ΟΣΥ: Τον Απρίλιο στην Αθήνα τα πρώτα λεωφορεία μέσω leasing - Ποια δρομολόγια θα κάνουν
Στις 10 Απριλίου θα δρομολογηθούν τα πρώτα 40 - 50 οχήματα σε 16 γραμμές υψηλής πληρότητας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Από τις 10 Απριλίου θα αρχίσουν να ενσωματώνονται σταδιακά στο στόλο της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) τα 300 λεωφορεία που απέκτησε η εταιρεία μέσω leasing, αφού το Ελεγκτικό Συνέδριο άναψε τελικά το πράσινο φως για τις σχετικές συμβάσεις.
Αρχικώς θα προστεθούν στο στόλο περί τα 40 – 50 οχήματα, ενώ για την ενσωμάτωση του συνολικού αριθμού των λεωφορείων θα απαιτηθεί διάστημα ακόμα 1,5 – 2 μηνών.
Οπως επεσήμανε σε σημερινές του δηλώσεις ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε χθες την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό. Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία που θα παραληφθούν. Να σημειωθεί, πάντως, ότι πολλά από τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που έχουν ήδη ενσωματωθεί στο στόλο δεν έχουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, ενώ αρκετούς μήνες μετά τη δρομολόγησή τους στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας εξακολουθούν να παραμένουν εκτός του συστήματος τηλεματικής με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστή ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
Ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε επίσης σήμερα ότι το υπουργείο έχει ξεκινήσει τη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού αέρα τόσο για τους συρμούς του Μετρό όσο και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, υπό την προϋπόθεση ότι τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.
Επιπλέον έχουν ήδη «πιάσει τιμόνι», όπως σημείωσε, οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί της ΟΣΥ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, ενώ τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα είναι εφικτό. Προσέθεσε ότι τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί κατά 3.000 τους τελευταίους μήνες, επαναλαμβάνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι πολύ υψηλός και φτάνει τα 18 χρόνια.
Να σημειωθεί ότι στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ: «Πρόκειται για ένα ιδανικό <πάντρεμα> μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, το οποίο έχει περάσει και από τις διοικήσεις και από τους συνδικαλιστικούς φορείς», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Τα 300 λεωφορεία που θα αποκτηθούν μέσω leasing θα δρομολογηθούν σε γραμμές με υψηλή πληρότητα, η οποία είναι σταθερά πάνω από το οριζόμενο 65%, στο οποίο υποχρεώνουν οι κανόνες προστασίας αποφυγής διασποράς του κορονοϊού. Πρόκειται για 16 γραμμές, στις οποίες συγκαταλέγονται η 040 Πειραιάς – Σύνταγμα και η 022 Ακαδημία – Νέα Κυψέλη.
Υπενθυμίζεται ότι για τα συγκεκριμένα οχήματα, το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε αποφανθεί πως «κωλύεται η υπογραφή των τριών (3) σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια από την Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) Α.Ε. 90 αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών) ντιζελοκίνητων λεωφορείων με χρηματοδοτική μίσθωση για τρία (3) έτη». Μία από τις βασικές αιτίες ήταν η μη ύπαρξη ανοιγοκλειόμενων παραθύρων στα οχήματα.
Σε επίπεδο τιμήματος, υπενθυμίζεται ότι βάσει των εκπτώσεων που προσέφεραν οι ανάδοχοι, το μηνιαίο μίσθωμα κυμαίνεται από 2.500 έως 2.700 ευρώ για τα 12μετρα και από 2.700 έως 2.800 ευρώ για τα αρθρωτά. Αλλωστε σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, τα 2.800 ευρώ ήταν το «ταβάνι» για το προτεινόμενο μίσθωμα.
Οι συμβάσεις προβλέπεται να είναι τριετείς με δυνατότητα παράτασής τους για ακόμα ένα χρόνο μετά την παρέλευση του οποίου η ΟΣΥ θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει τα οχήματα που βάσει των προδιαγραφών θα είναι έως δέκα ετών, έναντι 12.000 ευρώ για τα κανονικά και 15.000 ευρώ για τα αρθρωτά.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr