ΑΠΘ: Το 94% των μαθημάτων, πάνω από 3.200, γίνεται εξ' αποστάσεως
NewsroomΣυνολικά 3.271 μαθήματα εαρινού εξαμήνου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών) διδάσκονται μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μετά την αναστολή κάθε εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία, στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού. Πρόκειται για ποσοστό μεγαλύτερο του 94% στο σύνολο των 3.475 μαθημάτων, ενώ τα υπόλοιπα 204 μαθήματα, που δεν προσφέρονται, απαιτούν φυσική παρουσία, καθώς αφορούν σε κλινική και πρακτική εργαστηριακή άσκηση και σε υπαίθριες δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία που η διοίκηση του ΑΠΘ έχει κοινοποιήσει στο Υπουργείο Παιδείας, από τα 2.586 μαθήματα του εαρινού εξαμήνου των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών όλων των τμημάτων, προσφέρονται διαδικτυακά τα 2.480 μαθήματα, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 96%. Εξ αυτών, τα 2.015 διδάσκονται πλήρως μέσα από τις πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων, ενώ 465, που καλύπτουν εργαστηριακά μαθήματα, διδάσκονται μερικώς με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Ποσοστό 4% των προπτυχιακών μαθημάτων του τρέχοντος εαρινού εξαμήνου, ή 106 μαθήματα, δεν είναι εφικτό να παραδίδονται εξ αποστάσεως, καθώς απαιτούν ειδικό εργαστηριακό εξοπλισμό ή αντιστοιχούν σε κλινικά μαθήματα, πρακτική σε σχολεία, ασκήσεις υπαίθρου, που προϋποθέτουν τη φυσική παρουσία και συμμετοχή διδασκόντων και φοιτητών. Η διαδικασία αναπλήρωσης αυτών των διδακτικών ωρών σχεδιάζεται λεπτομερώς, σύμφωνα με τις πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή την επομένη της άρσης των έκτακτων περιοριστικών μέτρων στην πανεπιστημιακή εκπαιδευτική λειτουργία. Αντίστοιχα, από τα 889 μαθήματα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών προσφέρονται εξ' αποστάσεως τα 791, ποσοστό 89%, ενώ τα υπόλοιπα 98 μαθήματα απαιτούν φυσική παρουσία.
Μαζική η συμμετοχή των φοιτητών
Σύμφωνα με τον πρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νίκο Παπαϊωάννου, στην προσπάθεια ανταποκρίθηκε το σύνολό του ερευνητικού και διδακτικού προσωπικού, ενώ σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των φοιτητών, είναι μαζική, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η «πεποίθησή μας ότι το ακαδημαϊκό έτος θα ολοκληρωθεί ομαλά», καθώς «στην πλειονότητα των ψηφιακών αιθουσών οι συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες ξεπερνούν τους/τις 200 ανά συνεδρία και αυτό μας γεμίζει χαρά».
Τα διαδικτυακά μαθήματα διεξάγονται στην πλειοψηφία των σχολών τις ημέρες και ώρες που είχαν καθορισθεί στο πρόγραμμα του εαρινού εξαμήνου. Στη συνέχεια, οι παραδόσεις και οι σημειώσεις κάθε μαθήματος αναρτώνται από τους διδάσκοντες στο διαδίκτυο, ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή προσβάσιμες από τους φοιτητές. Εάν η πραγματοποίηση κάποιου μαθήματος δεν είναι για οποιονδήποτε λόγο εφικτή, μπορεί να ορίζεται εμβόλιμο μάθημα για την αναπλήρωση του χαμένου, σε διαφορετική ημέρα και ώρα, εφόσον εξασφαλισθεί ότι το ακροατήριο είναι ελεύθερο. Οι φοιτητές, στους προσωπικούς τους ιδρυματικούς ηλεκτρονικούς λογαριασμούς, ενημερώνονται για καθετί που αφορά τους χρόνους και τις διαδικασίες διεξαγωγής των μαθημάτων.
- Αγωνία στην Ευρώπη με τις εξελίξεις στην Ουκρανία: - Μπορέλ: «Πούτιν και Τραμπ θα καθίσουν στο τραπέζι για τη λήξη του πολέμου»
- Ευελπίδων: Ένταση στα δικαστήρια μετά την προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού - Κρότου λάμψης και κυνηγητό
- Τραγική η κατάσταση στη Γάζα: Όλα τα νοσοκομεία θα μειώσουν ή θα σταματήσουν τη λειτουργία τους σε «48 ώρες»
- Ο Σεμπάστιαν Σταν υποστηρίζει ότι οι σταρ του Χόλιγουντ «φοβούνται» τον Ντόναλντ Τραμπ