Πρόσθετα δρομολόγια λεωφορείων σε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για την αποφυγή συνωστισμού
Παρά το γεγονός ότι από πέρυσι στην Αττική έχουν προστεθεί 250 λεωφορεία, αυτά δεν φάνηκαν αρκετά για να αποφύγουμε φαινόμενα συνωστισμού, επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Από τη μεθεπόμενη εβδομάδα θα ενταχθούν στα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας της Αθήνας τα πρώτα 100 λεωφορεία ΚΤΕΛ, όπως προκύπτει από το σημερινό διάγγελμα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Τα άσχημα μαντάτα από την πανδημία επέσπευσαν τις διαδικασίες και έτσι ενώ τα ΚΤΕΛ προγραμματιζόταν να εισέλθουν στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών από το τέλος Οκτωβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου, πλέον θα εκτελούν δρομολόγια από τη μεθεπόμενη εβδομάδα με στόχο να μειωθούν τα καθημερινά φαινόμενα συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εως το τέλος Νοεμβρίου θα έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ ανεβάζοντας τον αριθμό των οχημάτων που θα εκτελούν δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας στα 1.300. Ταυτόχρονα έως το τέλος του χρόνου θα προστεθούν άλλα 400 οχήματα, όπως επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης. Στόχος, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, είναι στο τέλος του έτους να δρομολογούνται καθημερινά συνολικά 1.600 λεωφορεία.
«Παρά το γεγονός ότι από πέρυσι στην Αττική έχουν προστεθεί 250 λεωφορεία, αυτά δεν φάνηκαν αρκετά για να αποφύγουμε φαινόμενα συνωστισμού. Γι’ αυτό και θεσμοθετήσαμε τα κυλιόμενα ωράρια προσέλευσης στην εργασία. Χρειαζόμαστε, όμως, περισσότερα οχήματα και συχνότερα δρομολόγια. Οι έκτακτοι καιροί επιβάλλουν έκτακτα μέτρα. Έτσι, από την μεθεπόμενη εβδομάδα 100 νέα λεωφορεία μπαίνουν σε κίνηση και άλλα 400 έως το τέλος του χρόνου» τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Συνολικά βάσει του προγραμματισμού που έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Μεταφορών, τα 200 θα προέρχονται από τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ και προβλέπεται και η απασχόληση 550 οδηγών και τα υπόλοιπα από το διαγωνισμό προμήθειας 300 οχημάτων με leasing, η προκήρυξη του οποίου αναρτήθηκε σήμερα στη «Διαύγεια». Παράλληλα έχουν προγραμματιστεί και 650 προσλήψεις με γρήγορες διαδικασίες εκ των οποίων οι 450 θα γίνουν σε λεωφορεία και τρόλει και οι 200 στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).
Σύμβαση ΟΑΣΑ με ΚΤΕΛ
Οσον αφορά στη σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, η οποία προετοιμάζεται με ταχύτατους ρυθμούς, μέχρι τώρα δεν έχει γίνει γνωστή καμία λεπτομέρεια ούτε ως προς τις ακριβείς γραμμές, στις οποίες θα εκτελούν συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ ούτε και ως προς το ύψος της χιλιομετρικής αποζημίωσης, την οποία θα λαμβάνουν οι μέτοχοι των ΚΤΕΛ. Διαρροές του προηγούμενου διαστήματος έκαναν λόγο για ποσά 1,43 ευρώ ανά χιλιόμετρο στο πρότυπο της αντίστοιχης συμφωνίας που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη, ενώ άλλες πληροφορίες ανεβάζουν την τιμή στο 1,60 ευρώ ανά χιλιόμετρο χωρίς ωστόσο επισήμως να έχει ανακοινωθεί τίποτα.
Εως τώρα έχει ήδη υπογραφεί ένα προσύμφωνο μεταξύ των δύο πλευρών, το περιεχόμενο του οποίου επίσης δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα. Την ίδια στιγμή, πάντως, οι τέσσερεις επιχειρήσεις ΚΤΕΛ, οι οποίες θα μετάσχουν στο εγχείρημα έχουν ήδη δημοσιοποιήσει αγγελίες, με τις οποίες αναζητούν προσωπικό, ενώ κάποιες απ΄αυτές αποκαλύπτουν και τις περιοχές, τις οποίες θα καλύπτουν με δρομολόγια. Ετσι, το ΚΤΕΛ Επαρχίας Θηβών «ζητά οδηγούς αστικών λεωφορείων, με τόπο παροχής εργασίας στην ευρύτερη περιοχή Αχαρναί – Θρακομακεδόνες», όπως αναφέρει σχετική αγγελία, ενώ το ΚΤΕΛ Κορινθίας Α.Ε «ζητά να προσλάβει οδηγούς αστικών λεωφορείων, για το έργο του Ο.Α.Σ.Α. που θα εκτελέσει στην ευρύτερη περιοχή Ελευσίνας, Αχαρνών και Κηφισιάς».
Την ίδια στιγμή και με αφορμή την είσοδο των ΚΤΕΛ στην αστική συγκοινωνία έχουν ξεκινήσει και οι αγοραπωλησίες αδειών ΚΤΕΛ, οι τιμές των οποίων στην αγορά μετά τη δημοσίευση σχετικών αγγελιών, κυμαίνονται από 150.000 έως 200.000 ευρώ.
Οπως είχε ήδη γράψει το ethnos.gr, συνολικά τα λεωφορεία ΚΤΕΛ αναμένεται να εκτελούν περί τα 17 εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα ετησίως από τα περίπου 74 εκατομμύρια που εκτελούν οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), σύμφωνα με την τελευταία αναρτημένη έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το 2018. Η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και του ΚΤΕΛ Αττικής ώστε στη συνέχεια να προωθηθεί για έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η σύμβαση θα υπογραφεί μεταξύ του ΟΑΣΑ και της επιχείρησης των ΚΤΕΛ Αττικής, η οποία με τη σειρά της θα προβεί σε υπομισθώσεις με τα ΚΤΕΛ Εύβοιας, Βοιωτίας και Κορινθίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στο μέγεθος και τις δαπάνες του έργου.
300 λεωφορεία με leasing
Παράλληλα σήμερα αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» και η προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing. Συγκεκριμένα, η Ο.ΣΥ. Α.Ε. προκηρύσσει Διεθνή Ανοικτό Ηλεκτρονικό Δημόσιο Διαγωνισμό με κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, με προϋπολογισθείσα δαπάνη 37.497.600,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, για την «Μίσθωση 90 ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών), αστικών λεωφορείων». Η διάρκεια της σύμβασης είναι τρία χρόνια και μπορεί να επεκταθεί για ακόμα ένα χρόνο εφόσον το ζητήσει η ΟΣΥ με αναλογική αύξηση του προϋπολογισμού συνολικής ενδεικτικής αξίας 10.080.000,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφερόμενη μοναδιαία τιμή μηνιαίου μισθώματος (€ ανά τύπο ενός λεωφορείου ανά μήνα), ορίστηκε στα 2.800,00 ανά μήνα (ανά λεωφορείο ανεξαρτήτως τύπου), επί ποινή αποκλεισμού και προβλέπεται ότι θα παραμείνει σταθερή καθόλη την διάρκεια της σύμβασης, και δεν επιτρέπεται να αυξηθεί. Το έργο μπορούν να αναλάβουν περισσότεροι του ενός ανάδοχοι, ενώ μέρος της συντήρησης των οχημάτων θα ανατεθεί στο ήδη απασχολούμενο τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ και θα διεξάγεται στις τεχνικές εγκαταστάσεις που διατηρεί στην Αττική, υπό την εποπτεία και επί του Αναδόχου.
Επιπλέον προβλέπεται ότι τα μισθωμένα λεωφορεία μπορούν – εφόσον το επιθυμεί - να μεταβιβαστούν στην ΟΣΥ (δικαίωμα εξαγοράς), μετά την ολοκλήρωση της Σύμβασης, και εφόσον είναι σε πλήρη και αποδοτική λειτουργία με αντίτιμο (τιμή εξαγοράς) κατ’ ανώτατο 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο. Η τιμή εξαγοράς μπορεί να μειώνεται ανάλογα με την ηλικία, την κατάσταση και την αναπόσβεστη αξία του(ων) λεωφορείου(ων), με συμφωνία του Αναθέτοντος και του(ων) Αναδόχου(ων). Για τη συμμετοχή στη διαδικασία σύναψης της σύμβασης απαιτείται εγγυητική επιστολή συμμετοχής, το ύψος της οποίας καθορίζεται σε 2% επί της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης χωρίς ΦΠΑ και χωρίς το δικαίωμα προαίρεσης, δηλαδή σε 604.800 ευρώ.
Τι λέει το ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Μεταφορών
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη σύσκεψη που είχε με τον κ. Κώστα Καραμανλή, στις αρχές του νέου έτους επρόκειτο να έχουν τεθεί σε κυκλοφορία 500 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, εκ των οποίων 300 με leasing και 200 μέσω σύμβασης με τα ΚΤΕΛ.
Κατόπιν εντατικών προσπαθειών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με στόχο να υπάρξει όσο πιο άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, το χρονοδιάγραμμα αυτό επιταχύνεται:
Τα 100 από τα 200 συνολικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα έρθουν νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη και συγκεκριμένα από τη μεθεπόμενη εβδομάδα.
Τα υπόλοιπα 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα δρομολογηθούν έως το τέλος Νοεμβρίου και τα 300 λεωφορεία με leasing, θα έρθουν σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους.
Πιο αναλυτικά:
Τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν κάτω από 850 οχήματα.
Σήμερα, με καλύτερη συντήρηση των οχημάτων, έχουμε φτάσει να κυκλοφορούν 1.100
Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019: αύξηση 30%
Μέχρις τέλος Νοεμβρίου έρχονται σταδιακά με σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ 200 λεωφορεία, φτάνοντας τα 1.300
Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019: αύξηση 53%
Μέχρι το τέλος του έτους, θα προστεθούν σταδιακά με leasing άλλα 300, σύνολο 1.600
Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019: αύξηση 89%
Παράλληλα, θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να επιταχύνουμε την παραλαβή και των 300 λεωφορείων με leasing έως το τέλος του χρόνου
Στόχος είναι, όσο πιο άμεσα να ενισχυθεί ο στόλος ιδίως της Αττικής, προκειμένου να αισθάνονται ασφάλεια οι πολίτες κατά τις μετακινήσεις τους.
Δεν ξεχνάμε όμως πως το πιο σημαντικό μέτρο, όπως υποδεικνύουν οι ειδικοί, αφορά στη χρήση της μάσκας και ευχαριστούμε το επιβατικό κοινό για την υπευθυνότητα που δείχνει καθημερινά.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr