Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: Είπαμε «ναι» στην παράλληλη διδασκαλία
Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
«Φωτιές» έχει ανάψει το θέμα με τις κάμερες και τα μικρόφωνα μέσα στις σχολικές τάξεις με σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα, τους συλλόγους γονέων και τους μαθητές να είναι αντίθετοι με το μέτρο που πήρε το υπουργείο Παιδείας. Ο δημόσιος διάλογος έχει φουντώσει για τα καλά και οι εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις.
Η κάμερα θα είναι μόνο στον πίνακα το οπτικοακουστικό μέσο, είπε η υπουργός Παιδείας με τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ Α. Καργόπουλο να τονίζει «Δεν μας καλύπτει η θέση αυτή. Καμία κάμερα, κανένα οπτικοακουστικό μέσο σε καμία τάξη, σε κανένα σχολείο. Αρχισε ήδη τις κωλοτούμπες το υπουργείο με τον όρο οπτικοακουστικό μέσο. Δεν μπορεί να υποκατασταθεί από κανένα οπτικοακουστικό υλικό η διδασκαλία στην τάξη. Ούτε μπορούμε να ξέρουμε αν αυτό το ντοκουμέντο το παρακολουθεί ο μαθητής από το σπίτι του και πόσοι επίσης ακόμα».
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Ενας μαθητής μπορεί να πει μια απάντηση που μπορεί να ακουστεί «ανόητη» στον έξω, αλλά στην τάξη και για τον καθηγητή δεν είναι. Μπορεί να πάθει μια κρίση πανικού. Μπορεί να υπάρχει ένα σκηνικό εκφοβισμού μέσα στην τάξη. Οταν αυτό συμβεί στην τάξη, μένει στην τάξη και το διευθετεί ο εκπαιδευτικός. Απαγορεύεται ρητά δια νόμου η βιντεοσκόπηση και ηχογράφηση εντός του σχολείου. Οταν θέλαμε ακόμα και σε γιορτές να βγάλουμε βίντεο παίρναμε άδειες από γονείς κτλ.
Οταν λοιπόν όλα αυτά μπορεί μέσα σε λίγα λεπτά να γίνουν viral κι ένας ανήλικός μαθητής μπορεί να δεχθεί bullying και να δεχθεί βία χάνεται ο έλεγχος. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, οι μαθητές και οι γονείς είναι απέναντι. Δεν έχω βρει ούτε έναν συνάδελφο που να είναι σύμφωνος με όλο αυτό. Αποδείξαμε στην πράξη ότι δεν αφήσαμε κανέναν μαθητή. Εγώ προχθές μέσω της ασύγχρονης εκπαίδευσης παρέδωσα το μάθημα στους μαθητές μου. Κάναμε τεράστια προσπάθεια και δώσαμε εξετάσεις σε ένα σύστημα που έπεφτε και είχε πολλά προβλήματα. Η αντιπρότασή μας είναι η ασύγχρονη εκπαίδευση. Ανεβάζουμε το μάθημα στο e-class, μπορεί να σταλεί με μέιλ, έχουμε το powerpoint. Οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι με τις κάμερες και τα μικρόφωνα».
Ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Κώστας Μενουδάκος τόνισε: «Δώσαμε το ΟΚ σε μια συγκεκριμένη διάταξη, που επιτρέπει δηλαδή την παράλληλη διδασκαλία. Κάποια παιδιά στην τάξη, κάποια στο σπίτι τους. Εκδώσαμε και δελτίο Τύπου για να το αποσαφηνίσουμε. Πρέπει να βγει υπουργική απόφαση. Να πει πώς θα γίνεται. Με ήχο, με εικόνα, ποιον ήχο, ποια εικόνα. Τότε θα είναι συμβατό με την διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Θεωρήσαμε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος γιατί εξ ορισμού δεν αποτελεί κίνδυνο για τα προσωπικά δεδομένα.
Καταρχήν δεν υπάρχει καταγραφή. Δεύτερον για να εκδοθεί η νομοθετική απόφαση θα πρέπει να γίνει η νομοθετική μελέτη για τους κινδύνους. Θα πρέπει να γίνει η μελέτη εκτίμησης αντικτύπου. Να γίνει δηλαδή η καταγραφή κινδύνων και τα μέσα που οι κίνδυνοι αυτοί μπορεί να αρθούν. Δεν ξέρω αν υπάρχουν αποτελεσματικοί τρόποι για να γίνει η διδασκαλία συμβατή με την διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Εμείς δεν θα βάλουμε προϋποθέσεις, το υπουργείο τις βάζει. Εμείς θα επανεξετάσουμε εάν υπάρξει προσφυγή».
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr