Fuel Pass 2: Το 90% των πολιτών θα ωφεληθεί λέει ο Σκρέκας - Δεν υπάρχει δυνατότητα για άλλη παροχή τονίζει ο Σταϊκούρας
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Εννέα στους δέκα Έλληνες θα ωφεληθούν από το Fuel Pass2 για τα καύσιμα, η σχετική πλατφόρμα για το οποίο θα ανοίξει στο τέλος Ιουλίου, ενώ με την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής στο ηλεκτρικό ρεύμα από την 1η Ιουλίου και για ένα χρόνο απορροφάται το 85% των αυξήσεων.
Παράλληλα, δεν υπάρχουν σήμερα περιθώρια για οποιαδήποτε άλλη παροχή, αφού έχει εξαντληθεί ο υφιστάμενος δημοσιονομικός χώρος.
Τα παραπάνω ανέφεραν ο υπουργός Οικονομικών. Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο Mega και στον ΣΚΑΙ 100,3 αντίστοιχα. Ειδικότερα και σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, το Fuel Pass2 καλύπτει το 90% των πολιτών. Όπως είπε, στόχος της κυβέρνησης είναι να στηριχθούν τα νοικοκυριά και οι εργαζόμενοι που πηγαίνουν κάθε μέρα στη δουλεία τους.
Το ποσό ενίσχυσης για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο είναι κλιμακωτό ανάλογα με τον τρόπο χορήγησης του, την περιοχή που βρίσκεται η κύρια κατοικία του δικαιούχου και το είδος του οχήματος, ενώ η συνολική επιδότηση για το τρίμηνο διαμορφώνεται ως εξής:
- 80 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση ψηφιακή κάρτας και 65 ευρώ χωρίς κάρτα με πίστωση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό έναντι 40 που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 45 ευρώ που ίσχυε με κάρτα
- 100 ευρώ για κάτοχο αυτοκίνητου σε νησιωτική χώρα με τη χρήση κάρτας και 85 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό έναντι 50 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 55 ευρώ με κάρτα
- 60 ευρώ για κάτοχο μοτοσυκλέτας σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση κάρτας και 45 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό έναντι 30 πριν χωρίς κάρτα και 35 ευρώ με κάρτα
- 70 ευρώ για κάτοχο μοτοσυκλέτας στα νησιά με κάρτα και 55 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό έναντι 35 πριν χωρίς κάρτα και 40 ευρώ με κάρτα
Οι αιτήσεις αναμένεται να κατατεθούν κατά το μοντέλο του Fuel Pass 1. Θα υποβάλλονται τμηματικά ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ του δικαιούχου.
Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε και στα νέα μέτρα για το ρεύμα και την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής, με τα οποία, οποία, όπως είπε, θα απορροφάται το 85% των ανατιμήσεων. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την τροφοδοσία της χώρας με φυσικό αέριο τον επόμενο χειμώνα και τόνισε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε εγρήγορση για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση.
Σταϊκούρας: Τέλος Ιουλίου η πλατφόρμα για το Fuel Pass2
Στη διαβεβαίωση ότι στο τέλος Ιουλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2, προχώρησε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε, τα χρήματα θα δοθούν στους πολίτες στο τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου και υπογράμμισε ότι το ίδιο κομμάτι της κοινωνίας θα βοηθηθεί αρχές Ιουλίου με την παροχή του 60% των αναδρομικών του ρεύματος. Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ακόμα ότι σήμερα δεν υπάρχει η δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή.
«Δεν μπορούμε να καλύψουμε το σύνολο της επιβάρυνσης στο πορτοφόλι του πολίτη, αλλά η οικονομική πολιτική δεν εξαντλείται μόνο σε μια παρέμβαση. Το ίδιο νοικοκυριό πλήρωσε λιγότερο ΕΝΦΙΑ από πέρυσι. Μειώθηκε η ανεργία, έγινε διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού. Στις φορολογικές δηλώσεις το 75% των πολιτών με τις μειώσεις που έχουμε κάνει δεν πληρώνουν φόρο. Όλα αυτά έγιναν για να βελτιώσουν το διαθέσιμο εισόδημα του πολίτη. Ερχόμαστε συνεχώς να ενισχύσουμε, όπως μπορούμε, την οικονομία», πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.
Σε ό,τι αφορά την επιδότηση στα καύσιμα, ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ.
«Την άσκηση για τα καύσιμα την κάναμε με βάση το δημοσιονομικό χώρο που είχαμε. Αξιοποιήσαμε το δημοσιονομικό χώρο για να βοηθήσουμε τους πολίτες στα καύσιμα. Πριν λίγο καιρό η βοήθεια ήταν στο ρεύμα και το φυσικό αέριο. Ήρθαμε και πήραμε μια πιο γενναία πρωτοβουλία, στην ίδια λογική με την προηγούμενη παρέμβασή μας στα καύσιμα, με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια και με αυξημένη επιδότηση. Καλύπτουμε 3,1 εκατ. αυτοκίνητα από τα 3,5 εκατ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Αυξάνουμε την επιδότηση με τη χρήση κάρτας από τα 55 ευρώ που ήταν στα νησιά, στα 100, και στην ηπειρωτική Ελλάδα από τα 45 στα 80. Αυτή η επιδότηση είναι 44 λεπτά στο λίτρο, ή αλλιώς 80 ευρώ στα 180 λίτρα. Αυτό αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ. Αυτές ήταν οι δυνατότητες. Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων στα καύσιμα είναι περίπου 320 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο ίδιος αναφορικά με το Fuel Pass 2, συμπληρώνοντας ότι «υπάρχει πολύ μεγαλύτερο δημοσιονομικό κόστος για παρέμβαση στην αντλία στη βενζίνη, που δεν μπορεί να καλυφθεί αυτή τη στιγμή από τον κρατικό προϋπολογισμό», εξήγησε ο ίδιος.
«Εχουμε εξαντλήσει τον υφιστάμενο δημοσιονομικό χώρο»
Σχετικά με το αν η επιδότηση στα καύσιμα θα επεκταθεί και μετά το πέρας του τριμήνου, ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι «αυτή τη στιγμή έχουμε εξαντλήσει τον υφιστάμενο δημοσιονομικό χώρο για να πιάσουμε αυτά που έχουμε υπολογίσει στον προϋπολογισμό. Το πακέτο μέτρων μέχρι το τέλος της χρονιάς είναι 8,5 δισ. ευρώ. Οι παρεμβάσεις στα καύσιμα είναι περίπου 600 εκατ. Τα 6 εκατ. ευρώ είναι παρεμβάσεις στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο. Εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί χώρος και αυτός θα αποδοθεί στην κοινωνία».
«Σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή»
Απαντώντας στο αν θα υπάρξει νέα επιταγή ακρίβειας, ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι «σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή. Αύριο ξεκινά η συζήτηση στη Βουλή για την επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, την εστίαση, τους κινηματογράφους και τα γυμναστήρια μέχρι το τέλος του έτους. Έχουμε την κατάργηση για την εισφορά αλληλεγγύης για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους. Θέλει μεγάλη προσοχή και διορατικότητα στο πώς εξαντλείται ένας δημοσιονομικός χώρος. Μελλοντικά εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος για παρεμβάσεις, το ποιες θα είναι θα εξαρτηθεί από τη συγκυρία».
«Η οικονομία αντέχει, διότι έχουμε κάνει διορατική αξιοποίηση των ταμειακών διαθέσιμων της χώρας. Αυτά παραμένουν στα 39 δις ευρώ. Όμως η χώρα χρειάζεται σταθερότητα και ασφάλεια. Θα πρέπει να αποφευχθούν οι εντάσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου», τόνισε κλείνοντας ο κ. Σταϊκούρας.
«Η προεκλογική περίοδος δεν πρέπει να έχει ένταση και μακρά διάρκεια»
«Λειτουργούμε με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει, που είναι τετραετίας. Ο πρωθυπουργός είπε όσα λέει πάντα. Είπε ότι η προεκλογική περίοδος δεν πρέπει να έχει ένταση και μακρά διάρκεια, ώστε η χώρα να συνεχίσει την καλή πορεία που έχει», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr