Ψήφο εμπιστοσύνης στις ψηφιακές τεχνολογίες από τους Ελληνες
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Vodafone, οι Ελληνες αναγνωρίζουν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και δηλώνουν έτοιμοι να συνεισφέρουν σε αυτόν τον σκοπό σε προσωπικό επίπεδο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Φιλικές προς το περιβάλλον αγοραστικές συνήθειες δηλώνουν ότι εφαρμόζουν εννιά στους δέκα Ελληνες, με το ποσοστό μάλιστα να είναι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Την ίδια στιγμή το 81% επισημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση θα πρέπει να λάβει μέτρα ακόμα και αν κάτι τέτοιο απαιτεί υψηλότερα κόστη για επιχειρήσεις και πολίτες αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά.
Τα συμπεράσματα αυτά προέρχονται από την έρευνα “Digitising Europe Pulse - Tackling Climate Change”, που εκπόνησε το Ινστιτούτο Vodafone, η οποία διενεργήθηκε σε 13 κράτη – μέλη της Ε.Ε και δείχνει ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πολίτες είναι αποφασισμένοι να συμβάλλουν προσωπικά στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, η πλειονότητα των οποίων βλέπει, μάλιστα, τις ψηφιακές τεχνολογίες ως μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος αυτού.
Ειδικά οι Ελληνες αναγνωρίζουν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και δηλώνουν έτοιμοι να συνεισφέρουν σε αυτόν τον σκοπό σε προσωπικό επίπεδο, σύμφωνα με την έρευνα.
Σε ποσοστό 64%, το οποίο υπερτερεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου απαντούν θετικά στο ερώτημα εάν οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στην επίλυση των προβλημάτων της κλιματικής αλλαγής.
Στον αντίποδα, πάντως, οι Ελληνες είναι αυτοί που ζητούν τις περισσότερες δικλείδες ασφαλείας, όπως η ανωνυμοποίηση και η διαφάνεια στη χρήση, όταν ερωτώνται για το εάν θα μοιράζονταν με το κράτος τα δικά τους δεδομένα προς όφελος του περιβάλλοντος, όπως για παράδειγμα για τη χρήση εφαρμογών ενεργειακής εξοικονόμησης, με 64% αντί 53% που καταγράφει η έρευνα. Μάλιστα, εάν ληφθεί υπόψη ότι κι ένα 22% των Ελλήνων πολιτών τάσσεται υπέρ της παραχώρησης δεδομένων στο κράτος χάριν της μεγαλύτερης περιβαλλοντικής προστασίας, τότε προκύπτει αθροιστικό ποσοστό 86% που καθίσταται και πρώτο στην κατηγορία του στην Ευρώπη (μέσος όρος 75%).
Μεγάλο ενδιαφέρον στην ερώτηση αυτή, πάντως παρουσιάζουν οι απαντήσεις των Εσθονών, οι πολίτες της χώρας που αποτελεί το ψηφιακό παράδειγμα της Ευρώπης. Ερωτηθέντες εάν θα μοιράζονταν τα δεδομένα τους με το κράτος επ ωφελεία του περιβάλλοντος, το 20% απάντησε ξεκάθαρα όχι, το 61% συμφώνησε υπό προϋποθέσεις και μόλις το 12% απάντησε απολύτως καταφατικά.
Παρά τις απαιτήσεις για δικλείδες ασφαλείας, οι Ελληνες έρχονται πρώτοι ανάμεσα σε όλους τους Ευρωπαίους όταν ερωτώνται για τη δυναμική των ψηφιακών τεχνολογιών στην οικονομική δραστηριότητα: το 67% βλέπει οφέλη στη μεταποίηση και τη βιομηχανία (56% κατά μέσον όρο), 60% στην παραγωγή καθαρής ενέργειας (53% στις υπόλοιπες 12 χώρες), 48% στις μεταφορές και τις συγκοινωνίες (40% κατά μέσον όρο), 54% στις κατασκευές («έξυπνα κτίρια) έναντι 40% στις υπόλοιπες χώρες, 47% στις επικοινωνίες αντί 34% που καταγράφει η έρευνα κατά μέσον όρο.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι Ελληνες εμφανίζονται περισσότερο ενημερωμένοι για την «Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία».
Στο επίπεδο της καθημερινότητας σε ποσοστό 91% δηλώνουν ότι είτε τακτικά είτε περιστασιακά υιοθετούν και εφαρμόζουν φιλικές προς το περιβάλλον αγοραστικές συνήθειες – μία επίδοση ελαφρώς υψηλότερη σε σχέση με τον μέσο όρο της έρευνας (87%).
Στο σύνολο του δείγματος και από τις 13 χώρες, προκύπτει ότι περίπου τρεις στους τέσσερις δηλώνουν ότι πλέον κρατούν τα έξυπνα κινητά τους τηλέφωνα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και δεν τα αντικαθιστούν τόσο συχνά. Επίσης το 69% αποφεύγουν τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης, 60% αγοράζουν προϊόντα όπως τρόφιμα και ρούχα από τοπικούς παραγωγούς, ενώ ένας στους δύο προτιμά να μετακινείται με τη δημόσια συγκοινωνία ή το ποδήλατο και όχι με το αυτοκίνητο, ενώ το 44% ταξιδεύει αεροπορικώς λιγότερο συχνά.
Αναφορικά με τον ρόλο της Ε.Ε., περισσότερο από όλους τους Ευρωπαίους, οι Έλληνες θεωρούν ότι η Ε.Ε. θα πρέπει να διαδραματίσει έναν ηγετικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, με 70% αντί 53% που καταγράφεται ως μέσος όρος στην έρευνα. Και συμφωνούν ότι η Ε.Ε. θα πρέπει να εφαρμόσει τα απαραίτητα μέτρα, ακόμη κι εάν αυτό συνεπάγεται αυστηρότερες περιβαλλοντικές προϋποθέσεις και μεγαλύτερο κόστος για πολίτες και επιχειρήσεις, με 81% έναντι 72% που καταγράφεται αθροιστικά στις υπόλοιπες χώρες.
Σύμφωνα με την Vodafone, τα αποτελέσματα της έρευνας αποκτούν ιδιαίτερη σημασία στο πλαίσιο των πρόσφατων σχεδίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει ορίσει ότι όλα τα εθνικά σχέδια ανάκαμψης της οικονομίας θα πρέπει να είναι εστιασμένα τόσο στις μεταρρυθμίσεις όσο και στις επενδύσεις οι οποίες στηρίζουν την πράσινη μετάβαση.
Για την ακρίβεια, τουλάχιστον το 37% του λεγόμενου Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 672,5 δισ. ευρώ, θα διατεθεί για το περιβάλλον. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επίσης ανεβάσει τον πήχη των περιβαλλοντικών της φιλοδοξιών, προτείνοντας την περικοπή των εκπομπών αερίων κατά 55% έως το 2030.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής απασχολεί πια μεγάλα τμήματα της κοινωνίας. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επί της αρχής είναι διατεθειμένοι να συμβάλουν στην αντιμετώπισή της σε προσωπικό επίπεδο. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες γίνονται κομμάτι της λύσης – και όχι του προβλήματος. Η πολιτική και το επιχειρείν καλούνται να λάβουν υπόψη αυτές τις θετικές τάσεις» σημειώνει ο Inger Paus, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Vodafone.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr