ΟΑΣΘ: Βιβλίο γράφει ο Στέλιος Παππάς με τίτλο «60 χρόνια λαμογιάς και σκανδάλων»
NewsroomΒιβλίο για τις «παρασπονδίες» που έχουν σημειωθεί όλα αυτά τα χρόνια στον ΟΑΣΘ, όπως ο ίδιος επισημαίνει, ετοιμάζει ο πρώην πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Flash 99,4» ο κ. Παππάς ανέφερε συγκεκριμένα: «Να ξέρετε ότι γράφω βιβλίο για τον ΟΑΣΘ με τίτλο "60 χρόνια λαμογιάς και σκανδάλων". Γι’ αυτό λοιπόν από την άλλη πλευρά να μην είναι πολύ ομιλητικοί γιατί θα τους κοπεί η γλώσσα, όπως κόπηκε και σε κάποιον άλλο κύριο πριν από τρεις εβδομάδες. Ο κύριος αυτός είχε το θράσος να πει ότι κάναμε κατασπατάληση και διαφθορά και τελικά ζήτησε συγγνώμη και πήρε πίσω όλα όσα είχε καταγγείλει. Όποιος έχει τα κότσια λοιπόν να βγει και να πει δημοσίως ότι έγινε αυτό και το άλλο. Θα του απαντήσω κι εγώ ευθέως».
Δίνοντας μια «πρόγευση» – όπως ο ίδιος την χαρακτήρισε – για το περιεχόμενο του βιβλίου, ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπογράμμισε: «Στη Θεσσαλονίκη σας θυμίζω ότι υπήρχε και τραμ, που αποσύρθηκε επί Καραμανλή. Ταυτόχρονα εκείνη την περίοδο υπήρχε και ένα πολύ δυνατό συνδικαλιστικό κίνημα. Των τραβαγιέρηδων, των σιδηροδρομικών και των καπνεργατών. Η μεγάλη απεργία του ’36, οργανώθηκε από αυτά τα τρία συνδικάτα. Η δε τραβαγιέρηδες είχαν πολύ σημαντική συμμετοχή στην Εθνική Αντίσταση. Μετά τον εμφύλιο, τα τραμ καταργήθηκαν και την ίδια περίοδο δοθήκαν άδειες σε λεωφορειούχους. Ξέρετε πώς δοθήκαν οι άδειες αυτές; Ανάλογα με το αν είχε σφραγίδα στο εκλογικό του βιβλιάριο. Άρα λοιπόν από τα 223 αυτοκίνητα που υπήρχαν τα 170 δόθηκαν βάσει του σχεδίου Μάρσαλ που αποτέλεσε την "αποθέωση της λαμογιάς". Από εκεί και έπειτα υπάρχει μια ολόκληρη διαδρομή, όπου υποτίθεται ότι τα λεωφορεία τα αγοράζει το κράτος και οι άλλοι παίρνουν μετοχές του φορέα. Ένας φορέας που ξεκινά και δουλεύει χωρίς κανένα οικονομικό και επιχειρηματικό ρίσκο και κάποια στιγμή φτάνει να κερδίζει από 90% έως και 745%».
Σε ερώτηση για την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη αναφορικά με τις συγκοινωνίες, ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι «κατά τη γνώμη μου το βασικό πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι το καθεστώς που προϋπήρχε και συνεχίζει να υπάρχει και σήμερα. Υπήρχε ένας κρατικοδίαιτος οργανισμός στον οποίο οι περισσότεροι που είχαν άμεσο συμφέρον είναι ακόμη μέσα σε αυτόν, δεν έφυγαν ποτέ, με αποτέλεσμα να κάνουν δύο σαμποτάζ για τα οποία έχουμε κάνει μηνυτήρια αναφορά και η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο της προανάκρισης. Επίσης έχουμε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις ύψους 125 εκατομμυρίων μόνο την τελευταία δεκαετία. Και όλα αυτά, πάνε να τα "κουκουλώσουν" αλλά δεν με έχουν μετρήσει καλά».
Απαντώντας στις κατηγορίες της προηγούμενης διοίκησης για δημιουργία χρεών ύψους 86 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια της δικής του θητείας στον Οργανισμό, ο κ. Παππάς σχολίασε: «Μάλλον δεν ξέρουν να μετράνε. Εμείς δεν χρωστούσαμε ούτε ένα ευρώ. Και θα είμαι σαφής. Όποια χρέη υπήρχαν, υπήρχαν από την περίοδο της παλαιάς διοίκησης τα οποία έχουν πάει στη διαδικασία της εκκαθάρισης. Εμείς παραλάβαμε τον οργανισμό με 106 εκ. ευρώ βραχυχρόνιες υποχρεώσεις. Και αυτές ακόμη, τις κατεβάσαμε γιατί έπρεπε να βάλουμε σε κίνηση τον οργανισμό.
Η δική μας η θητεία λοιπόν είχε τρεις στόχους:
- Ο πρώτος στόχος ήταν να ιδρύσουμε τον καινούργιο φορέα
- Ο δεύτερος στόχος ήταν να οδηγήσουμε τα πράγματα μέχρι την ίδρυσή του
- Και ο τρίτος στόχος ήταν να κάνουμε την εκκαθάριση.
Αυτή τη στιγμή επί της ουσίας ο ΟΑΣΘ έχει καταργηθεί και η διοίκηση είναι διοίκηση περιορισμένης ευθύνης. Για τον εξής απλό λόγο: Γιατί δεν υπάρχει στόχος για το που το πάει. Μαγαζί δεν υπάρχει, καταργήθηκε. Επίσης ο στόχος της εκκαθάρισης έχει φύγει από τα χέρια της διότι μετατέθηκε στην αρχική εταιρεία. Και εδώ είναι το τραγελαφικό. Η ελεγκτική εταιρεία, την οποία εμείς ορίσαμε με διεθνή διαγωνισμό, είναι και εκκαθαριστής. Δηλαδή ελεγκτής και ελεγχόμενος. Τι είναι αυτά τα πράγματα; Επαναλαμβάνω ότι ήδη γράφω βιβλίο και βρίσκομαι στην 100η σελίδα».
Για την εξέλιξη του ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια είπε: «Ήταν ένας μηχανισμός αναπαραγωγής, πολιτικής εξουσίας. Και αυτό μπορώ να το αποδείξω με ντοκουμέντα. Και δεν ήταν μόνο τα ρουσφέτια. Είναι ότι έχουν καταπατήσει κάθε κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και κάθε αρχή λογιστικής. Έχουν καταπατήσει τα πάντα. Ουδέποτε είχαν δημοσιεύσει ισολογισμό. Η μία και μοναδική φορά που συνέβη αυτό ήταν την πρώτη χρονιά της διοίκησής μας, γιατί δεύτερη δεν ολοκληρώσαμε».
Εξάλλου, αναφερόμενος στην εκχώρηση των γραμμών στα ΚΤΕΛ, ο Στέλιος Παππάς αναφέρθηκε και στις διαφορές που υπήρξαν σε σχέση με τη συμφωνία που είχε συνάψει η δική διοίκηση με τον ίδιο φορέα: «Πρέπει να σας πω ότι τους έχει ζητηθεί να δώσουν στην κ. Πέρκα, τα σχέδια των συμβάσεων. Να δούμε τι λένε. Και μέχρι σήμερα δεν έχουν παραδώσει τίποτα. Επίσης θα σας πω τις σοβαρότατες διαφορές που υπήρξαν στο συγκεκριμένο ζήτημα της δικής μας διοίκησης με την τωρινή. Καταρχάς εμείς δώσαμε έξι γραμμές που δεν ήταν αστικού τύπου. Ήταν υπεραστικού από 40 μέχρι 90χλμ. Επίσης τα ΚΤΕΛ στην αρχή μου ζητούσαν 7 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ξέρετε πόσο το έκλεισα; Με 4.700.000».
«Συνειδητά δεν πληρώναμε τον "Ηρακλή"»
Αναφορικά με τον συνεταιρισμό «Ηρακλής», ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπογράμμισε ότι «εδώ πρόκειται για μια δορυφορική διαδικασία συμβάσεων. Και δεν ξεχάσαμε να τον πληρώσουμε. Κάνετε λάθος. Δεν τον πληρώναμε. Συνειδητά το κάναμε. Ποιος είπε ότι το ξεχάσαμε; Πώς θα πληρώσω εγώ ενοίκια τα οποία καταλογίζονταν με ένα μίσθωμα που ήταν πολύ πάνω από το 100% από αυτά που υπάρχουν στην αγορά; Και γι’ αυτό έχουμε κάνει μελέτες. Παρέδωσα τον φάκελο σε ορκωτό εκτιμητή για να μου κάνει εκτίμηση. Ε λοιπόν, μόνο για την τελευταία δεκαετία – τα υπόλοιπα έχουν παραγραφεί – έχουν καταλογιστεί σε βάρος του ΟΑΣΘ, 11 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τον «Ηρακλή» με δορυφορικές συμβάσεις ανάμεσα στα δύο διοικητικά συμβούλια τα οποία απαρτίζονταν από τους ίδιους ανθρώπους».
Τέλος, σχετικά με τα χρήματα που θα έπρεπε να παίρνει ο «Ηρακλής» από τον ΟΑΣΘ ο κ. Παππάς ολοκλήρωσε λέγοντας: «Σύμφωνα με την εκτίμηση που μας έχει δώσει ο ορκωτός αλλά και δύο δικοί μου οικονομικοί σύμβουλοι, θα έπρεπε να πληρώνουμε περίπου 630.000 ευρώ. Στην καλύτερη περίπτωση. Ο ορκωτός εκτιμητής μείωσε το συγκεκριμένο ποσό ακόμη 20.000 ευρώ. Τους είπα λοιπόν ότι αν θέλουν να πληρώνουμε, το πρώτο που πρέπει να κάνουν είναι να μας μειώσουν τουλάχιστον στο 50% το μίσθωμα. Και δεν το έκαναν. Επίσης – και αυτό είναι το πιο σημαντικό – έπρεπε τα χρήματα αυτά να έχουν δημιουργηθεί ως περιουσία του ο ΟΑΣΘ. Διότι αυτά προβλέπονταν μέσα στο κόμιστρο, το οποίο θα πήγαινε για τη δημιουργία αμαξοστασίων, κτιρίων κτλ. Οπότε ναι μεν ο κοσμάκης πλήρωνε, αλλά αμαξοστάσια δε γινόταν. Ο ΟΑΣΘ έδινε δάνεια και προκαταβολές στον συνεταιρισμό για να φτιάξει αμαξοστάσια και κτίρια και έπειτα να δίνουν γι’ αυτά και ενοίκιο».
- Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
- Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
- Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
- Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά