Ελλάδα|30.03.2020 18:58

Εφαρμογές με κρυπτογράφηση στις συμβουλές για την ασφαλή τηλεργασία

Newsroom

Αυξημένη προσοχή στα θέματα που αφορούν στην ασφάλεια των οικιακών δικτύων και του σχετικού εξοπλισμού συστήνουν σε όσους εργάζονται αυτήν την περίοδο από το σπίτι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Στις οδηγίες που εξέδωσαν υπογραμμίζεται ότι:

• Για την αποστολή ευαίσθητων πληροφοριών προτείνεται η χρήση εφαρμογών που παρέχουν πλήρη κρυπτογράφηση (end-to-end encryption) στην επικοινωνία.

• Σε κάθε λογαριασμό που τυχόν διατηρείτε και εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, ενεργοποιήστε τη δυνατότητα σύνδεσης με την ταυτοποίηση δύο βημάτων (Two-Factor Authentication), όπου μετά την εισαγωγή του κωδικού πρόσβασης λαμβάνετε μήνυμα SMS στο κινητό σας τηλέφωνο με έναν κωδικό τον οποίο εισάγετε σε σχετικό πεδίο. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η προστασία του λογαριασμού σας από απόπειρες μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης.

• Ενεργοποιήστε στο κινητό σας τηλέφωνο - και εφόσον παρέχεται η σχετική δυνατότητα - τη λειτουργία πρόσβασης σε online υπηρεσίες με χρήση βιομετρικών δεδομένων (για παράδειγμα, δακτυλικό αποτύπωμα).

• Αν πρόκειται να συμμετάσχετε σε μία τηλεδιάσκεψη μη διακινείτε τις σχετικές διευθύνσεις και οδηγίες μέσω των κοινωνικών δικτύων.

• Καλό είναι να αποφεύγεται η χρήση ανοικτών ασύρματων δικτύων, τα οποία είναι περισσότερο ευάλωτα σε εξωτερικές παρεμβάσεις και σε ενέργειες υποκλοπής των διακινούμενων δεδομένων. Σημειώνεται ωστόσο πως τα περισσότερα οικιακά δίκτυα διαθέτουν μηχανισμούς προστασίας και ελέγχου της πρόσβασης.

• Ελέγξτε ποιες συσκευές συνδέονται στο οικιακό σας δίκτυο. Αν δεν αναγνωρίζετε κάποια από αυτές, αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης στον router του δικτύου, καθώς και το όνομα του δικτύου (SSID) και συνδέστε τις αξιόπιστες συσκευές σας από την αρχή.

• Χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και λογισμικό προστασίας στον εξοπλισμό σας (routers, υπολογιστές κτλ).

• Στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε πώς να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές, συμβουλευτείτε τα εγχειρίδια οδηγιών χρήσης ή ζητήστε βοήθεια από το τμήμα τεχνικής υποστήριξης του τηλεπικοινωνιακού σας παρόχου.

Κορονοϊόςτηλεργασία