Έφερνε ναρκωτικά από το Εκουαδόρ και έκλεβε αυτοκίνητα στην Αθήνα (pics)
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Αρχηγός σε δύο σπείρες ήταν 63χρονος, ο οποίος διακινούσε κοκαΐνη από το Εκουαδόρ στις καλύτερες πιάτσες της αθηναϊκής νύχτας και την ίδια ώρα έκλεβε εμπορικά αυτοκίνητα από τους δρόμους της πόλης. Έχοντας αναπτύξει παράλληλες δόμες για τις δύο παράνομες... επιχειρήσεις του, είχε αναπτύξει εκτεταμένη δράση με πολλούς συνεργούς. Η εξάρθρωση του κυκλώματος κλοπής αυτοκινήτων ακολούθησε μετά από εκείνη της σπείρας διακίνησης ναρκωτικών. Οι αρχές συνέλαβαν πέντε άτομα, ηλικίας από 37 έως και 70 ετών.
Ο 63χρονος αρχηγός και έκτος μέλος της σπείρας είναι υπόδικος στις φυλακές Μαλανδρίνου, καθώς συνελήφθει στις 14-11-2018 από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών για προμήθεια και εμπορία ναρκωτικών ουσιών (κοκαΐνης) βάρους 382 κιλών η οποία είχε κατασχεθεί στο Εκουαδόρ.
Δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα
Σε βάρος των συλληφθέντων, σχηματίσθηκε κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία, για τα – κατά περίπτωση – αδικήματα της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές – τετελεσμένες και σε απόπειρα – , πλαστογραφίες, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, καθώς και για παράβαση της νομοθεσίας για τα όπλα.
Συντονιστής ο 63χρονος αρχηγός της σπείρας
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο 63χρονος ήταν εκείνος που κατηύθυνε, συντόνιζε και επόπτευε τα υπόλοιπα μέλη της σπείρας, έχοντας βοήθεια από 37χρονο που ήταν συγγενής του. Οι δύο άνδρες ήταν ιδιοκτήτες «φαντάσματα» εταιρειών που σχετίζονταν με την εμπορία τρακαρισμένων οχημάτων και πώλησης εξαρτημάτων αυτών, ενώ τα τελευταία χρόνια φαίνεται να είχαν επεκτείνει τον κύκλο εργασιών τους και στον τομέα της ενοικίασης οχημάτων.
Συγκεκριμένα, διέθεταν στις εταιρείες τους οχήματα που χαρακτηρίζονται ως εμπορικά, συνήθως χαμηλού κυβισμού και για το λόγο αυτό ανέθεταν στα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης να αφαιρούν τέτοιου είδους οχήματα, τα οποία στη συνέχεια διέθεταν στις εταιρείες τους.
Μάλιστα, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, η έδρα της επιχείρησης, είχε μετατραπεί σε «στρατηγείο» της οργάνωσης, όπου σχεδιάζονταν, όλα τα ζητήματα σχετικά με την λειτουργία της.
Όπως αναφέρθηκε κατά τη συνήθη δραστηριότητά τους, αγόραζαν τρακαρισμένα οχήματα, με σοβαρές συνήθως υλικές ζημιές και βλάβες, σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Με τα εξαρτήματα που προέρχονταν από τα κλεμμένα οχήματα, τα επισκεύαζαν. Στην συνέχεια, είτε τα πωλούσαν, είτε τα χρησιμοποιούσαν στις εταιρείες ενοικιάσεων που διέθεταν, προς ενοικίαση . Επιπλέον, για τις τυχόν επισκευές που χρειάζονταν τα οχήματα των εταιρειών τους, επίσης χρησιμοποιούσαν ανταλλακτικά από τα κλεμμένα οχήματα.
Λόγω της μεγάλης εμπειρίας στον χώρο της αυτοκίνησης, γνώριζαν ότι η ταυτοποίηση μεμονωμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων ήταν ιδιαίτερα δύσκολη έως και αδύνατη στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Παράλληλα τα μέλη της οργάνωσης που είχαν αναλάβει τη διάπραξη των κλοπών των οχημάτων, ήταν εφοδιασμένα με ειδικό τεχνικό εξοπλισμό, ( laptops που συνδέονται με το διαγνωστικό των οχημάτων), καθώς και με παρεμβολείς σημάτων ( jammer ), προκειμένου να επιτυγχάνουν το σκοπό τους στον απολύτως απαραίτητο χρόνο, ελαχιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις πιθανότητες εντοπισμού και σύλληψής τους.
Οι κλοπές που διέπρατταν δεν ήταν ούτε ευκαιριακές, ούτε τυχαίες, αλλά κατόπιν «παραγγελιών» του αρχηγού, ανάλογα με τα οχήματα που διέθετε στις εταιρείες του. Η αναζήτηση και αφαίρεση οχημάτων γινόταν σε καθημερινή βάση, και πραγματοποιούνταν είτε τυχαία σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, είτε στοχευόμενα σε περιπτώσεις πληροφοριών ότι σε κάποιο σημείο ήταν σταθμευμένο συγκεκριμένο όχημα που τους ενδιέφερε
Επίσης προκειμένου να δυσχεραίνουν τον εντοπισμό των κλεμμένων οχημάτων, είτε από τους ιδιοκτήτες, είτε από τις Αστυνομικές Αρχές, αρχικά τα μετέφεραν σε απομονωμένα σημεία (πάρκα, δρόμους ερημικούς με ελάχιστη κυκλοφορία οχημάτων κ.α.) και στη συνέχεια προχωρούσαν σε εξονυχιστική έρευνα, προκειμένου να εντοπίσουν τυχόν συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού ( GPS TRACKERS ), που υπήρχαν στο εσωτερικό τους. Τα οχήματα τα άφηναν σταθμευμένα στα παραπάνω σημεία για λίγες ημέρες και στην συνέχεια μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, τα μετέφεραν σε διάφορες περιοχές της ανατολικής Αττικής, όπου τα παρέδιδαν σε έτερα μέλη της ίδιας οργάνωσης.
Τα μέλη αυτά ήταν υπεύθυνα για την εύρεση των κατάλληλων χώρων (αποθήκες, οικόπεδα , εγκαταλελειμμένα κτίσματα κτλ) στους οποίους απέκρυπταν, τα κλεμμένα οχήματα και τα ανταλλακτικά. Οι ίδιοι, είχαν αναλάβει και την αποσυναρμολόγηση των κλεμμένων οχημάτων.
Τι προέκυψε από την έρευνα της Αστυνομίας
Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής επιχείρησης πραγματοποιήθηκαν δέκα έρευνες σε σπίτια, οχήματα, αποθήκες και καταστήματα σε περιοχές της Αττικής, όπου μεταξύ άλλων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 48 κινητήρες αυτοκινήτων, με πλαστογραφημένους – παραποιημένους αριθμούς πλαισίου, τρία Ι.Χ. οχήματα, τρία φορτηγά, 34 μονάδες ABS, πλήθος από ζεύγη πινακίδων κυκλοφορίας, ειδικός τεχνολογικός εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την αφαίρεση οχημάτων, δύο συσκευές εντοπισμού μηχανημάτων γεωγραφικού εντοπισμού (gps TRACKER ), μεγάλος αριθμός ανταλλακτικών αυτοκινήτων, εργαλεία αποσυναρμολόγησης οχημάτων, 3720 ευρώ.
Από τη μέχρι σήμερα έρευνα, έχουν εξιχνιασθεί 16 περιπτώσεις κλοπών οχημάτων, ενώ εκτιμάται η συμμετοχή τους σε δεκάδες ακόμη περιπτώσεις, λειτουργώντας με την ίδια μεθοδολογία.
Σημειώνεται ότι οι δράστες έχουν ξανά απασχολήσει τις διωκτικές αρχές και είναι σεσημασμένοι – κατά περίπτωση – για ληστεία, διακεκριμένες κλοπές, απάτες, πλαστογραφίες, ναρκωτικά κ.α.
Οι συλληφθέντες, με την σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία, οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία τους παρέπεμψε στην κύρια ανάκριση.
Εκλογές ΗΠΑ 2024: Γιατί μπορεί να καθυστερήσουν τα αποτελέσματα - Ο κρίσιμος ρόλος των «swing states»
Έρχονται υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και από τα φαρμακεία - Tι ανακοίνωσε ο Γεωργιάδης
Μαγνησία: Συναγερμός για τρίτο κρούσμα ευλογιάς προβάτων σε κοπάδι - Αναστατωμένοι οι κτηνοτρόφοι
Μικ Τζάγκερ και Ντικ Βαν Ντάικ στο πλευρό της Κάμαλα Χάρις
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr