Στο επίκεντρο Ρώσων, Ρουμάνων και Ελλήνων μαθητών η Επανάσταση του 1821
Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές από 35 σχολεία όλων των τύπων και των βαθμίδων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Μαθητές από την Κεντρική Μακεδονία φέρνουν στο φως άγνωστες πτυχές από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές του ελληνικού σχολείου «Αθηνά» στο Βουκουρέστι που δημιουργήθηκε το 2008, αναπτύσσουν την εργασία τους με θέμα: «Παραδουνάβιες ηγεμονίες. Τόπος ελεύθερης ελληνικής παιδείας». Οι Ρώσοι μαθητές του ορθόδοξου κλασσικού Γυμνασίου «Ευαγγελισμός της Θεοτόκου» στη Μόσχα, ψάλλουν «τη Υπερμάχω» και τον «Εθνικό Ύμνο», οι μαθητές του 12ου ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του 11ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στο ΑΧΕΠΑ, τραγούδησαν και χόρεψαν το δημοτικό τραγούδι «Μάνα μου τα κλεφτόπουλα». Κι αυτές ήταν μερικές μόνο από τις συγκινητικές, ιδιαίτερες στιγμές της διαδικτυακής ημερίδας με θέμα «Από την πλάκα και το κοντύλι στην οθόνη και το πληκτρολόγιο».
Η ημερίδα διοργανώθηκε διαδικτυακά το Σάββατο 20 Μαρτίου από τις 10.00 το πρωί έως τις 19.30 από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τα 1ο, 2ο, 3ο και 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κεντρικής Μακεδονίας και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής στον εθνικό εορτασμό της επετείου των 200 ετών από την έναρξη της Επανάστασης του 1821.
Διαβάστε επίσης: Κοινό έτος ιστορίας Ελλάδας - Ρωσίας: Πρώτη εκδήλωση για τα 200 χρόνια από το 1821
Παιχνίδια του 1821 στις αυλές των σπιτιών
Πινακωτή, τυφλόμυγα, ήλιος ή βροχή; μέλισσα, Τούρκος ή Ρωμιός; Πάνινες χειροποίητες κούκλες και ξύλινα γαϊδουράκια, ήταν μερικά από τα παιχνίδια που έπαιξαν και τραγούδησαν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Παλιού Μυλοτόπου. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Άγρα παρουσίασαν μια πρωτότυπη εργασία στο πλαίσιο του μαθήματος Αγγλικών με τίτλο «Ο όρκος της Φιλικής Εταιρείας. Γνωρίζω τις συμμαχικές δυνάμεις και τις σημαίες τους», ενώ οι μαθητές του νηπιαγωγείου της Αλεξάνδρειας αναφέρθηκαν στην Εκπαίδευση των Σαρακατσαναίων τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, παρουσιάζοντας την εργασία «Καλυβοδάσκαλοι και δασκαλοκάλυβα» .
Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές από 35 σχολεία όλων των τύπων και των βαθμίδων της Κεντρικής Μακεδονίας.
Μιλώντας για την πρωτοβουλία ο Περιφερειακός Διευθυντής Αλέξανδρος Κόπτσης τόνισε μεταξύ άλλων: «Εμπλέξαμε περισσότερα από 50 σχολεία για κοινό σκοπό. Την Ιστορία, από μια νέα οπτική . Μια βιωματική προσέγγιση με διάλογο, στο πλαίσιο του ανοιχτού σχολείου που θέλουμε»
Αυτός ήταν και ο σκοπός της εκδήλωσης: Η ανάδειξη της πολύπλευρης και σημαντικής συνεισφοράς της εκπαίδευσης στον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων και στη διαμόρφωση της ιστορίας του Ελληνικού Έθνους. Η διαχρονικότητα της Εκπαίδευσης, ο νεοελληνικός Διαφωτισμός και οι Δάσκαλοι του Γένους, πολλοί από τους οποίους παραμένουν άγνωστοι στο ευρύ κοινό, ήταν τα κύρια θέματα που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της διαδικτυακής ημερίδας. Στην ανάδειξη τους οι μαθητές έφεραν στο φως και σημαντικά στοιχεία που αφορούν την εκπαιδευτική ιστορία της τουρκοκρατούμενης Θεσσαλονίκης, τη συμβολή του Καραγκιόζη και του θεάτρου σκιών την περίοδο εκείνη, αλλά την αρχιτεκτονική των σχολείων όπως τα σχολικά κτίρια του Ξενοφώντα Παιονίδη στη Χαλκιδική στα τέλη του 19ου αιώνα.
Εκτός συμμετοχής, προβλήθηκε στο τέλος της διαδικτυακής ημερίδας το video που ετοίμασαν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, με την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Μαστοροδήμου Τίτλος του video «Ελεύθεροι– Πολιορκημένοι» και τότε και τώρα*..
Η συμβολή του ΝΟΗΣΙΣ
«Ολοκληρώσαμε αυτή την εκδήλωση με μια πολύ θετική διάθεση. Με χαρά και ενθουσιασμό για τη νέα δυναμική που παρακολουθούμε να αναπτύσσεται στην Εκπαίδευση. Θα δούμε το επόμενο διάστημα και άλλα σχολεία να αλλάζουν φυσιογνωμία, να γίνονται τα σχολεία που θέλουμε, που οραματιζόμαστε», είπε ο Γενικός Διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ Θανάσης Κοντονικολάου.
Μπορεί η ημερίδα να ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα του Σαββάτου, όμως η πρωτοβουλία της ομάδας του ΝΟΗΣΙΣ συνεχίζεται μέχρι και την 25η Μαρτίου μέσω της ιστοσελίδας www.noesis.edu.gr και στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του ΝΟΗΣΙΣ www.facebook.com/NoesisScienceCenter & noesis_sciencecenter στο instagram.
Πρόκειται για την παράλληλη δράση με τίτλο : «Από την πλάκα και το κοντύλι, στην γραφομηχανή και το πληκτρολόγιο» . Στο πλαίσιο της δράσης παρουσιάζονται μερικά χαρακτηριστικά μοντέλα γραφομηχανών που περιλαμβάνονται στη συλλογή του Μουσείου Τεχνολογίας του Ιδρύματος. Οι γραφομηχανές, πρόδρομοι του σημερινού πληκτρολογίου, αποτέλεσαν σημαντικό επαγγελματικό, επιστημονικό, εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια της ανθρωπότητας.
Μέσα από την παράλληλη αυτή δράση το ΝΟΗΣΙΣ αποκαλύπτει στο ευρύ κοινό την αξιόλογη συλλογή γραφομηχανών που διαθέτει και υπογραμμίζει άλλη μια φορά τη συμβολή του στη διάδοση της γνώσης, της επιστήμης, της εκπαίδευσης.
Διαβάστε επίσης: Επανάσταση 1821: Το πρόγραμμα για 24 και 25 Μαρτίου - Υψηλοί προσκεκλημένοι στην Αθήνα
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr