Ταξί: Μηνιαία επιδότηση προκειμένου να μην αυξηθούν τα κόμιστρα και «την πληρώσει» ο πελάτης», ζητούν οι αυτοκινητιστές
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Ενώπιον του διλήμματος της χορήγησης μηνιαίας επιδότησης σε κάθε ταξί προκειμένου να αποφευχθούν οι αυξήσεις στα τιμολόγια θέτουν το υπουργείο Μεταφορών με το υπόμνημα που κατέθεσαν στον υφυπουργό, Μιχάλη Παπαδόπουλο οι αυτοκινητιστές ταξί.
Σε διαφορετική περίπτωση και προκειμένου να παραμείνει βιώσιμη η λειτουργία των ταξί, οι αυτοκινητιστές θεωρούν ότι η αύξηση των κομίστρων είναι μονόδρομος εξαιτίας του αυξημένου κόστους κίνησής τους. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν αναπροσαρμογή των τιμολογίων ώστε η πτώση σημαίας να καθοριστεί στα 2,5 ευρώ και η ελάχιστη αποζημίωση για τη μικρότερη διαδρομή στα 4 ευρώ.
Στο έγγραφό του το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) σημειώνει ότι το ράλι των τιμών στα καύσιμα συνιστά ένα τεράστιο κίνδυνο για τη βιωσιμότητα του κλάδου: «Μετά από δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, το ταξί βρίσκεται προ των πυλών της χρεωκοπίας. Το πιο εύκολο για μας θα ήταν να απαιτήσουμε αναπροσαρμογή κομίστρου που θα μετακυλήσει την αύξηση στο κόστος λειτουργίας μας στους χρήστες των ταξί. Όμως θα ήταν πέρα για πέρα άδικο. Η πρότασή μας για την αντιμετώπιση της ενεργειακής – οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να είναι αντικοινωνική. Εσείς ως κυβέρνηση πρέπει να δώσετε τη λύση και όχι η ελληνική κοινωνία» υπογραμμίζουν στο υπόμνημά τους οι αυτοκινητιστές.
Για το λόγο αυτό ζητούν από το υπουργείο:
- Άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα το μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
- Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση καθώς η τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα επιβαρύνεται με έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ σε επίπεδο Ε.Ε..
- Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο. Πολλές χώρες (Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Κύπρος κ.λ.π.) έχουν προχωρήσει σε αυτό το μέτρο για να συγκρατήσουν την άνοδο τιμής των καυσίμων. Η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΕΦΚ (0,7 ευρώ/λίτρο) όταν ο μέσος όρος μεταξύ των χωρών της Ένωσης είναι στα 0,56 ευρώ/λίτρο, τονίζουν οι αυτοκινητιστές.
Σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ: «Αν η κυβέρνηση για τους δικούς της λόγους απορρίπτει αυτή την πρόταση και επιθυμεί να μετακυλήσει το κόστος της κρίσης στους καταναλωτές, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε μια γενναία αύξηση του κομίστρου αν θέλει να διατηρήσει ζωντανή μια δημόσια υπηρεσία κι ένα κοινωνικό αγαθό όπως είναι η μεταφορά επιβατών».
Η πρόταση των αυτοκινητιστών για την αναπροσαρμογή του τιμολογίου έχει ως εξής:
Πτώση σημαίας |
2,50 ευρώ από 1,19 |
Τιμολόγιο Νο 1 |
0,82 ευρώ από 0,68 |
Τιμολόγιο Νο 2 |
1,19 ευρώ (παραμένει σταθερό) |
Χρονοχρέωση/ώρα |
15 ευρώ από 10,85 |
Ελάχιστη Διαδρομή |
4 ευρώ από 3,16 |
Από & Προς Αεροδρόμιο |
4 ευρώ από 3,84 |
Από Λιμάνια – Σταθμούς |
1,50 ευρώ από 1,07 |
Αεροδρόμιο – Κέντρο (1) |
40 ευρώ από 35 |
Αεροδρόμιο – Κέντρο (2) |
55 ευρώ από 49 |
Οπως επισημαίνουν πηγές του ΣΑΤΑ στο «ethnos.gr», οι αυτοκινητιστές κατέληξαν στο προτεινόμενο τιμολόγιο δεδομένου ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους, η επιβάρυνση που έχει κάθε ταξί σε μηνιαία βάση λόγω της αύξησης των τιμών στα καύσιμα είναι 360 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα (2 βάρδιες) και 300 ευρώ για όσα κινούνται με Φυσικό αέριο. Βάσει των στοιχείων του Συνδικάτου, σήμερα ο αριθμός των ηλεκτροκινούμενων ταξί στην Αθήνα είναι μόλις 4 κυρίως εξαιτίας του αυξημένου κόστους των οχημάτων και της χαμηλής αυτονομίας.
Οπως είχε επισημάνει η διοίκηση του ΣΑΤΑ και στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Μεταφορών, «η ευρεία χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων στην παρούσα φάση είναι άκρως απαγορευτική. Αφενός μεν το υψηλό κόστος αγοράς (παρά την υψηλή επιδότηση) και αφετέρου η περιορισμένη επάρκεια της μπαταρίας το καθιστούν ασύμφορο για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή των στόχων της κυβέρνησης που θέλει από το 2025 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται ως ταξί να μην έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο, βενζίνη)».
Αναφορικά με τα επταθέσια - εννιαθέσια ταξί: Το ΣΑΤΑ έχει ζητήσει την εκπόνηση ειδικής μελέτης για αυτή την κατηγορία ταξί και την αναγκαιότητα της στην περιοχή της Αττικής (απαραίτητη προϋπόθεση η πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ). για το λόγο αυτό οι αυτοκινητιστές ζητούν από το υπουργείο να μην προχωρήσει σε κάποια νομοθετική ρύθμιση γι αυτό το ζήτημα τουλάχιστον για την Περιφέρεια Αττικής πριν την κατάθεση των θέσεών τους.
Ως προς την εφαρμογή του νόμου 4530, ο κλάδος ζητεί η ελάχιστη μίσθωση και η ελάχιστη χρέωση στις μισθώσεις των Ε.Ι.Χ να ανταποκρίνονται στο πνεύμα του νόμου «και όχι να χρησιμοποιούνται για την διευκόλυνση του μεταφορικού τους έργου που στην ουσία υποκλέπτουν από τα ταξί». Το ΣΑΤΑ τονίζει ότι η χρήση τέτοιων υπηρεσιών δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο ανταγωνιστικό προς το ταξί, αλλά στοχευμένα (με χρήση GPS για παράδειγμα, που θα αποδεικνύει αφετηρία, προορισμό, απόσταση κ.λ.π) για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών της τουριστικής βιομηχανίας.
Σε ό,τι αφορά την αντικατάσταση των αυτοκινήτων, το Συνδικάτο επεσήμανε στον κ. Παπαδόπουλο ότι ύστερα από δύο χρόνια πανδημίας και με μηδενική οικονομική ευχέρεια, ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής είναι αδύνατο να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση νωρίτερα από την ημερομηνία που ορίζει ο νόμος. Ζητεί την καθιέρωση μιας επιδότησης για την αγορά αυτοκινήτου ανεξαρτήτως αν κινείται με πετρέλαιο, φυσικό αέριο ή υγραέριο, ενώ εκφράζουν και το αίτημα μίας ακόμα ετήσιας παράτασης κυκλοφορίας για όσα αυτοκίνητα θα πρέπει να σταματήσουν να κυκλοφορούν στο τέλος του 2022 και δεν έχουν πάρει μέχρι τώρα άλλη παράταση.
Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr