ΣΤΑΣΥ: «Λιφτινγκ» σε 14 συρμούς της Γραμμής 1
Πως θα «μεταμορφωθούν» οι συρμοί ηλικίας 36 ετών ώστε να κυκλοφορούν για άλλα 25 χρόνια - Που θα τοποθετηθούν κάμερες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στην ανακατασκευή 14 συρμών της Γραμμής 1 της ΣΤΑΣΥ, δηλαδή του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου που έχουν κλείσει περισσότερα από 36 χρόνια ζωής προχωρεί η εταιρία με στόχο το... λιφτινγκ να είναι τόσο εκτεταμένο ώστε οι συρμοί να καταστούν λειτουργικοί για ακόμα ένα τέταρτο του αιώνα.
Η απόφαση ανακατασκευής των εν λόγω συρμών έχει ληφθεί εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς η λύση αυτή είχε κριθεί επωφελέστερη λόγω του μειωμένου οικονομικού κόστους έναντι της αγοράς νέων συρμών, ωστόσο μόλις πριν λίγες ημέρες η ΣΤΑΣΥ έβγαλε στον αέρα τον σχετικό διαγωνισμό προϋπολογισμού 86,8 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Οι ανακαινισμένοι συρμοί εκτός του πλήρους εκσυγχρονισμού τους σε συστήματα λειτουργίας και ασφαλειας, θα διαθέτουν κάμερες κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης, φωτισμό LED, ενώ θα αντικατασταθούν τα καθίσματα και το δάπεδο στο χώρο των επιβατών και θα αφαιρεθούν ορισμένες θέσεις προκειμένου να γίνουν περισσότερο προσβάσιμοι στα ΑμΕΑ.
Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω συρμοί (8ης παραλαβής όπως λέγονται), παρελήφθησαν και τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985 έχοντας έως σήμερα διανύσει κατά μέσο όρο 2,9 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Οπως μάλιστα επισημαίνει η ΣΤΑΣΥ αιτιολογώντας την απόφαση ανακατασκευής των συρμών, «η χρήση τους πέραν της 30ετίας καθώς επίσης και ο παρωχημένος σχεδιασμός των κύριων συστημάτων και η ελλιπής ή μη διαθέσιμη υποστήριξη των κατασκευαστικών οίκων, οδηγούν αδιαμφισβήτητα σε χαμηλό επίπεδο συντηρησιμότητας του εξοπλισμού, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τη διαθεσιμότητα των συρμών αλλά και την ορθή εκτέλεση της προβλεπόμενης προληπτικής ή διορθωτικής συντήρησης».
Επισημαίνεται, πάντως, ότι και οι υπόλοιποι συρμοί του πρώην ΗΣΑΠ, αν και πιο καινούριοι, θεωρούνται επίσης παλαιοί δεδομένου ότι οι τελευταίοι προστέθηκαν στο στόλο το 1993 και το 2003, όπως είχε γράψει το «ethnos.gr».
Σύμφωνα με το κείμενο της διακήρυξης, το έργο θα δημοπρατηθεί ως σύμβαση «με το κλειδί στο χέρι» (turn-key project), υπό την έννοια ότι ο ανάδοχος αναλαμβάνει στο πλαίσιο των αναλυτικών προδιαγραφών και λειτουργικών απαιτήσεων να παραδώσει τους 14 συρμούς των 5 οχημάτων της Γραμμής 1, δηλαδή συνολικά 70 οχήματα, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Ο χρόνος παράδοσης του έργου ορίστηκε στις 1.020 μέρες (34 μήνες), αλλά οι παραδόσεις των ανακαινισμένων συρμών θα γίνονται σταδιακά (με τον πρώτο ανακατασκευασμένο συρμό να παραδίδεται σε 570 μέρες) προκειμένου να μην προκύψουν προβλήματα με τη διαθεσιμότητά τους.
Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει:
Αναβάθμιση (μελέτη, ανασχεδίαση, προμήθεια/κατασκευή, εγκατάσταση εξοπλισμού, υπηρεσίες συντήρησης/επισκευής εξοπλισμού, προμήθεια ειδικών εργαλείων και διαγνωστικού εξοπλισμού, εκπαίδευση προσωπικού, δοκιμές και θέση σε λειτουργία) 14 συρμών των 5 οχημάτων.
Προμήθεια Ανταλλακτικών Συρμών Αρχικής Υποστήριξης.
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί η 1η Νοεμβρίου, ενώ η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 5 Νοεμβρίου.
Η σύμβαση προβλέπει ότι οι ενδιαφερόµενοι μπορούν να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις της Γραµµής 1 της ΣΤΑΣΥ, προκειµένου να επιθεωρήσουν µακροσκοπικά τους συρµούς και να αντλήσουν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να διαπιστώσουν την κατάστασή τους.
Πώς θα είναι οι συρμοί μετά την ανακατασκευή τους
Οσον αφορά τον εσωτερικό χώρο των επιβατών προβλέπεται ότι αλλαγή του δαπέδου, του συστήματος πληροφόρησης και αναγγελιών, αλλαγή των φωτιστικών, τοποθέτηση νέων μονάδων αυτοματισμού και ελέγχου, ενώ αντικατασταθούν όλα τα ανακλινόμενα παράθυρα.
Ο υφιστάμενος κλιματισμός δεν προβλέπεται να αντικατασταθεί, αλλά θα συντηρηθούν πλήρως οι μονάδες.
Παράλληλα για την εποπτεία των θυρών έχει προβλεφθεί η τοποθέτηση καμερών σε κάθε πλευρά στα άκρα κάθε οχήματος. Γενικότερα προβλέπεται η εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης (CCTV) για λόγους ασφάλειας και διασφάλισης του κλεισίματος των θυρών από τον οδηγό και αναχώρσξς του συρμού με ασφάλεια.
Το σύστημα επίβλεψης ανά συρμό θα διαθέτει μεταξύ άλλων:
Εξωτερικές κάμερες με αντιβανδαλιστικά χαρακτηριστικά, οι οποίες θα τοποθετηθούν στο εξωτερικό των συρμών και συγκεκριμένα 4 ανά όχημα (από δύο σε κάθε πλευρά).
Εσωτερικές κάμερες για την επίβλεψη του εσωτερικού χώρου των οχημάτων (δύο ανά όχημα).
Οι συρμοί θα είναι απολύτως προσβάσιμοι σε ΑμΕΑ με ειδική σήμανση στις θύρες εισόδου αναπηρικών αμαξιδίων, ενώ θα διαθέτουν και ζώνες ασφαλείας για τα αμαξίδια.
Οπως τονίζεται σε πολλά σημεία του τεύχους διακήρυξης, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι αντιβανδαλιστικού τύπου και θα δίνουν τη δυνατότητα εύκολης συντήρησης.
Τσίπρας στο OPEN: Ο Μητσοτάκης σε vertigo – Η κυβέρνηση σε αποδρομή
Μίκης Θεοδωράκης - Συγκινεί συνεργάτης του στο ethnos.gr: Sempreviva από τα Κύθηρα για την αθανασία
Εμβόλιο: Τρίτη δόση για 285.000 πολίτες από τις 14 Σεπτεμβρίου
Καφές - φαρμάκι στα 2,5 ευρώ, ποιες οι αυξήσεις τιμών στα προϊόντα
Mad Clip κηδεία: Πλήθος κόσμου για το τελευταίο «αντίο» στον τράπερ
Κατέρρευσε ψηφιακά το Νοσοκομείο της Νίκαιας: Εξετάσεις, εξιτήρια, μισθοδοσίες... στο χέρι
Η μάχη των... ντεσιμπέλ στη Θεσσαλονίκη: Κάθε μέρα 10 επιχειρηματίες οδηγούνται με χειροπέδες στο κρατητήριο
Φοβερός και «τριπλός» ο Γιάννης Αντετοκούνμπο! Κυπελλούχοι οι Μπακς
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη»: Ποια μαγαζιά με παιχνίδια αφορά - Τι περιλαμβάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr