πλευρά του ο ΟΑΣΘ, διακείμενος θετικά απέναντι στο αίτημα του δήμου, το μετέφερε για έγκριση στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.
Ο δήμαρχος Δέλτα
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Δέλτα, Γιάννης Ιωαννίδης, κάνει λόγο για καθολικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, η πραγματοποίηση του οποίου θα βοηθήσει τόσο τους μόνιμους κατοίκους όσο και τους πρόσφυγες.
«Χρειάζεται πολύ μεγάλη φαντασία για να καταφέρει να μην αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος την αναγκαιότητα, μιας αυτονόητης, απλής και χρήσιμης παρέμβασης, στην οποία συμφωνούν όλοι, κέντρο φιλοξενίας, πολίτες, δημοτική αρχή, παρατάξεις, σχετικά με την ποιοτικότερη μετακίνηση των προσφύγων. Το αίτημα της δημοτικής αρχής και καθολικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας και των εκλεγμένων εκπροσώπων της για πρόσθετη γραμμή του ΟΑΣΘ βοηθά και τους κατοίκους της περιοχής της Ιωνίας και τους πρόσφυγες που βρίσκονται στο Κέντρο φιλοξενίας διότι αφορά την καλύτερη, ταχύτερη και αποτελεσματικότερη μετακίνηση όλων προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης», αναφέρει ο δήμαρχος Δέλτα.
Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι η νέα γραμμή με στάση και στο κέντρο φιλοξενίας Αναγνωστοπούλου εξυπηρετεί με καλύτερο και καταλληλότερο τρόπο τους φιλοξενούμενους πρόσφυγες, διότι τους βοηθάει στις αναγκαίες μετακινήσεις που χρειάζονται, χωρίς να υποβάλλονται στην κουραστική ταλαιπωρία της πεζοπορίας, που είναι περίπου 1,5 χιλιόμετρο μέχρι να φτάσουν στην κοντινότερη στάση για να επιβιβαστούν σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, με δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε επικίνδυνες διαδρομές, χωρίς πεζοδρόμια, κράσπεδα και διαβάσεις, με ελλειπή φωτισμό, χωρίς προστατευτικές μπάρες και αυτονόητο κίνδυνο για τη ζωή τους. Επίσης, κατά τον κ. Ιωαννίδη, η νέα γραμμή θα δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους να μετακινούνται με πιο άνετο τρόπο από το να συνωστίζονται ή να μην καταφέρνουν να επιβιβαστούν στα γεμάτα ενίοτε λεωφορεία της υφιστάμενης γραμμής.
- Αναλυτικός οδηγός για τη γενική απεργία: «Παραλύει» σήμερα η Αττική - Χειρόφρενο σε μετρό, προαστιακό, λεωφορεία
- Έρευνες της Αντιτρομοκρατικής σε διαμέρισμα στο Παγκράτι - Βρέθηκαν όπλα, χειροβομβίδες και εκρηκτικά
- Αφέθηκε ελεύθερη η Ahou Daryaei, η φοιτήτρια - σύμβολο που «τα έβαλε» με το καθεστώς του Ιράν
- Ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη έπεισε άλλα ρομπότ να αφήσουν τη δουλειά τους και να πάνε μαζί του!