Μεγάλος Περίπατος: Κομφούζιο στην Αθήνα, παράπλευρη απώλεια το τραμ
Προσωρινή η παραχώρηση τμήματος του τροχιοδρόμου στο Μεγάλο Περίπατο. Καχύποπτοι οι εργαζόμενοι. Τι γίνεται με την επέκταση προς Πειραιά🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Εντονες ανησυχίες ότι στις ...παράπλευρες απώλειες του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας, ο οποίος εγκαινιάστηκε σήμερα προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της πόλης, θα συμπεριληφθεί και το τραμ εκφράζουν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Αιτία η παραχώρηση τμήματος της γραμμής του τραμ επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας για τη δημουργία ποδηλατόδρομου. Η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) διαβεβαιώνει ότι πρόκειται για μια προσωρινή παραχώρηση στο τμήμα της γραμμής του οποίου η λειτουργία έχει διακοπεί εδώ και σχεδόν δύο χρόνια (από τον Οκτώβριο του 2017) και ότι η συγκεκριμένη παραχώρηση έχει ημερομηνία λήξης τρεις μήνες αργότερα. Προσθέτει μάλιστα ότι τα δρομολόγια θα επαναλειτουργήσουν στο σύνολο της γραμμής σε τρεις μήνες και αφού ολοκληρωθούν οι μετρήσεις από ειδικούς αισθητήρες.
Ωστόσο ο πρόεδρος των εργαζομένων του Τραμ, Ηλίας Μανιατάκης μιλώντας στο «ethnos.gr» δεν έκρυψε την καχυποψία του: «Εδώ και περίπου 17 μήνες η διακοπή της λειτουργίας στο τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη μας έχει ακρωτηριάσει τη γραμμή. Πλέον βλέπουμε να μπαίνει και ο τάπητας του ποδηλατόδρομου. Το τραμ είναι ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς. Θα πρέπει να γνωρίζουμε εάν το Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ έδωσε την έγκρισή του για την τοποθέτηση του τάπητα». Για τη μετατροπή του τραπ στο πρώτο ...θύμα του Μεγαλου Περιπάτου κάνει λόγο και η ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ.
Από την πλευρά της η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., προχώρησε στην προσωρινή παραχώρηση του τμήματος της γραμμής - που σήμερα δεν χρησιμοποιείται - για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνει ότι εντείνει τις προσπάθειες για την επανέναρξη των δρομολογίων του τραμ έως το Σύνταγμα. Στο πλαίσιο των ενεργειών αυτών η ΣΤΑΣΥ ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει άμεσα στην κοίτη του ποταμού Ιλισού, ειδικό σύστημα αισθητήρων που θα παρακολουθούν και θα καταγράφουν σε μόνιμη βάση και σε πραγματικό χρόνο τις όποιες παραμορφώσεις στη θεμελίωση του υπόγειου έργου.
Η εταιρία εκτιμά ότι στα τέλη του καλοκαιριού και αφού υπάρξουν μια σειρά μετρήσεων, θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαδρομές του τραμ (χωρίς επιβάτες) στο τμήμα της οδού Καλλιρόης και στη συνέχεια - μετά από περίπου 3 μήνες - θα αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία του έως το Σύνταγμα. Μέχρι τότε η ΣΤΑΣΥ θα παραχωρήσει τμήμα του τροχιοδρόμου του Τραμ (επί της λεωφόρου Β. Όλγας, από το ύψος της Β. Κωνσταντίνου έως την οδό Όθωνος και επί της λεωφόρου Β. Αμαλίας) που σήμερα δεν χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου. «Στη σύμβαση μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του δήμου Αθηναίων επισημαίνεται κατηγορηματικά ότι ο χρόνος παραχώρησης θα είναι για τρεις μήνες, ενώ μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων και πριν την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα, ο Δήμος της Αθήνας θα αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργικότητα του τροχιοδρόμου» επισημαίνεται.
Υπενθυμίζεται ότι τα δρομολόγια του τραμ είχαν διακοπεί στο τμήμα αυτό από τον Οκτώβριο του 2017 από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφρών και την Περιφέρεια εξαιτίας προβλημάτων στατικότητας στην κοίτη του Ιλισσού. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου είχε τοποθετήσει στην επανέναρξη της λειτουργίας το συντομότερο δυνατό, ωστόσο έως τώρα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς. Ωστόσο αυτό φαίνεται ότι δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα τουο τραμ. Ο πρόεδρος των εργαζομένων είχε καταγγείλει πριν από μήνες ότι η διακοπή σχετιζόταν ουσιαστικά με την μη έγκαιρη παραγγελία συρμών, οι οποίοι θα εξυπηρετούσαν την επέκταση προς Πειραιά. Να σημειωθεί ότι έως τώρα, σύμφωνα με τον κ. Μανιατάκη, δεν έχει φτάσει κανένας από τους 25 σρμούς της παραγγελίας, ενώ η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης προς Πειραιά λαμβάνει τη μία μετάθεση μετά την άλλη.
Ετσι, ενώ πρόκειται για ένα έργο που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια, ακόμα δεν έχει παραδοθεί. Τα πιλοτικά δρομολόγια που είχαν ξεκινήσει συνάντησαν και αυτά αρκετά εμπόδια καθώς αφενός βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα της Περιφέρειας στο Δέλτα Φαλήρου και αφετέρου υπάρχει και το ζήτημα της επικινδυνότητας ενός υπό κατάρευση νεοκλασικού δίπλα από τις γραμμές του τραμ στον Πειραιά, το οποίο πριν κάποιους μήνες είχε πιάσει και φωτιά.
Αττικό Μετρό και υπουργείο Πολιτισμού δε φαίνεται να έχουν καταλήξει ακόμα σε λύση για το ζήτημα, το οποίο όμως είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς η ύπαρξη του συγκεκριμένου επικίνδυνου κτίσματος, το οποίο βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, απειλεί να τορπιλίσει την επέκταση των 12 σταθμών προς Πειραιά, η οποία έχει κοστίσει 61,5 εκατομμύρια ευρώ. Μείζον ζήτημα αποτελεί και η παράδοση των νέων συρμών, καθώς παρόλο που τα δρομολόγια θα μπορούσαν να ξεκινήσουν και χωρίς αυτούς, οι χρονοαποστάσεις ουσιαστικά θα διπλασιάζονταν φτάνοντας από τα 7 λεπτά στα 12-14.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr