Το ethnos.gr πάτησε την πίστα της υπέρ ειδικής διαδρομής του Ράλλυ Ακρόπολις στο ΟΑΚΑ που θυμίζει... Μόντε Κάρλο
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του 69ου ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το βράδυς της Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου 2022 έχει ξεκινήσει. Απομένει λιγότερο από μία εβδομάδα από την υπέρ Ειδική διαδρομή του αγώνα που θα γίνει στην ειδικά διαμορφωμένη αρένα του ΟΑΚΑ και θα σημάνει την έναρξη της τετραήμερης φιέστας στο ράλλυ των θεών. Το ιερό δισκοπότηρο του Ελληνικού Αθλητισμού εκείνο το βράδυ θα γιορτάσει τα 40χρονα γενέθλια του.
Δεν συγκρίνεται με ότι έχουμε δει...
Το ΟΑΚΑ θα είναι πραγματικά αγνώριστο αλλά και κατάμεστο για πρώτη φορά μετά το 2018. Αναμένεται να εξαντληθούν τα 69.618 εισιτήρια. Δεν θα θυμίζει σε τίποτα την εικόνα που έχουμε ζήσει στα μεγάλα ποδοσφαιρικά ή στιβικά ραντεβού. Για τρίτη φορά στην ιστορία μετά το 2005 και το 2006 θα φιλοξενήσει υπέρ Ειδική του Ράλλυ Ακρόπολις ωστόσο το εφετινό υπερθέαμα δεν θα μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο στο παρελθόν.
Υπερθέαμα 70 πληρωμάτων
Η εξέλιξη της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα, τα υψηλά στάνταρς της παγκόσμιας ομοσπονδίας και οι ισχυροί κινητήρες που θα βρίσκονται κάτω από τα καπό των 70 αυτοκινήτων από 37 χώρες που θα διαγωνιστούν, υπόσχονται δυνατές συγκινήσεις σε όσους παρακολουθήσουν από κοντά το υπερθέαμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η γέφυρα της... απογείωσης
Το ethnos.gr βρέθηκε στο ΟΑΚΑ και με τη βοήθεια του διευθυντή της οργανωτικής επιτροπής Τάκη Πουρναράκη ξεναγήθηκε στους χώρους της εγκατάστασης και «έτρεξε" την αγωνιστική διαδρομή των 2,2 χιλιομέτρων, των 16 απαιτητικών στροφών και της εντυπωσιακής χαλύβδινης γέφυρας 120 τόνων απ΄ όπου τα... ατελείωτα άλογα των τετράτροχων κυριολεκτικά θα απογειώνονται.
Ασφαλτος για να αντέχει «τανκ»
Την Πέμπτη 1/9 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες για το υπόστρωμα της διαδρομής, ενώ εντός του σαββατοκύριακου θα στρωθεί άσφαλτος υψηλών προδιαγραφών και μεγάλης αντοχής ώστε να αντέξει τις υψηλές θερμοκρασίες και κυρίως την θηρειώδη ιπποδύναμη των αγωνιστικών αυτοκινήτων που λόγω και της υβριδικής τεχνολογίας είναι πραγματικά «τανκ». «Η άσφαλτος θα είναι με τέτοιες προδιαγραφές ώστε να αντέξει την ενισχυμένη ροπή και δύναμη των υβριδικών αυτοκινήτων του WRC που από το 2022 πέρασε στην υβριδική εποχή όπως όλη η αυτοκίνηση εξηλεκτρίζεται, έτσι και τα αυτοκίνητα του WRC έχουν νέα τεχνολογία με τεράστια ροπή», είπε ο Τάκης Πουρναράκης.
Το πέρασμα του 1μ.90
Σε κάθε κατηγορία τα αυτοκίνητα θα ξεκινούν ανά δύο και θα ακολουθούν δύο παράλληλες διαφορετικές διαδρομές. «Την ώρα που το ένα αυτοκίνητο θα κλείνει την αριστερή στροφή για να μπει σε μικρή ευθεία που οδηγεί κάτω από τη γέφυρα που έχει ύψος μόλις 1 μέτρο και 90 εκατοστά, το άλλο αυτοκίνητο θα κάνει εντυπωσιακό άλμα πάνω από τη γέφυρα...», μας εξηγεί ο Τάκης Πουρναράκης. Τα πάντα έχουν σχεδιαστεί με ακρίβεια χιλιοστού.
Δεν θα είναι απλά τα πράγματα...
Στο ερώτημα σχετικά με την ασφάλεια οδηγών και θεατών απάντησε με νόημα: «Η διαδρομή έχει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Για τους θεατές δεν το συζητάμε καν. Για τους οδηγούς, νωρίτερα που περπατήσαμε μαζί την πίστα μέτρο μέτρο διαπιστώσατε κι εσείς πως τα πράγματα δεν θα είναι απλά...».
Πληροφορίες για την πρόσβαση στις Ειδικές
Για όσους θέλουν να παρακολουθήσουν όχι μόνο την υπέρ Ειδική στο ΟΑΚΑ αλλά και τις υπόλοιπες ειδικές διαδρομές είπε: «Στο akropolisrally.gr θα βρουν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις όλη τη διοργάνωση και όλες τις ειδικές διαδρομές. Να ακολουθούν τις υποδείξεις των διοργανωτών για το που θα στέκονται και τις υποδείξεις της αστυνομίας για το που θα παρκάρουν ώστε να το απολαύσουν όλοι και να μην ταλαιπωρηθούμε».
Η επιστροφή του Σεμπάστιαν Λεμπ
Τα φώτα στρέφονται στην επιστροφή του πολυνίκη του θεσμού, Σεμπάστιαν Λεμπ, τον πλέον επιτυχημένο οδηγό στην ιστορία των αγώνων Ράλλυ που έρχεται στην Ελλάδα έπειτα από δέκα χρόνια με σκοπό να γράψει και πάλι ιστορία. Στον αντίποδα ο 22χρονος πολλά υποσχόμενος Κάλλε Ροβανπέρα. «Η επιστροφή του μύθου Σεμπάστιαν Λεμπ που μάλιστα κέρδισε εφέτος στο Μόντε Κάρλο και το μεγάλο ερώτημα είναι μπορεί να το επαναλάβει στο εφετινό Ράλλυ Ακρόπολις».
70 συμμετοχές από 37 χώρες
«Εχουμε 70 συμμετοχές από 37 χώρες και τις 5 ηπείρους του πλανήτη. Αυτό δείχνει την απήχηση που έχει το Ράλλυ Ακρόπολις στην διεθνή κοινότητα. Έχουμε 20 ελληνικές που δείχνει την θετική επίδραση στην ελληνική πραγματικότητα και στη δυνατότητα που δίνεται σε αγωνιζόμενους να φέρουν καλά αυτοκίνητα και να συμμετέχουν στις αυστηρές και υψηλές προδιαγραφές αγώνα υψηλού βεληνεκούς», τονίζει ο Τάκης Πουρναράκης.
Για αυτό το αγαπούν οι ξένοι
Όσο για το μυστικό του Ράλλυ Ακρόπολις που το κάνει αγαπητό στους κορυφαίους οδηγούς ο Τάκης Πουρναράκης είπε: «Το Ράλλυ Ακρόπολις έχει ένα εξαιρετικά όμορφο τερέν. Οποιος είδε τον προηγούμενο αγώνα στο Βέλγιο έβλεπε κάποιες διαδρομές μέσα σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις μέσα σε γωνίες. Εδώ οι ξένοι έρχονται και ξανάρχονται και έχουν πάθος και αγάπη για την Ελλάδα λόγω της ιδιαίτερης μορφολογίας του εδάφους και της όμορφης ελληνικής φύσης. Δεν είναι τυχαίο που επιλέγουν την Ελλάδα για να κάνουν και δοκιμές οπουδήποτε αλλού στον πλανήτη».
120 τόνοι χάλυβα
Θαυμασμό προκαλούν οι προετοιμασίες και τα μεγέθη των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν.
Εχουν χρησιμοποιηθεί 1.000 κυβικά μέτρα χαλίκι, 4.000 τ.μ. ξύλου, 120 τόνοι χάλυβα, 1.004 μέτρα προστατευτικά στηθαία και εργάζονται τουλάχιστον 200 άνθρωποι για να ετοιμάσουν την πίστα.
20 ελληνικές συμμετοχές
Όσο για τις ελληνικές συμμετοχές ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Θα έχουμε 20 συμμετοχές με ελληνικό ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα θα έχουμε 16 αμιγώς ελληνικά πληρώματα, ένα από την Κύπρο, ένα ελληνοκυπριακό, μία ελληνοβρετανική συνεργασία, αλλά και η παρουσία του ελληνοβέλγου Τζόρνταν Σερντερίδη που μαζί με τον Φρέντερικ Μιλκότε θα αγωνιστούν στην κορυφαία κατηγορία RC1 Rally1. Δείτε όλες τις συμμετοχές: ΕΔΩ
Οι πύλες του ΟΑΚΑ την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν στις 16:30, θα γίνουν διάφορες εκδηλώσεις, και στις 19:30 θα ξεκινήσει ο αγώνας.
Οι Ειδικές με τα 305,86 χιλιόμετρα
Το συνολικό μήκος των Ειδικών του αγώνα φτάνει στα 305,86 χιλιόμετρα.
Την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου θα γίνουν 6 Ειδικές Διαδρομές εκ των οποίων του Λουτρακίου θα είναι επαναλαμβανόμενη. Θα έχουμε ακόμα τις ειδικές σε Χαρβάτι, Δάφνη, Λιβαδειά και η κλασσική διαδρομή Βωξίτες από όπου τα αυτοκίνητα θα περάσουν κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου θα γίνουν δύο loops τριών επαναλαμβανόμενων Ειδικών, ο «Πύργος», το "Περιβόλι" και ο "Ταρζάν" που θα μεταδοθεί και τις δύο φορές, σε ζωντανή μετάδοση από την ΕΡΤ.
Την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου τελευταία ημέρα του αγώνα θα γίνουν τρεις Ειδικές, σε "Ελάτεια -Ρεγγίνι" και δύο περάσματα στο Ελευθεροχώρι που θα αποτελέσει και τον τερματισμό. Δείτε όλες τις Ειδικές με χάρτες και προσβάσεις: ΕΔΩ
Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στη ΝΔ μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τι θα κάνει ο πρώην πρωθυπουργός
Η τραγωδία στο Μάτι, δίκοπο μαχαίρι για τον Κασσελάκη: Οι στόχοι και τα αποτελέσματα της επίθεσης στην κυβέρνηση Τσίπρα
Ακρίβεια: Σχέδιο για «μπλόκο» στις παραπλανητικές προσφορές στα σούπερ μάρκετ - Τι θα αλλάξει
Ένας σπουδαίος ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού σκοτώνεται στο ελληνοϊταλικό μέτωπο – Το γράμμα που δεν έστειλε ποτέ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr