ΜΜΜ: Στο 1,20 από 1,40 πέφτει η τιμή του εισιτηρίου - Μειώσεις και στα ΚΤΕΛ
Ερχονται μειώσεις τιμών και σε ΚΤΕΛ και σιδηρόδρομο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στο 1,20 ευρώ από 1,40 που είναι σήμερα θα διαμορφωθεί η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου διάρκειας 90 λεπτών των αστικών συγκοινωνιών από την 1η Ιουνίου έως το τέλος Οκτωβρίου με την αντίστοιχη τιμή στο μειωμένο εισιτήριο να διαμορφώνεται, όπως όλα δείχνουν, στα 0,50 ευρώ από 0,60. Αυτή είναι η πρόταση του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο επέλεξε να κάνει στρογγυλοποίηση του κομίστρου προς τα κάτω, προς το υπουργειο Οικονομικών, το οποίο και αναμένεται να την εγκρίνει οριστικά.
Σύμφωνα με τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή, το υπουργείο Μεταφορών θέλει να δώσει κίνητρα στους πολίτες ώστε να πάρουν μηνιαίες και ετήσιες κάρτες με τη νέα μειωμένη τιμή. Επισήμανε ότι με τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% από την 1η Ιουνίου έως και τις 31 Οκτωβρίου, από 1,40 ευρώ η τιμή του εισιτήριου πάει συγκεκριμένα στο 1,28 ευρώ. «Καθώς όμως πρέπει να γίνει στρογγυλοποίηση, θα κάνουμε μία πρόταση στο οικονομικό επιτελείο, αντί να πάει στο 1,30 να πάει στο 1,20» είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: “Θέλω να πιστεύω ότι αυτή η μείωση τελικά θα βοηθήσει και τα έσοδα του Οργανισμού, διότι θα δώσει ένα κίνητρο στους καθημερινούς χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να προμηθευτούν ετήσιες, εξαμηνιαίες και μηνιαίας κάρτες”.
Υπενθύμισε εξάλλου ότι οι χρήστες καρτών απεριόριστων διαδρομών θα λάβουν πίστωση, για το ποσό που αντιστοιχεί στις ημέρες των περιορισμών στις μετακινήσεις, κατά την επόμενη αγορά τους, και πρόσθεσε ότι τώρα δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση η στρογγυλοποίηση των τιμών είναι απαραίτητη καθώς θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η δυνατότητα να δίνονται ρέστα από τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων, τα οποία δεν μπορούν για παράδειγμα να δώσουν κέρματα μκρότερα των 10 λεπτών.
Πάντως, σημαντική αναμένεται και η μείωση στην τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών,τις οποίες θέλει να προωθήσει ο ΟΑΣΑ. Ο μικρότερος ΦΠΑ αποτελεί ένα κίνητρο αγοράς μαζικών προιόντων με χαμηλότερες τιμές ακόμα και για την ετήσια κάρτα. Να σημειωθεί μάλιστα ότι ειδικά για τις ετήσιες κάρτες, έχει ήδη ανακοινωθεί έκπτωση ύψους 10%, από την 1η Ιουνίου, ενώ σε όσους κατόχους καρτων έχασαν μέρος της αξίας τους την περίοδο της καραντίνας, στη νέα ετήσια κάρτα, θα πιστωθεί και το σύνολο των ημερών, που διήρκησαν τα περιοριστικά μέτρα.
Αυτό αναμένεται να τονώσει σε ένα βαθμό και τα έσοδα του Οργανισμού, τα οποία έχουν συρρικνωθεί δραματικά την περίοδο της εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι οικονομικές απώλειες του ΟΑΣΑ το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου ανήλθαν στα 28 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το ποσοστό μείωσης των εσόδων έφτασε το 60% τον Μάρτιο και ήταν ακόμα μεγαλύτερο τον Απρίλιο.
ΚΤΕΛ
Την ίδια στιγμή σημαντικές θα είναι και οι μειώσεις στις τιμές εισιτηρίων που θα ισχύσουν και στα ΚΤΕΛ τόσο τα αστικά αλλά κυρίως τα υπεραστικά. Οπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπεραστικών ΚΤΕΛ, Σοφοκλής Φάτσιος, το σύνολο της μείωσης του ΦΠΑ από το 24% στο 13% θα μετακυλιστεί στην τελική τιμή των εισιτηρίων, η οποία θα μειωθεί ανάλογα: «Εμείς δεν πρόκειται να κερδίσουμε από τη μείωση του ΦΠΑ. Ωστόσο θα εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό και την κίνηση δημιουργώντας και σε μας μια ταμειακή ευχέρεια σε αυτά που θα αποδίδουμε στο κράτος» τονίζει.
Οι τελικές τιμές μετά τη μείωση του ΦΠΑ αναμένεται να καθοριστούν αυτές τις ημέρες προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιουνίου. Ενδεικτικά η τιμή του εισιτηρίου για τη διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα αναμένεται να μειωθεί κατά 4 ευρώ και να φτάσει τα 36 από τα 40 ευρώ που είναι σήμερα. Η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ, η οποία θα εφαρμοστεί στο σύνολο του κλαδου των μεταφορών θα επιφέρει μειώσεις και στα αεροπορικά και σιδηροδρομικά εισιτήρια, το ύψος των οποίων θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες.
Ματίας Λεσόρ: Για σπάσιμο στο πόδι κάνει λόγο ο Αταμάν – Η πρώτη εικόνα για το σοκαριστικό τραυματισμό
Ζοφερή ανάλυση: Τρόμος για την «καταιγίδα» Τραμπ – Έρχεται η ώρα της «Αποκάλυψης» για την Ευρώπη
Τέμπη: Συμπληρωματική απολογία από τον σταθμάρχη - «Δεν έπρεπε να με αφήσουν μόνο στη βάρδια»
Οι Massive Attack αποκάλυψαν γιατί αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στο Coachella 2025
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr