Σαλαμίνα: Προχωρεί η υποθαλάσσια ζεύξη
Κατατέθηκε προς έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ενα βήμα πιο κοντά φέρνει το έργο της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης της Σαλαμίνας η κατάθεση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 24 Μαρτίου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας».
Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα μπορέσουν να προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου. Το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια 5 έτη και προϋπολογισμό 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Διαβάστε επίσης: ΣΤΑΣΥ: Πιάνουν δουλειά οι πρώτοι διοριστέοι στα μέσα σταθερής τροχιάς
Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνει αναλυτικά:
- Το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος
- Την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου
- To οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της.
Συνολικά το έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μεταξύ της νήσου Σαλαμίνος και του Περάματος Αττικής, καθώς και οδικών τμημάτων παράκαμψης των δύο πόλεων. Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα που θα κατασκευαστεί είναι περίπου 17 χιλιόμετρα.
Η υποθαλάσσια σήραγγα θα αποτελείται από 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, ενώ προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.
Τα νεώτερα για το έργο αναμένονταν εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια, ενώ γενικότερα το έργο της ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος, συζητείται εδώ και δεκαετίες. Για πρώτη φορά είχε δημοπρατηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990 για να ακυρωθεί στη συνέχεια και να επανεμφανιστεί στο σχεδιασμό το 2012. Ο διαγωνισμός τελικώς ξεκίνησε το 2016 με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο οποίος διήρκησε περί τα τέσσερα χρόνια και τα τρία σχήματα που διεκδικούν το έργο παραχώρησης είναι η ΤΕΡΝΑ, η Μυτιληναίος και η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Ο χρόνος κατασκευής του έργου εκτιμάται σε περίπου 4 χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης.
«Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν», επισημαίνει σε δήλωσή του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Διαβάστε επίσης: Ράλι Ακρόπολις: Τον Σεπτέμβριο η διεξαγωγή του - Επιστρέφει στο WRC
Πώς θα αντιδράσει ο Πούτιν μετά το πράσινο φως Μπάιντεν στο Κίεβο για τους πυραύλους ATACMS – Οι σκέψεις του Ρώσου προέδρου
Δημοσκόπηση Prorata: Ποιον θα ψήφιζαν οι Έλληνες για πρόεδρο των ΗΠΑ
Άνοιξε η πλατφόρμα για το «Gigabit Voucher» - Περισσότερα από 379.000 νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποκτούν ευρυζωνικές συνδέσεις
Πρώτο διαζύγιο για προπονητή της Euroleague: Τέλος ο Ομπράντοβιτς απ' τον πάγκο της Μονακό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr