Δημιουργείται χάρτης με τους πιο επικίνδυνους δρόμους για τροχαία
NewsroomΣτη δημιουργία ενός χάρτη επικινδυνότητας που θα περιλαμβάνει όλους τους δρόμους – «παγίδες», στους οποίους καταγράφεται το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων αλλά θα περιέχει και συστάσεις προς τις οικείες Περιφέρειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας προχωρούν από κοινού το υπουργείο Μεταφορών, το Εθνικό Κέντρο ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης/ Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ) και οι «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια» (HELLASTRON).
Βάσει του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη την Παρασκευή με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, κυρίαρχος στόχος της συνεργασίας είναι η συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων για την οδική ασφάλεια, με βάση τις απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2008/96 / EC για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα.
Ενδεικτικά, θα αναπτυχθούν δραστηριότητες που αφορούν:
- Ορισμό και ανάλυση ενός πρωτογενούς οδικού δικτύου στην Ελλάδα, όπου συγκεντρώνεται το 50% ή περισσότερο των θανατηφόρων ατυχημάτων
- Αξιολόγηση ολόκληρου του δικτύου με χαρτογράφηση του ποσοστιαίου κινδύνου ατυχημάτων και πρωτόκολλο αξιολόγησης (βάσει αστέρων) έως το τέλος του 2024. Ένας χάρτης επικινδυνότητας θα δημιουργείται ετησίως για την Ελλάδα.
- Δημιουργία Επενδυτικών Σχεδίων για ασφαλέστερους δρόμους.
Το υπουργείο Μεταφορών και η HELLASTRON παρέχουν στο ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ την απαραίτητη επιπλέον πληροφορία για την ανάλυση: Ετήσιες μέσες ημερήσιες ροές κυκλοφορίας, καθορισμό οδικών τμημάτων, δεδομένα για τύπους ατυχημάτων καο ταχύτητες λειτουργίας.
Το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, ως επικεφαλής του Εθνικού Προγράμματος EuroRAP αναλαμβάνει τη δημιουργία των τελικών εκθέσεων, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων και των συστάσεων για κάθε Περιφέρεια. Ο ρόλος του υπουργείου είναι συμβουλευτικός και αφορά στην παροχή δεδομένων για το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, χωρίς να συνεπάγεται καμία οικονομική υποχρέωση. Η συμφωνία ισχύει για τρία έτη.
«Ο στόχος για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά το ήμισυ έως το 2030 είναι μια εθνική προτεραιότητα. Η συνεργασία με το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και την HELLASTRON θα προσφέρει τα αναγκαία στοιχεία για την επικινδυνότητα των δρόμων, προκειμένου να σχεδιάζουμε εύστοχες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Με τον χάρτη επικινδυνότητας του οδικού δικτύου, θα ξέρουμε ποια προβλήματα υπάρχουν σε κάθε δρόμο και ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν» επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια» (HELLASTRON), Σταύρος Σταυρής, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμβολή στην εφαρμογή της νομοθεσίας του EuroRAP στην Ελλάδα. «Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας θα συμβάλλουν τα μέγιστα με όλη την τεχνογνωσία τους για την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας».
- Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
- Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Πετά την προβιά του τζιχαντιστή και βάζει δυτικό κοστούμι
- Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών