Ηλεκτρικά πατίνια: Αυτοί είναι οι νέοι κανόνες - Τα πρόστιμα και το όριο ηλικίας
Επανέρχονται οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές για την έκδοση άδειας οδήγησης στις περιπτώσεις υποψηφίων οδηγών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Κανόνες αλλά και τσουχτερά πρόστιμα σε όσους τους παραβαίνουν βάζει στους οδηγούς οχημάτων μικρόκινητικότητας το σχέδιο νόμου, το οποίο αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών. Με το ίδιο νομοσχέδιο επανέρχονται οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές για την έκδοση άδειας οδήγησης στις περιπτώσεις υποψηφίων οδηγών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας και στις περιπτώσεις ανανέωσης διπλώματος οδήγησης ηλικιωμένων οδηγών και μάλιστα με τριπλάσια αμοιβή των γιατρών: «Το ποσό που καταβάλλεται από τον υποψήφιο οδηγό ή οδηγό για την ιατρική εξέταση από Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή (Δ.Ι.Ε.), ισούται με το τριπλάσιο του ποσού που ισχύει κάθε φορά ως κατώτατο όριο αμοιβής των συμβεβλημένων με το Δημόσιο ιατρών για επίσκεψη στο ιατρείο τους» ορίζεται χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί ότι οι Δευτεροβάθμιες Επιτροπές είχαν καταργηθεί και η επαναφορά τους εφόσον γίνει με το σύνολο των πέντε ιατρικών ειδικοτήτων που οριζόταν στο παρελθόν (οφθαλμίατρου, παθολόγου, ωτορινολαρυγγολόγου νευροψυχιάτρου ή νευρολόγου και ορθοπεδικού), με τον τριπλασιασμό της τιμής, δηλαδή με κόστος 30 αντί για 10 ευρώ θα αυξήσει σημαντικά το κόστος της ανανέωσης του διπλώματος.
Κατά τα λοιπά καταργείται η υποχρέωση σύναψης συμβάσεων ιδιωτών ιατρών με τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας και η εξέταση υποψηφίων οδηγών και οδηγών μπορεί να διενεργείται από οποιονδήποτε ιδιώτη ιατρό.
Οσον αφορά τα κάθε ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα (Ε.Π.Η.Ο), δηλαδή ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα όπως Segway το σχέδιο νόμου τα χωρίζει σε δύο βασικές κατηγορίες ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής:
- σε οχήματα των οποίων η μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα, τα οποία θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί και
- σε οχήματα των οποίων η μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα, αλλά δεν υπερβαίνει τα 25 χλμ/ώρα, τα οποία θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα.
Για το σύνολο των οχημάτων μικροκινητικότητας ορίζεται ως ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ/ώρα, ενώ απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ/ώρα.
Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, ο οδηγός τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ. Σε οδηγό ΕΠΗΟ, ο οποίος υπερβαίνει τα 35 χλμ/ώρα το πρόστιμο ανεβαίνει στα 100 ευρώ και για όποιον το θέτει σε κυκλοφορία στα 200 ευρώ, ενώ όποιος κυκλοφορεί με αντίστοιχο όχημα σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50χλμ /ωρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80,00 ευρώ.
Ορια ηλικίας και υποχρεώσεις
Το όριο ηλικίας για την οδήγηση ηλεκτρικού πατινιού ορίζεται στα 12 χρόνια και για την οδήγηση μοτοποδηλάτου με ανώτατη εκ κατασκευής ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα την ώρα τα 15 έτη, ενώ για την οδήγηση ποδηλάτου από παιδιά που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων ορίζεται ότι θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών. Επίσης οι οδηγοί πατινιών από 12 ετών και πάνω θα πρέπει να έχουν μαζί τους αστυνομική ταυτότητα για την περίπτωση ελέγχου διαφορετικά θα τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 20 ευρώ.
Η χρήση κράνους τόσο για τα ποδήλατα όσο και για τα πατίνια συστήνεται αλλά δεν καθίσταται υποχρεωτική, καθώς όπως επισημαίνεται στο σχέδιο νόμου, «οι οδηγοί των ποδηλάτων και των Ε.Π.Η.Ο. συστήνεται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο». Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να φορούν αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό από όλες τις κατευθύνσεις, ενώ τα πατίνια και τα υπόλοιπα οχήματα μικροκινητικότητας επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με σύστημα τροχοπέδησης, με ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στοιχείο πίσω, ως και με έναν τουλάχιστον αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 40 ευρώ.
Επίσης τα Ε.Π.Η.Ο. επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με συσκευή ηχητικής προειδοποίησης, σύστημα πρόωσης που εφαρμόζεται στον οπίσθιο ή στους οπίσθιους τροχούς, εφόσον υφίστανται. Σε ό,τι αφορά τη στάθμευση, προβλέπεται ότι κατ' εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι, καθώς και τα ηλεκτρικά πατίνια μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρα με το άλλο σε διπλή σειρά. Σε περίπτωση παράνομης μαζικής απόθεσης Ε.Π.Η.Ο. που παραχωρούνται προς χρήση ή ενοικίαση από εταιρίες ενοικίασης ή παραχώρησης προς χρήση στις εταιρείες παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ.
Αν η χρήση του χώρου συνεχίζεται και πέραν των πέντε ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση 300 ευρώ και μετά την πάροδο του δεύτερου πενταώρου απομακρύνονται τα οχήματα. Επιπλέον απαγορεύεται οι οδηγοί να φορούν ακουστικά συνδεδεμένα με ηχητικές συσκευές, κλπ, καθώς επίσης η χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει εάν δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr