Κούγιας για Λιγνάδη: «Είναι ήρεμος και ψύχραιμος» - Δεύτερη μέρα στο κελί της φυλακής
Τι αναφέρει ο Αλέξης Κούγιας για την κατάσταση του Δημήτρη Λιγνάδη που παραμένει σε κελί απομόνωσης στις φυλακές της Τρίπολης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 13 λεπτά ┋
Από το απόγευμα της Παρασκευής (26/2) ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης βρίσκεται στις φυλακές της Τρίπολης, ενώ μαζί με άλλους δύο κρατούμενους κρατείται σε κελί προληπτικά, σε καθεστώς καραντίνας, για διάστημα επτά ημερών. Ο ίδιος, το Σάββατο (27/2), βγήκε στον προαύλιο χώρο της φυλακής, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο πρώτος άνθρωπος με τον οποίο μίλησε από το καρτοτηλέφωνο της φυλακής ήταν ο Αλέξης Κούγιας.
«Μίλησα μαζί του, είναι σε άριστη κατάσταση, ήρεμος και ψύχραιμος γιατί πιστεύει ότι θα αθωωθεί. Είναι έξυπνος άνθρωπος, βλέπει τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας και γνωρίζει ποιοι τον κατηγορούν», είπε ο συνήγορος υπεράσπισής του, Αλέξης Κούγιας μιλώντας στο OPEN TV. Τις επόμενες μέρες, αναμένεται να τον επισκεφτεί ο αδελφός του, Γιάννης. Aφού περάσει το διάστημα των επτά ημερών, ο Δημήτρης Λιγνάδης θα μεταφερθεί σε ειδική πτέρυγα στις φυλακές της Τρίπολης.
Διαβάστε επίσης: Χορευτής της παράστασης Billy Elliot για Λιγνάδη: Μου έστελνε μηνύματα τα ξημερώματα
Χορευτής της παράστασης Billy Elliot για Λιγνάδη: Μου έστελνε μηνύματα τα ξημερώματα
Στην εκπομπή της Σίσσυς Χρηστίδου «Έλα Χαμογέλα» στο Open μίλησε ο νεαρός Παναγιώτης Διονυσακόπουλος, ο οποίος υπήρξε για λίγους μήνες χορευτής στο μιούζικαλ «Billy Elliot», το οποίο είχε σκηνοθετήσει ο Δημήτρης Λιγνάδης το 2015, έχοντας κάνει ανοικτή οντισιόν σε ανήλικα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 ετών. Ο Παναγιώτης Διονυσακόπουλος συγκλονίζει με την απλότητα που περιγράφει τα όσα είχαν συμβεί στο πλαίσιο της παράστασης και στις πρόβες με τον Δημήτρη Λιγνάδη.
Ο νεαρός χορευτής είπε στην κάμερα της εκπομπής του Open: «Ήμουν χορευτής στην παράσταση Billy Elliot και δεν πιστεύω στην αθωότητά του Λιγνάδη. Γιατί να βασανίζει αθώες ψυχές; Όταν πρωτοάκουσα όλη αυτή την υπόθεση δεν έπεσα από τα σύννεφα. Υπήρχαν φήμες και το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα είναι: πώς γίνεται εγώ που είμαι άσχετος με τον χώρο και που είχα συμμετάσχει για λίγους μήνες, να έχω ακούσει φήμες για το πρόσωπό του και άτομα υπεύθυνα να μη γνωρίζουν. Ή άτομα που είναι τόσα χρόνια στον χώρο να μην έχουν κάνει ποτέ κάτι.
Ο ίδιος ο κύριος Λιγνάδης είχε πει αν θέλω να συναντηθούμε εκτός δουλειάς για να μου κάνει μία πρόταση. Έτσι μου είχε πει, θυμάμαι ότι είχα παγώσει μόνο και μόνο από αυτό. Είχα νιώσει μία απειλή, ήταν κατά τη διάρκεια μιας πρόβας που γινόταν στο πρώτο χώρο στη Δροσοπούλου στην Κυψέλη και ήμασταν μπροστά σε όλους. Μου είπε "μία από αυτές τις μέρες να πάμε για ένα ποτό εδώ κοντά κάπου" και να μου μιλήσει. Το είχα αποφύγει και δεν συνέβη ποτέ. Μου είχε στείλει κάποια μηνύματα μετά στο Facebook ξημερώματα. Την επόμενη μέρα όταν ξύπνησα τα βρήκα και ήταν κάπου 2:00 - 3:00 τη νύχτα όταν τα έστειλε. Ήμουν όσο πιο απόμακρος μπορούσα. Είχα μόλις κλείσει τα 20 και είχε ειπωθεί σαν αστείο - σε εισαγωγικά αστείο - ότι εγώ είμαι μεγάλος για αυτόν.
Υπήρχε κάτι βαρύ στην ατμόσφαιρα. Θυμάμαι κάθε φορά που μίλαγε, θυμάμαι ότι προσπαθούσε να κάνει πολλά πράγματα να ακουστούν «βρώμικα». Υπήρχε μία μεγάλη συζήτηση στον θίασο γιατί χρησιμοποιούσε πολλές βωμολοχίες και υπήρχαν πολλά ανήλικα παιδιά. Κάθε φορά υπήρχε ένταση και μου προκαλούσε κάτι αρνητικό. Δεν πιστεύω στην αθωότητά του. Μιλάμε για παιδιά. Μιλάμε για παιδιά... πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο που ένα άτομο βρίσκει ευχαρίστηση σε κάτι τέτοιο» είπε ο Παναγιώτης Διονυσακόπουλος.
Billy Elliot : Οι αντιδράσεις που είχε προκαλέσει το μιούζικαλ που είχε ανεβάσει ο Λιγνάδης
Η παράσταση ανέβηκε το 2015 και ο Δημήτρης Λιγνάδης είχε πραγματοποιήσει οντισιόν σε μεγάλο θέατρο της Αθήνας, αναζητώντας το παιδί που θα υποδυόταν τον πρωταγωνιστή «Μπίλι Έλιοτ». Η οντισιόν είχε πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2015 και το ενδιαφέρον των νεαρών ηθοποιών ήταν μεγάλο. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες περίπου 100 ήταν τα ανήλικα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 ετών που συνοδευόμενα από τους γονείς τους, έλαβαν μέρος στην ακρόαση.
Για το γνωστό μιούζικαλ «Μπίλι Έλιοτ» του Λι Χολ, σε μουσική Έλτον Τζον ο Δημήτρης Λιγνάδης έψαχνε να επιλέξει «τον καλύτερο από τους καλύτερους απ’ όλη την Ελλάδα» όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στο δελτίο Τύπου. Ο Δημήτρης Λιγνάδης σκηνοθέτησε την παράσταση με πρωταγωνιστές τον Αιμίλιο Χειλάκη, την Αθηνά Μαξίμου, τον Αποστόλη Τότσικα, τη Νίκη Παλικαράκη και την Τιτίκα Στασινοπούλου. Τρία αγόρια ηλικίας 12 και 13 ετών υποδύονταν το ρόλο του μικρού Βρετανού, ο οποίος, το 1984, με φόντο την απεργία των ανθρακωρύχων, δίνεται ολόψυχα στο αληθινό του πάθος: τον χορό. Εκτός από τα θετικά σχόλια για τη σκηνοθεσία υπήρξαν και αρνητικές κριτικές και αντιδράσεις για το περιεχόμενο του μιούζικαλ, αναφέροντας ότι περιείχε βωμολοχίες και απρεπή «μηνύματα».
Καταπέλτης το βούλευμα για Λιγνάδη - Εισαγγελέας: «Αλίευε ανήλικους στο Μεταξουργείο»
Yπενθυμίζεται ότι το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών για την απόρριψη της ένστασης ακυρότητας κατά της προδικασίας που είχε υποβάλει μέσω του δικηγόρου του, Αλέξη Κούγια, ο Δημήτρης Λιγνάδης, είναι καταπέλτης. Η εισαγγελική πρόταση προς το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο είναι φωτιά, καθώς σε αυτή γίνεται αναφορά για «εμμονική παραφιλική τάση» αλλά και «σταθερή εξακολουθητική ροπή του (σ.σ. Δημήτρη Λιγνάδη) προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφότερων των φίλων».
Στο σκεπτικό του βουλεύματός τους οι δικαστές επικαλούνται υπόθεση ασέλγειας σε βάρος ανήλικου το 1984, όταν ο σκηνοθέτης συνελήφθη και έγινε η διαδικασία της δακτυλοσκόπησής του στην Αστυνομία. Επίπλεον, περιγράφουν τον Δημήτρη Λιγνάδη ως έναν άνθρωπο που είχε δράση τουλάχιστον 30 ετών. Μάλιστα, η εισαγγελική λειτουργός μιλά για τον κατηγορούμενο, σημειώνοντας ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο με «ανεξέλεγκτη γενετήσια ορμή», την οποία στην περίπτωση του πρώτο θύματος χρησιμοποίησε ασκώντας βία και στην περίπτωση του δεύτερου χρησιμοποιώντας ναρκωτικά και αλκοόλ.
Εισαγγελέας: «Αλίευε ανήλικους στο Μεταξουργείο»
Σχετικά με τον τρόπο δράσης του Δημήτρη Λιγνάδη προκύπτει, κατά την εισαγγελέα, ότι ο σκηνοθέτης «έχει εμφανή παραφιλική έφηβοφιλική σεξουαλική τάση και προτίμηση, την οποία εξεδήλωνε χωρίς καμία αναστολή, ακόμα και σε δημόσιους χώρους, για ένα πολύ μακρόχρονο διάστημα και δη από τουλάχιστον το έτος 1995 έως και τουλάχιστον το 2016, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία της δικογραφίας, εκμεταλλευόμενος αφενός στην ευαίσθητη ηλικία των ανήλικων που προσέγγιζε, ιδίως αγοριών από 14 έως 16, αφετέρου την ματαιοδοξία τους και την έλλειψη οικογενειακού περιβάλλοντος, δρώντας σχεδόν με πανομοιότυπο μεθοδικό και συστηματικό τρόπο κάθε φορά, καλλιεργούσε αρχικά κλίμα εμπιστοσύνης, επικαλούμενος και προβάλλοντας την επαγγελματική του ιδιότητα, ως καταξιωμένου σκηνοθέτη – ηθοποιού, πείθοντας αυτά ότι πρόθεση του ήταν να τα βοηθήσει να ανελιχθούν στο χώρο του θεάματος και παρασύροντας τα με τις υποσχέσεις αυτές στο σπίτι του, με αποκλειστικό σκοπό την τέλεση γενετήσιων πράξεων μαζί του».
Τα παραπάνω, σύμφωνα με την εισαγγελέα, φαίνονται από τις καταθέσεις των μαρτύρων «οι οποίοι ουδεμία σχέση δεν είχαν μεταξύ τους στο παρελθόν ούτε φυσικά είχαν χρόνο να συνεννοηθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να δώσουν καταθέσεις που προσομοίαζαν τόσο». «Η εμμονική αυτή παραφιλική του τάση, η οποία περιγράφεται με σαφήνεια στις ληφθείσες καταθέσεις, αλλά και στις εγκλήσεις που κατατέθηκαν ενώπιον του εισαγγελέα, καθώς και η σταθερή εξακολουθητική ροπή του προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφοτέρων των φίλων, η οποία ροπή έφτασε στην εγκληματική και μάλιστα κακουργηματική της μορφή, με παθόντες δύο αλλοδαπούς, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτός συνεχίζει να μένει στην ευρύτερη περιοχή του Μεταξουργείου από ανέκαθεν αλίευε ανήλικους για τον ανώτερο σκοπό, δικαιολογούσαν κατά την άποψή μας απόλυτα την εφαρμογή στο πρόσωπό του της παραγράφου δύο του άρθρου 244 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας περί παράλειψης κλήσης του ως υπόπτου για λήψη χωρίς όρκο εξηγήσεων και της άμεσης άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος του με σκοπό την αποτροπή τέλεσης νέων πάρω μην αδικημάτων σε βάρος ανηλίκων παθόντων» εξηγεί η εισαγγελέας στην πρόταση της προς το δικαστικό συμβούλιο.
Μάλιστα, φέρεται να εξηγεί ότι ο εισαγγελέας Κώστας Σπυρόπουλος, που χειρίστηκε την έρευνα, απάντησε στο αίτημα του Δημήτρη Λιγνάδη - που κατατέθηκε πριν τη σύλληψη του σκηνοθέτη στις 11 Φεβρουαρίου 2021 και ζητούσε ενημέρωση για ύπαρξη έρευνας σε βάρος του και κλήση σε παροχή εξηγήσεων - στις 20 Φεβρουαρίου 2021 και όχι νωρίτερα, καθώς μέχρι τότε ήθελε να αξιολογήσει την βασιμότητα των καταγγελιών. Ο κ. Σπυρόπουλος, αξιολογώντας τα στοιχεία, ορθώς άσκησε κατά την εισαγγελέα «άμεσα ποινική δίωξη και συμφώνησε για την έκδοση εντάλματος σύλληψης σε βάρος του, (...) κρίνοντας ότι υφίσταται ενεργός κίνδυνος να τελέσει νέα παρόμοια αδικήματα, κρίση που ενισχύεται πλέον και από το γεγονός ότι ο αιτών έχει ήδη συλληφθεί και σημανθεί για αποπλάνηση ανηλίκου και το έτος 1984, όπως προέκυψε από το δελτίο εγκληματικότητας του». Η εισαγγελική λειτουργός μιλά για «ανεξέλεγκτη γενετήσια ορμή» του κατηγορουμένου, την οποία στην περίπτωση του πρώτου θύματος χρησιμοποίησε ασκώντας σωματική βία, ενώ στην περίπτωση του δεύτερου χρησιμοποιώντας αλκοόλ και ναρκωτική ουσία.
Τι έκριναν οι δικαστές
Το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο συμφώνησε με την εισαγγελική πρόταση, τονίζοντας στο σκεπτικό του ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης «επί σειρά ετών, τουλάχιστον από το έτος 1984, όποτε χρονολογείται σήμανση του για σχετιζόμενο με την γενετήσια ελευθερία σε βάρος ανηλίκου αδίκημα και έως το έτος 2015, δηλαδή για διάστημα τουλάχιστον 30 ετών, προσέγγισε ανήλικους και γενικά άτομα νεαρής ηλικίας, πέραν των κατονομάζομενων στην δικογραφία και πλήθος άλλων». «Στοιχείο της προσωπικότητας του» χαρακτηρίζουν οι δικαστές την επί σειρά ετών παραβατική συμπεριφορά του σκηνοθέτη, κάνοντας λόγο για «μεθοδευμένη δράση».
Αναφερόμενοι στα θύματα, εξηγούν στο σκεπτικό τους, ότι ο σκηνοθέτης «εκμεταλλευόμενος την αδυναμία τους και αξιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα του, την ρητορική του δεινότητα, και την ικανότητα πειθούς, που αναμφισβήτητα φύση και θέση κατείχε, υπό το πρόσχημα της καθοδήγησης και διαπαιδαγώγησης τους, προσέγγιζε τα άτομα αυτά, κέρδισε την εμπιστοσύνη τους και ακολούθως τα χειραγωγούσε, ώσπου αν θέλει να επιτύχει την εκπλήρωση των ανάρμοστων προθέσεων του».
Μάλιστα, κατά τους δικαστές, ο Δημήτρης Λιγνάδης εντόπιζε τους ανήλικους είτε με αφορμή τις καλλιτεχνικές τους δραστηριότητες στο χώρο των θεάτρων είτε ως διδάσκων θεατρική αγωγή σε σχολεία και εργαστήρια είτε από φιλικούς κύκλους, «ακόμη και τυχαία σε διάφορες περιοχές των Αθηνών, που σύχναζαν ανήλικοι και νέοι και υποσχόμενος να τους καθοδηγήσει και να τους βοηθήσει να σταδιοδρομήσουν στον καλλιτεχνικό χώρο, τελούσε σε βάρος τους αδικήματα σχετιζόμενα με την γενετήσια ελευθερία τους, είτε με την άσκηση βίας, ακόμη και με την περιαγωγή του σε κατάσταση αναισθησίας και ανικανότητας για αντίσταση με τη χρήση ουσιών, είτε και χωρίς βία, εκμεταλλευόμενος όμως ακριβώς την ανηλικότητα και το νεαρό της ηλικίας των θυμάτων, καθώς και τις θέσεις που κατά καιρούς κατείχε, αλλά και ενγένει το status quo του».
Οι δικαστές έκριναν ότι ήταν ορθή η άμεση άσκηση δίωξης «αφού η μεθοδευμένη αυτή δράση του αιτούντος την επανειλημμένη τέλεση υποδεικνύει σταθερή ροπή του προς την διάπραξη αυτού του είδους των εγκλημάτων, ως στοιχείο της προσωπικότητάς του, στοιχείο το οποίο δεν θα μπορούσε να μεταβληθεί, ούτε κατά το χρόνο που θα διενεργείται προκαταρκτική εξέταση και θα καλούνταν για εγγραφές εξηγήσεις».
Δεν πείθουν οι ισχυρισμοί του Δημήτρη Λιγνάδη
Οι δικαστές αποδήμησαν πλήρως και τους υπερασπιστικός ισχυρισμούς του σκηνοθέτη, σύμφωνα με τους οποίους ο ίδιος βρισκόταν σε αλλά σημεία κατά το χρόνο τέλεσης των καταγγελλομένων αδικημάτων. «Εξάλλου προέκυψε ότι ακόμη κι αν ο ανωτέρω είχε κληθεί για τις εξηγήσεις αυτές, δεν θα είχε προσκομίσει ικανά στοιχεία για να ανατρέψουν το ήδη συγκεντρωθέν αποδεικτικό υλικό και να αποτρέψουν τον αρμόδιο εισαγγελέα από την άσκηση ποινικής δίωξης» αναφέρουν συγκεκριμένα οι δικαστές, σημειώνοντας ότι ο σκηνοθέτης κατά την αυτοπρόσωπη παράστασή του ενώπιον του δικαστικού συμβουλίου, φέρεται να εισέφερε αντίγραφα εισιτηρίων και φορολογικών παραστατικών με τα οποία φαίνεται ότι από τις 3 Αυγούστου 2010 έως τις 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν σε ταξίδι στην Αίγυπτο. Ακόμη, φέρεται να εμφάνισε φωτογραφίες από τις οποίες προκύπτει ότι στις εξής ημερομηνίες, δηλαδή 1, 5, 6, 11, 15 και 16 Αυγούστου 2015 έκανε διακοπές στην Ιθάκη με φιλικά του πρόσωπα.
«Πλην όμως από τα πρώτα εκ των εγγράφων αυτών, καλύπτεται μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα των ημερών του Αυγούστου 2010, ενώ η πράξη για την οποία ασκήθηκε η δίωξη δεν έχει προσδιοριστεί κατά ακριβή ημερομηνία, ενώ από τα δεύτερα υπάρχει χρονικό κενό ακριβώς κατά την επίμαχη ημερομηνία 9 Αυγούστου 2015», είναι η απάντηση που δίνουν οι δικαστές.
Οι δικαστές, επιπλέον, φαίνεται πως δεν έκαναν δεκτό ούτε τον ισχυρισμό περί «εκδίκησης» σχετικά με την κατάθεση του τραγουδιστή - ηθοποιού που κατέθεσε σε βάρος του, λέγοντας φάσκει και αντιφάσκει: «Πέραν τούτων, ο αιτών προέβαλε ότι ο μάρτυρας (...), που κατέθεσε κατά την προκαταρκτική, ωθήθηκε στην κατάθεσή του αυτή, από λόγους αντεκδίκησής, καθόσον σταμάτησε την επαγγελματική συνεργασία μαζί του, ισχυρισμός όμως που έρχεται σε αντίθεση με τα ίδια τα λεγόμενα του αιτούντος στη συνέχεια κατά την αυτοπρόσωπη εμφάνιση του καθώς ανέφερε ότι παρόλη την διακοπή της μεταξύ τους συνεργασίας ο τάδε δεν υπέστη καμιά βλάβη στην επαγγελματική του πορεία».
Διαβάστε επίσης: Κούγιας για το «επαγγελματίες ομοφυλόφιλοι» και το «μέτριος Μπιμπίλας» του Λιγνάδη
Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr