Ελλάδα|07.04.2020 17:20

Βροχή παραπόνων για καθυστερήσεις σε παραδόσεις ταχυδρομικών παραγγελιών

Μαρία Λιλιοπούλου

Στην αποδιοργάνωση της ταχυδρομικής αγοράς έχει οδηγήσει η έκτακτη κατάσταση που βιώνει η χώρα λόγω κορονοϊού, καθώς όπως φαίνεται η αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών έχει προκαλέσει τεράστιες καθυστερήσεις στην επίδοση προιόντων, ενώ δε λείπουν και τα παράπονα για πρόσθετες χρεώσεις που ορισμένες εταιρίες του κλάδου επιχειρούν να επιβάλουν.

Οι καταναλωτές συχνά βλέπουν στην πόρτα τους προϊόντα, τα οποία έχουν παραγγείλει ακόμα και ύστερα από ένα μήνα καθυστέρησης, παρά το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις το αντίτιμό τους έχει προπληρωθεί μέσω κάρτας από τον πελάτη. Επιπλέον υπάρχουν καταγγελίες πολιτών, οι οποίοι επισημαίνουν πως παρόλο που τις τελευταίες εβδομάδες βρίσκονται διαρκώς στο σπίτι λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας βρίσκουν στην πόρτα τους ειδοποιητήρια από τους διανομείς, χωρίς όμως κανείς να τους έχει χτυπήσει το κουδούνι.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έχει ήδη λάβει πολλές σχετικές καταγγελίες και όπως επισημαίνει «μετά από συγκέντρωση στοιχείων της ταχυδρομικής αγοράς, διαπιστώνει ότι τα έκτακτα μέτρα που έχουν επιβληθεί στη χώρα για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορονοϊού έχουν προκαλέσει προβλήματα στις επιχειρήσεις που παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες».

Συστάσεις στις εταιρείες

Για τον σκοπό αυτό απευθύνει ειδικές συστάσεις τόσο στις εταιρείες, τις οποίες αυστηρά καλεί να μη μετακυλίουν στους καταναλωτές την ενδεχόμενη αύξηση του λειτουργικού τους κόστους όσο και στους ίδιους τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, τα προβλήματα που έχουν προκύψει εστιάζονται ιδιαίτερα στους χρόνους επίδοσης και στην εξυπηρέτηση των χρηστών και αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι ταχυδρομικές επιχειρήσεις έχουν κληθεί να προσαρμοστούν άμεσα στις μεγάλες και αναπάντεχες αλλαγές στη ροή των αποστολών και στην αυξητική κίνηση των καταστημάτων, στη μείωση προσωπικού λόγω ειδικών αδειών και στην αναδρομολόγηση αποστολών λόγω διακοπής πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού, κ.λπ.

Τι συμβουλεύει η ΕΕΤΤ

Η ΕΕΤΤ καλεί τους παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών:

  • Να ενημερώσουν τους πολίτες για τους όρους παροχής των υπηρεσιών τους, όπως ισχύουν λόγω εκτάκτων συνθηκών κατά την τρέχουσα περίοδο, με κάθε πρόσφορο μέσο (π.χ. ιστοσελίδα, ανακοινώσεις σε καταστήματα, www.pricescope.gr) και να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για την αποκατάσταση της κανονικότητας.
  • Να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες συνθήκες λειτουργίας, κατά τον καταλληλότερο τρόπο, τηρώντας όλες τις οδηγίες του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ για την προστασία του προσωπικού και των καταναλωτών, χωρίς να μετακυλίσουν στους τελευταίους την τυχόν αύξηση του λειτουργικού τους κόστους, επιδεικνύοντας κοινωνική αλληλεγγύη και συμβάλλοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο στην κοινή προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας.
  • Στους καταναλωτές συστήνει σε ό,τι αφορά την αποστολή ταχυδρομικών αντικειμένων, να επικοινωνήσουν με τον πάροχο της επιλογής τους προκειμένου να ενημερωθούν για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης καθώς και για τυχόν αναστολή παραδόσεων σε συγκεκριμένο προορισμό.

Τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των παρόχων διατίθενται στο www.eett.gr στην ενότητα Ταχυδρομικές Υπηρεσίες / Αδειοδότηση - Μητρώο Ταχυδρομικών Επιχειρήσεων.

Για την παραλαβή ταχυδρομικών αντικειμένων, η Αρχή επισημαίνει ότι εφόσον κρίνουν ότι, για λόγους ασφαλείας, δεν θέλουν να υπογράψουν για την παραλαβή ταχυδρομικού αντικειμένου, ο διανομέας οφείλει να βεβαιώσει ο ίδιος την παράδοση και να καταγράψει τα στοιχεία τους. Η βεβαίωση παράδοσης μπορεί να σταλεί ηλεκτρονικά στον αποστολέα, ενώ τα στοιχεία παράδοσης τηρούνται ηλεκτρονικά στο σύστημα παρακολούθησης και εντοπισμού της εταιρείας.

ηλεκτρονικό εμπόριοΚορονοϊόςΕΕΤΤ