Βγήκαν μαχαίρια για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος: Τι απαντά ο Καραμανλής στον Τσίπρα
Μαρία ΛιλιοπούλουΕριδες ...διαρκείας μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης εξακολουθεί να προκαλεί το πολύπαθο έργο της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, το οποίο έχει πλέον «παγώσει» και θα ενταχθεί στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού εφόσον βέβαια λάβει τη σχετική έγκριση της Ευρωπαικής Επιτροπής και δεν υπάρξουν ενστάσεις από τις εταιρίες, οι οποίες είχαν αναλάβει τις πέντε εργολαβίες που είχαν προχωρήσει.
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής απάντησε στις εκτιμήσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, ότι το έργο θα παραπεμφθεί στις καλένδες τονίζοντας ότι «ο κ. Τσίπρας ήταν πρωθυπουργός της κυβέρνησης που χάρισε 500 εκατομμύρια πανωπροίκια στους εργολάβους, συνεπώς θα έπρεπε να είναι πάρα πολύ προσεκτικός πριν μιλήσει για "λογικές νταβατζήδων" ... Ιδίως μάλιστα όταν αναφέρεται στο πολύπαθο έργο Πάτρα-Πύργος, το οποίο η δική του κυβέρνηση παρέλαβε έτοιμο να υλοποιηθεί και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά σκανδαλωδώς το έσπασαν στα οκτώ ικανοποιώντας τον εκλεκτό τους εργολάβο, με τις γνωστές καταστροφικές συνέπειες».
Εκτίμησε μάλιστα πως «αν δεν είχαν κάνει αυτό το πολιτικό έγκλημα, σήμερα ο δρόμος θα ήταν έτοιμος. Η κυβέρνηση μας, με συνέπεια και σοβαρότητα, λύνει σύνθετα προβλήματα που κληρονόμησε. Λέμε την αλήθεια στους πολίτες». Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση του έργου, ο υπουργός σημείωσε πως «εξασφαλίζουμε ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου θα γίνει πραγματικότητα το συντομότερο δυνατό, έχουμε διασφαλίσει τη χρηματοδότηση και για την επόμενη περίοδο, αν χρειαστεί. Το ελληνικό δημόσιο δε θα ξοδέψει ούτε ευρώ παραπάνω για την υλοποίηση του έργου από το ποσό που έχει ήδη καθοριστεί με τις υπάρχουσες εργολαβίες» κατέληξε.
«Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου»
Την αρχή της αντιπαράθεσης σήμαναν οι δηλώσεις του κ. Τσίπρα, ο οποίος στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Ηλεία, συναντήθηκε με τον δήμαρχο Ανδραβίδας – Κυλλήνης, Ιωάννη Λέντζα, που του έθεσε το υπ΄αριθμόν ένα πρόβλημα της περιοχής, την έλλειψη σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, γεγονός το οποίο κοστίζει δεκάδες ανθρώπινες ζωές ετησίως.
«Είμαι ανησυχος και φοβάμαι ότι έργο θα πάει στις καλένδες. Είναι μια λάθος τακτική, η οποία μας οδηγεί σε κινδύνους και θα ήθελα με την παρουσία μου εδώ να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου, που έχει να κάνει με τις μεγάλες καθυστερήσεις. Η εμπειρία μου λέει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καθυστερήσει πάρα πολύ και νομίζω ότι δεν θα δώσει ένα τόσο μεγάλο έργο με ανάθεση. Συνεπώς να το ξανασκεφτούν, διότι οι πολίτες της Ηλείας και της ευρύτερης περιοχής δεν είναι β’ κατηγορίας και ο φόρος αίματος είναι μεγάλος» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας καταλογίζοντας στην κυβέρνηση «λογική εκδικητική και λογική πολιτικής αντιδικίας δίχως λόγο».
Εξήγησε ότι η κυβέρνηση ιδίως στο θέμα των υποδομών και σε έργα όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου αλλά και η υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα ακολουθεί μία τακτική κατάργησης έργων που είχαν δρομολογηθεί και για τα οποία είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και αν και με πολυετείς καθυστερήσεις, θα ολοκληρώνονταν. Συμπλήρωσε ότι έτσι τίθεται σε διακινδύνευση τόσο η χρηματοδότηση των έργων, ενώ εγειρονται και ζητήματα αποζημιώσεων των παραχωρησιούχων.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή