«Κόκκινο» στις αυξήσεις διοδίων στην Εγνατία-Αναβολή επ' αόριστον
Σύµφωνα µε εγκύκλιο του υπουργείου, αναβάλλεται επ' αόριστον η αναπροσαρµογή στα κόµιστρα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η αναπροσαρµογή των τελών που είχε αποφασιστεί να γίνει από την 1η Ιανουαρίου 2019 στα διόδια της Εγνατίας Οδού δεν θα ισχύσει, σύµφωνα µε εγκύκλιο του υπουργείου Υποδοµών και Μεταφορών που φέρνει σήµερα στο φως το «Εθνος».
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Απόστολος Αντωνούδης, οι αυξήσεις δεν έχουν εγκριθεί ακόµα από τη σχετική διεύθυνση της ΕΕ, παρά το γεγονός πως όλα τα σχετικά έγγραφα και η κοινή υπουργική απόφαση που έχουν υπογράψει ο υπουργός Οικονοµικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, και ο υπουργός Υποδοµών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, έχουν αποσταλεί από τον περασµένο Φεβρουάριο στα αρµόδια όργανα.
Στην εγκύκλιο του υπουργείου που εστάλη χθες στην Εγνατία Οδό τονίζεται πως έχει αποφασιστεί η αύξηση στις τιµές των διοδίων από 0,03 ευρώ το χιλιόµετρο σε 0,05 ευρώ το χιλιόµετρο, αλλά το µέτρο θα ισχύσει υπό την προϋπόθεση «ότι έχει προηγουµένως εγκριθεί η τιµολογιακή πολιτική από τη Γενική ∆ιεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Πράγµα που µέχρι σήµερα δεν έχει γίνει, παρότι υποβλήθηκε από το υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών στις 18 Ιανουαρίου 2018 και παρελήφθη από τη ∆ιεύθυνση της ΕΕ στις 18 Φεβρουαρίου 2018.
Οι απαλλαγές
Πάντως η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδοµών και Μεταφορών επισηµαίνει πως και µετά την 1η Ιανουαρίου 2019 θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάµενες σήµερα απαλλαγές από την καταβολή διοδίων στους σταθµούς της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της για κατοίκους όµορων περιοχών και ανέργους που είχαν ήδη θεσπιστεί και προβλέπονται.
Ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης στο κείµενο που εστάλη στην Εγνατία Οδό επισηµαίνει πως «το ελληνικό ∆ηµόσιο έχει ήδη εκκινήσει τη διαδικασία σχεδιασµού χρηµατοδότησης, προµήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία ολοκληρωµένου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήµατος διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας ή τεχνολογίας ασύρµατης επικοινωνίας δεδοµένων (π.χ. GSM) µέσω του οποίου θα διενεργούνται οι χρεώσεις διοδίων τελών στους αυτοκινητόδροµους, περιλαµβανοµένης και της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων. Το ως άνω σύστηµα εκτιµάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία µέχρι το τέλος του 2018».
Οπως τόνισε χθες ο κ. Αντωνούδης, στόχος της ΕΕ είναι ο καθορισµός των διοδίων βάσει της εκποµπής ρύπων των αυτοκινήτων. «Είναι µία πρόταση την οποία προσπαθεί να εφαρµόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Γι’ αυτό και δεν επικυρώνει τον νέο τιµολογιακό κατάλογο των διοδίων στη χώρα µας, αν και αυτός έχει σταλεί εδώ και δύο µήνες. Η χρέωση ανάλογα µε την εκποµπή ρύπων των αυτοκινήτων επιχειρείται να εφαρµοστεί στη Γαλλία, αλλά και εκεί συναντούν αντιδράσεις» είπε ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ.
Τι προέβλεπε Σύµφωνα µε την κοινή υπουργική απόφαση, από την 1η Ιανουαρίου 2019 τα διόδια σε όλο το µήκος της Εγνατίας Οδού επρόκειτο να αυξηθούν από 0,03 ευρώ (µε ΦΠΑ) σε 0,05 ευρώ (µε ΦΠΑ) ανά χιλιόµετρο για τα ΙΧ αυτοκίνητα, µε την προϋπόθεση της έγκρισης από την ΕΕ. Η αναπροσαρµογή αυτή θα έφερνε αυξήσεις από 66% έως 150% στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Από τις υψηλότερες αυξήσεις θα καταγράφονταν στα διόδια στα Μάλγαρα, τα οποία θα «απογειώνονταν» µε ποσοστό 150%, αφού η χρέωση θα διαµορφωνόταν σε 3 ευρώ, από 1 ευρώ και 20 λεπτά που είναι σήµερα.
Διοικητές Νοσοκομείων: Μπάχαλο με τον νόμο Κεραμέως και τη μοριοδότηση των υποψηφίων - Τα λάθη και οι υποψίες για παρεμβάσεις
ΣΥΡΙΖΑ: Στην τελική ευθεία για την εκλογή προέδρου - Τα φαβορί, οι τάσεις και οι στόχοι των υποψηφίων
Χάρτης της ΕΕ με το Αιγαίο ξεσηκώνει... εθνικιστικές «φουρτούνες» στην Τουρκία
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ – Ποιοι συμμετέχουν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr