Εθνική Πινακοθήκη: Παρατείνεται η προφυλάκιση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή για την κλοπή των έργων Πικάσο - Μοντριάν
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Για ακόμη ένα 6μηνο πρέπει να παραταθεί η προφυλάκιση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, ο οποίος κατηγορείται για την κλοπή των πινάκων Πικάσο και Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη. Αυτό ζητά από το δικαστικό συμβούλιο ο 6ος τακτικός ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης.
Την ίδια ώρα, μετά από αίτημα του δικαστικού λειτουργού η Εισαγγελία Πρωτοδικών προχώρησε στον ορθότερο νομικό χαρακτηρισμό της πράξης που αποδίδεται στον κατηγορούμενο, σε διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ
Έτσι πλέον ο 49χρονος, που φέρεται να ισχυρίζεται πως από «αγάπη στην Τέχνη» έκλεψε τους τρεις πίνακες, βαρύνεται με το αδίκημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα, άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (κακούργημα).
Η αρχική κατηγορία που του είχε απαγγελθεί δεν είχε προσδιορίσει ότι η πράξη του στρεφόταν κατά ΝΠΔΔ και έτσι η ποινή που προβλεπόταν, εφόσον κρινόταν ένοχος, ήταν αυτή της κάθειρξης έως 10 ετών.
Με την αποσαφήνιση της πράξης στην οποία προέβη η Εισαγγελία κατόπιν του αιτήματος του κ. Μαρνέρη, ο ελαιοχρωματιστής, εφόσον κηρυχθεί ένοχος, είναι αντιμέτωπος με ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 10 ετών.
Ετοιμος να διαφύγει στην Ολλανδία
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN ο 49χρονος ετοιμαζόταν να αναχωρήσει για την Ολλανδία, και γι αυτό το λόγο επισπεύστηκε η επιχείρηση σύλληψής του.
Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στον εντοπισμό του δράστη έπαιξαν τα social media, στα οποία ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ήταν ιδιαίτερα ενεργός.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, το 2014, δηλαδή δύο μόλις χρόνια μετά τη μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη ο δράστης έκανε συνεχόμενες αναρτήσεις στα social media με έργα τέχνης.
Μάλιστα είχε έμμονη να ανεβάζει έργα του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν και πιο συγκεκριμένα ανεμόμυλους.
Υπενθυμίζεται πως το έργο το Πιτ Μοντριάν το οποίο είχε κλέψει το 2012 ήταν ο πίνακας «Ανεμόμυλος Στάμμερ».
Κατέρρευσε ψηφιακά το Νοσοκομείο της Νίκαιας: Εξετάσεις, εξιτήρια, μισθοδοσίες... στο χέρι
Η μάχη των... ντεσιμπέλ στη Θεσσαλονίκη: Κάθε μέρα 10 επιχειρηματίες οδηγούνται με χειροπέδες στο κρατητήριο
Φοβερός και «τριπλός» ο Γιάννης Αντετοκούνμπο! Κυπελλούχοι οι Μπακς
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη»: Ποια μαγαζιά με παιχνίδια αφορά - Τι περιλαμβάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr