Μεγάλος Περίπατος Αθήνας: Τι βλέπουν οι συγκοινωνιολόγοι για το έργο που θα αλλάξει την πρωτεύουσα
Στόχος της παρέμβασης θα πρέπει να είναι ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ και η επιλογή άλλων μέσων μετακίνησης και όχι η διοχέτευση της κυκλοφορίας σε άλλους άξονες τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στη σωστή κατεύθυνση ως προς τη φιλοσοφία της βιώσιμης κινητικότητας βρίσκεται το έργο του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας, επισημαίνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), εκφράζοντας τη στήριξή του στην επιστημονική διάσταση του εγχειρήματος, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι πιλοτική εφαρμογή ενός έργου δεν σημαίνει πρόχειρη εφαρμογή.
«Θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τηρούνται οι προδιαγραφές και οι οδηγίες μελετών οδικών έργων, με την όποια ευελιξία λόγω της πιλοτικής εφαρμογής και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλίζεται το επίπεδο της οδικής ασφάλειας όλων των χρηστών. Δεδομένων των έως τώρα δειγμάτων εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης (άστοχες επιλογές χρωμάτων και χωροθέτησης ποδηλατοδρόμων, μη επαρκής συντονισμός, έλλειψη ενημέρωσης κτλ.), ο ΣΕΣ επισημαίνει την ανάγκη υποστήριξης του Δήμου Αθηναίων από κατάλληλο μελετητικό επιστημονικό δυναμικό συγκοινωνιολόγων που θα συνδράμουν τόσο στην πιλοτική όσο και στην οριστική εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης που ήδη έχει εκπονηθεί».
Τονίζει, επίσης, ότι στόχος της παρέμβασης θα πρέπει να είναι ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ και η επιλογή άλλων μέσων μετακίνησης και όχι η διοχέτευση της κυκλοφορίας σε άλλους άξονες. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, βέβαια, ότι ο στόχος αυτός δεν επιτυγχάνεται σε διάστημα λίγων ημερών καθώς προϋποθέτει την επαρκή ενημέρωση των μετακινούμενων για τα νέα μέτρα κινητικότητας και την αλλαγή της συμπεριφοράς και του τρόπου μετακίνησης, η οποία απαιτεί σαφώς μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Η πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου» δίνει τη δυνατότητα αξιολόγησης των μέτρων και λήψης διορθωτικών παρεμβάσεων όπου κριθεί σκόπιμο». Σύμφωνα με τον ΣΕΣ, η διαδικασία μελέτης και εφαρμογής αυτού του μεγάλου εγχειρήματος ανέδειξε την έλλειψη Μητροπολιτικού Φορέα Πολεοδομίας και Μεταφορών στην Αττική με αρμοδιότητες σε θέματα Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Κυκλοφορίας και Δημόσιας Συγκοινωνίας, η δημιουργία του οποίου αποτελεί ένα πάγι αίτημα του Συλλόγου.
Ο Σύλλογος σημειώνει ότι είναι ακόμα νωρίς να κριθούν οριστικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις υπογραμμίζοντας ότι τελικοί κριτές του έργου θα είναι οι πολίτες. Σημειώνει, πάντως, ότι δεν αρκεί η εφαρμογή μέτρων που αφορούν μόνο την κεντρική περιοχή, αλλά η συστηματική και σταδιακή εφαρμογή βασικών συμπληρωματικών μέτρων όπως η αναβάθμιση του συστήματος ΜΜΜ, η δημιουργία αξόνων πεζών και ποδηλάτου προς και από το κέντρο της Αθήνας, η λήψη μέτρων για την προστασία των ευάλωτων ομάδων χρηστών (πεζοί, ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, δικυκλιστές), η διαχείριση της στάθμευσης.
«Επισημαίνεται ότι την πιλοτική εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσει (αμέσως μετά την αξιολόγηση) η οριστική εφαρμογή αφού πρώτα εκπονηθούν όλες οι απαραίτητες μελέτες (αρχιτεκτονικές, συγκοινωνιακές, πολεοδομικές, περιβαλλοντικές κτλ.), ώστε να επιτευχθεί τόσο ο στόχος της αισθητικής αναβάθμισης του κέντρου, όσο και η δημιουργία κατάλληλων συμπληρωματικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι συγκοινωνιολόγοι επαναλαμβάνουν ότι η εφαρμογή βιώσιμων πολιτικών κυκλοφορίας και στάθμευσης θα πρέπει να έχει τους εξής στόχους:
• την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των κατοίκων, των εργαζόμενων και των επισκεπτών με έμφαση στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των ατόμων με ειδικές ανάγκες καθώς και στην ανάγκη για τροφοδοσία των καταστημάτων
• την δικαιότερη ανακατανομή του δημόσιου χώρου που θα επιφέρει με συντονισμένο συγκοινωνιακό και αρχιτεκτονικό σχεδιασμό την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής
• την απόδοση περισσότερου χώρου στον πεζό, τον ποδηλάτη και εν γένει τα ήπια μέσα μετακίνησης
• την αύξηση της ελκυστικότητας και της επισκεψιμότητας του κέντρου
• την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων και χώρων μεγάλης επισκεψιμότητας
• την αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ΜΜΜ
• την δημιουργία εκτεταμένων περιοχών περιορισμού της χρήσης ΙΧ
• την αποτροπή των διαμπερών κινήσεων με ΙΧ από το κέντρο της πόλης
• την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω περιορισμού της χρήσης του ΙΧ.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr