Euroferry Olympia: Κουβαλούσε ζώα πριν γίνει επιβατηγό - Ποιες οι ομοιότητες με Norman Atlantic
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Σοβαρές παραβάσεις των κανονισμών που οδήγησαν στην τραγωδία του Euroferry Olympia και οι οποίες θα αναδειχτούν από τις αρμόδιες επιτροπές ελέγχου είναι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του έμπειρου νομικού Νίκου Γερασίμου οι αιτίες που οδήγησαν στη ναυτική τραγωδία που έχει πολλές ομοιότητες με τo Norman Atlantic το 2014.
"Κουβαλούσε ζώα, αλλά να μείνουμε στην ουσία"
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ναυτικού Δικαίου και με μεγάλη εμπειρία από την υπεράσπιση θυμάτων του Norman Atlantic ο Νίκος Γερασίμου αποκαλύπτει στο ethnos.gr τις διαφορές που έχουν τα δύο ναυτικά ατυχήματα, τις αποζημιώσεις που προβλέπονται ενώ αποκαλύπτει πως το Euroferry Olympia πριν μετασκευαστεί σε επιβατηγό πλοίο ήταν ένα εμπορικό και κουβαλούσε ζώα σε διάφορές χώρες του πλανήτη. "Είναι γνωστό πως το Euroferry Olympia είναι ένα παλιό πλοίο 40-50 ετών που κουβαλούσε ζώα πριν τη μετασκευή του σε επιβατηγό. Μπορεί αυτό να δημιουργεί εντυπώσεις αλλά δεν είναι απαραίτητα κακό από τη στιγμή που το πλοίο μετά τη μετατροπή του είχε πάρει όλες τις άδειες ως επιβατηγό. Αλλωστε μην ξεχνάμε πως και η περίφημη θαλαμηγός "Χριστίνα" της οικογένειας Ωνάση πριν γίνει θαλαμηγός θρύλος υπήρξε ένα πολεμικό αντιτορπιλικό. Επομένως μη σταθούμε στις εντυπώσεις αλλά στην ουσία", μας είπε αρχικά ο Νίκος Γερασίμου.
"Θα αποδειχτούν όλα"
Στην ερώτηση εάν με την εμπειρία του βλέπει εξώφθαλμα λάθη και παραλείψεις είπε: "Προφανώς για να συμβεί ένα δυστύχημα και πολύ περισσότερο μια τραγωδία αυτού του μεγέθους έχουν υπάρξει πολλά πράγματα που έγιναν λάθος ή δεν έγιναν καθόλου. Υπάρχει ξεκάθαρα το λάθος του ανθρώπινου παράγοντα που πήρε τις λάθος αποφάσεις ή δεν πήρε αποφάσεις όταν έπρεπε. Με άλλα λόγια δεν τηρήθηκαν πολλά από τα προβλεπόμενα. Από ποιούς και γιατί θα καταγραφούν όλα και θα αποδειχτούν όλα. Πάντα υπάρχουν αιτίες για να φτάσουμε σε μία τόσο μεγάλη τραγωδία".
"Λαθρεπιβάτες και φορτηγά χωρίς αποστάσεις"
Κατ΄αρχήν βλέπουμε πως υπήρχαν άτομα στο πλοίο που δεν ήταν στη λίστα των επιβατών. Επαγγελματίες οδηγοί κοιμόντουσαν στα φορτηγά τους αντί να βρίσκονται στις καμπίνες του πλοίου. Τα φορτηγά δεν είχαν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους στα γκαράζ. Το να βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο σε απόσταση μόνο 30-40 πόντων είναι επικίνδυνο για τους οδηγούς και επιπλέον μεταδίδεται άμεσα οποιδήποτε εστία φωτιάς. Επίσης εδώ υπάρχουν καταγγελίες για κακής ποιότητας υπηρεσίες και αποπνυκτικές συνθήκες στις παλιές καμπίνες"
"Κάνουν τα στραβά μάτια"
Σχετικά με τον έλεγχο που πρέπει να γίνεται στα φορτηγά είπε: "Ο έλεγχος στα φορτηγά και για το εάν μένουν οι οδηγοί μέσα στα φορτηγά είναι ευθύνη του πληρώματος. Το λιμενικό κάνει έλεγχο στην είσοδο και στην έξοδο. Εντός του πλοίου το πλήρωμα πρέπει να εφαρμόσει τους κανονισμούς. Δυστυχώς στην πράξη το πλήρωμα κάνει τα στραβά μάτια και αφήνει τους οδηγούς να μένουν στα φορτηγά. Η απόσταση 30 πόντων μεταξύ των φορτηγών είναι απαγορευτική και επικίνδυνη. Δε μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια ένας οδηγός σε τέτοιες συνθήκες".
"Ίδιες ατασθαλίες με το Norman Atlanti"
Έχοντας αναλάβει με επιτυχία την υπεράσπιση πολλών θυμάτων του Norman Atlantic ο Νίκος Γερασίμου αναφέρθηκε σε ομοιότητες και διαφορές: "Και οι δύο περιπτώσεις έχουν πολλά κοινά σημεία αλλά και σημαντικές διαφορές. Δυστυχώς και στις δύο περιπτώσεις βρέθηκαν στο γκαράζ του πλοίου λαθρεπιβάτες με ότι αυτό συνεπάγεται. Ο λαθρεπιβάτης κρύβεται και βρίσκεται σε χώρους που απαγορεύεται να βρίσκεται. Επί πλέον έχει αποδειχτεί πως έχει επικίνδυνες δραστηριότητες που μπορούν να προκαλέσουν πυργκαγιές όπως το άναμα φωτιάς για να ζεσταθεί ή κάποιο γκαζάκι για να φάει". Στην περίπτωση του Norman Atlantic μπήκε μπροστά η ΑΝΕΚ που είχε ναυλώσει το πλοίο. Επομένως είχαμε να κάνουμε μία ελληνική εταιρεία. Τώρα υπάρχει μία εταιρεία ιταλικών συμφερόντων. Δυστυχώς και στις δύο περιπτώσεις εντοπίζονται τα ίδια ζητήματα και οι ίδιες ατασθαλίες".
Μισό εκατομμύριο για κάθε φορτηγό
Σχετικά με τις αποζημιώσεις που προβλέπονται και το τι πραγματικά έγινε με τα θύματα του Norman Atlantic ο Νίκος Γερασίμου είπε: "Το θετικό - αν μπορούμε τέτοιες ώρες να κάνουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς - είναι πως και το Norman Atlantic αλλά και τώρα το Euroferry Olympia καλύπτονται από τις προβλεπόμενες ασφάλειες. Η μία ασφάλεια αφορά στο πλοίο και στα μηχανικά μέρη και η δεύτερη ασφάλεια αφορά στην αστική ευθύνη έναντι των επιβατών. Προβλέπονται όλα σε αυτές τις περιπτώσεις. Η αποζημίωση για κάθε ένα φορτηγό στο Norman Atlantic ήταν από 400.000 έως 500.000 Ευρώ και μπορεί να είναι και πολύ μεγαλύτερη. Στο Norman Atlantic τα περισσότερα θύματα πήγαν σε συμβιβασμό με την ΑΝΕΚ στο 75% της εκτιμώμενης αποζημίωσης προφανώς για να αποφύγουν και τις χρονοβόρες διαδικασίες. Φυσικά το Euroferry Olympia έκανε το τελευταίο του ταξίδι και πάει για CTL και ολική απώλεια".
"Παλιά βαπόρια στο Ιόνιο"
Ενδιαφέρον έχει και η εκτίμηση του Νίκου Γερασίμου σχετικά με την πτώση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στις ακτοπλοϊκές γραμμές από και προς την Ιταλία: "Πράγματι τα τελευταία χρόνια οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν δείχνουν ενδιαφέρον για το Ιόνιο αλλά για το Αιγαίο. Χρειάζεται ανάλυση για να πούμε γιατί συμβαίνει αυτό. Το σίγουρο είναι πως έχει μειωθεί η κερδοφορία και γίνονται κυρίως μεταφορές εμπορευμάτων. Στο Ιόνιο έχουμε πλέον παλιά βαπόρια και χρειάζεται εκσυγχρονισμός των γραμμών με νέα, σύγχρονα και ασφαλή πλοία".
Εντείνεται η πίεση της Δύσης στον Ζελένσκι να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τον Πούτιν πριν αναλάβει ο Τραμπ
Αμαλιάδα: Κλιμάκιο του Ανθρωποκτονιών βρίσκεται στον Πύργο - Στον θάνατο του Παναγιωτάκη επικεντρώνονται οι έρευνες
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Πώς θα κινηθεί το Μετρό
Αγωνία για τον πρίγκιπα Ουίλιαμ και την Κέιτ Μίντλετον: Κινδύνεψε η ζωή τους μετά από επίθεση μασκοφόρων διαρρηκτών στο κάστρο του Ουίνδσορ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr