Ιαβέρης για τροχαίο Τζώρτζη Μονογυιού με Ferrari: Πέρα από τα όρια δεν σε προστατεύει το αυτοκίνητο
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
«Σκοτώστρες» δεν είναι τα γρήγορα αυτοκίνητα, «σκοτώστρες» είναι οι οδηγοί οι οποίοι συμπεριφέρονται ανάλογα τονίζει, μιλώντας στο ethnos.gr ο Οδηγός Αγώνων Αυτοκινήτου Αναστάσιος Μαρκουίζος γνωστότερος ως Ιαβέρης σχολιάζοντας το τελευταίο τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε λίγο μετά τις 9 το βράδυ της Πέμπτης στην περιοχή της Βάρης και είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του αδερφού της βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνας Μονογυιού, Τζώρτζη Μονογυιό που ήταν και ο οδηγός της Ferrari. των 800 ίππων.
Ο Ιαβέρης τα τελευταία 32 χρόνια, από την ημέρα που διοργάνωσε το πρώτο Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς (22 Ιανουαρίου 1984) και όντας για ακόμη μια φορά πρώτος σε επίπεδο κοινωνικής δράσης, ευαισθητοποιεί και ενημερώνει με διαλέξεις και ομιλίες αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς σε όλη την Ελλάδα, χιλιάδες πολίτες.
Δεν φταίει ούτε η Ferrari, ούτε το… Ford, φταίει ο οδηγός
Από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα η χώρα μας, μετρά ήδη 10 ανθρώπινες απώλειες στην άσφαλτο. Και όπως παρατηρεί ο Ιαβέρης, οδηγός αγώνων από το 1972 «τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα πραγματοποιούνται με αυτοκίνητα πολύ χαμηλού κόστους και πολύ χαμηλού κυβισμού και ιπποδύναμης. Είναι ελάχιστα τα τροχαία ατυχήματα που πραγματοποιούνται με super cars πάνω από 200 άλογα».
Όπως εξηγεί, τα τροχαία δυστυχήματα «δεν έχουν να κάνουν με το αυτοκίνητο αλλά με τη συμπεριφορά των οδηγών. «Δεν φταίει ούτε η Ferrari, ούτε το Ford. Φταίει ο οδηγός, αυτός που συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Θέλω να πω ότι έχει να κάνει, ξεκάθαρα, με τη συμπεριφορά των ατόμων και όχι με το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο αν το βάλω σε μια άκρη δεν σκοτώνω κανένα».
Οι περισσότεροι κάτοχοι super cars στην Ελλάδα είναι άνθρωποι που έχουν υψηλή οικονομική επιφάνεια και μπορούν να αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα, παρά οδηγοί αγώνων αυτοκινήτου παρατηρεί ο ίδιος. «Αυτά τα αυτοκίνητα απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και χειρισμούς όταν είναι στην πίστα. Τόσο η Ferrari που διαλύθηκε όσο και το τροχαίο του Madclip είναι αντίστοιχες περιπτώσεις που μας κάνουν να στοχεύουμε στο δέντρο και να χάνουμε το δάσος. Και δεν είναι αυτοκίνητα τα οποία έχουμε για να κυκλοφορούμε σε ανοιχτής κυκλοφορίας δρόμους με υπερβολικές ταχύτητες. Πρέπει να ακολουθούμε όλοι τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και ακόμη περισσότερο διότι μέσα σε κατοικημένες περιοχές ο κώδικας είναι ήδη πολύ γρήγορος».
Ο Ιαβέρης υποστηρίζει ότι τα τροχαία δυστυχήματα δεν έχουν να κάνουν με το αν ένα αυτοκίνητο κάνει για τους ελληνικούς δρόμους αλλά με το γεγονός ότι και τα σούπερ cars πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς. «Να μην επηρεάζει τη ζωή των άλλων, να έχεις την ενσυναίσθηση να μην σκοτώσεις κανένα, να βάλεις τον εαυτό σου στη θέση του άλλου».
Δεν χρειάζεται να μπει κόφτης στα super cars αλλά να εφαρμοστεί ο ΚΟΚ
Ο ίδιος εκτιμά ότι ζητούμενο δεν είναι να μπει κόφτης σε αυτά τα αυτοκίνητα. «Και αν υποθέσουμε ότι έμπαινε κόφτης που θα έμπαινε; Στα πόσα χιλιόμετρα;» αναρωτιέται ο Ιαβέρης και συμπληρώνει: «με 50 χλμ. ανά ώρα αν κοπανήσεις πάνω σε ένα δέντρο δεν θα βγεις από μέσα. Υπάρχουν τροχαία ατυχήματα και με 30 χλμ αν δεν φοράς ζώνη είσαι νεκρός. Στα 100 χλμ. δεν υπάρχει τίποτα και μην ξεχνάτε ότι η ταχύτητα πρόσκρουσης και του Ματ κλιπ ήταν κάτω από 100 χλμ.»
Τα σούπερ cars έχουν εξαιρετικά συστήματα ασφαλείας
Τα σούπερ cars έχουν εξαιρετικά συστήματα ασφαλείας και διαθέτουν μεταξύ άλλων ζώνες τεσσάρων σημείων και μηχανισμούς παθητικής ασφάλειας. «Ωστόσο αν ξεφύγεις από τα όρια δεν μπορεί να σε προστατέψει το αυτοκίνητο. Χαίρομαι που δεν θρηνήσαμε και κανένα άλλο θύμα. Ξέρεις τι είναι να περνάς από το σημείο με την οικογένειά σου το απόγευμα και επειδή ο άλλος θέλει να εκτονωθεί να σε φάει λάχανο;»
Λείπει η οδική παιδεία απ’ όλους
Στην κουβέντα ο Ιαβέρης βάζει και την οδική παιδεία η οποία λείπει από όλους, τόσο από τους πολίτες όσο και από τους πολιτικούς και όσους συμπεριλαμβάνονται μέσα σε αυτούς. «Και η παιδεία δεν είναι μόρφωση. Είναι η παιδεία που διαμορφώνεται μέσα στο σπίτι. Οι συμπεριφορές, είμαι καλός άνθρωπος, έχω ενσυναίσθηση που σημαίνει βάζω τον εαυτό μου στα παπούτσια του άλλου και συνειδητοποιώ πόσο τον προβληματίζω και του δημιουργώ προβλήματα στη ζωή του. Σεβασμός στους άλλους. Αυτό είναι η παιδεία». Και η έλλειψή της οφείλεται, όπως λέει στους γονείς γιατί αυτή διαμορφώνεται σε μικρή ηλικία.
«Αν βλέπω τον μπαμπά μου να μιλάει στο κινητό, τη μάνα μου να τρέχει με μεγάλες ταχύτητες, τον θείο μου να μουτζώνει, βλέπω τους παππούδες μου να βρίζουν, να καπνίζουν και να οδηγούν και έρχεται και ο δάσκαλος και κάνει το ίδιο έχεις μια εικόνα που σου διαμορφώνει μια αντίληψη έλα μωρέ δε βαριέσαι».
800 θάνατοι στην άσφαλτο κάθε χρόνο
Η Ελλάδα συνεχίζει να κρατά τη θλιβερή πρωτιά θανάτων ανά ποσοστό κατοίκων στην Ευρώπη. Αν και τα νούμερα έχουν σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια περίπου 800 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, άλλοι 800 τραυματίζονται βαριά, μένουν παραπληγικοί και πολύ περισσότεροι είναι ελαφρά τραυματίες.
Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
«Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr