Μετρό: Θέμα ημερών η επέκταση προς Πειραιά - «Θυσιάζονται» πέντε δρομολόγια προς Αεροδρόμιο, ποιος ο λόγος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Πέντε δρομολόγια του μετρό την ημέρα προς το Αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα θυσιαστούν προκειμένου να λειτουργήσουν οι τρεις νέοι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά «Μανιάτικα», «Δημοτικό Θέατρο» και «Πειραιά».
Θέμα ημερών η επέκταση προς Πειραιά
Η ολοκλήρωση της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά, η οποία αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία εκτός απροόπτου την ερχόμενη εβδομάδα, περιορίζοντας το χρόνο της διαδρομής μεταξύ λιμανιού και Αεροδρομίου σε λιγότερο από μία ώρα θα μειώσει τον αριθμό των δρομολογίων κατά πέντε προς κάθε κατεύθυνση, κάνοντας τη μετακίνηση πιο σύντομη μεν, αλλά μετα βεβαιότητος με περισσότερο συνωστισμό και ταλαιπωρία ειδικά τους καλοκαιρινούς και πιο τουριστικούς μήνες.
Κι αυτό καθώς η επέκταση μπορεί να είναι μία από τις πιο πολυδιαφημισμένες, αλλά τελικώς παρά τις καθυστερήσεις, θα δοθεί σε λειτουργία χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί εγκαίρως περισσότεροι συρμοί ώστε να εξυπηρετηθεί η ίδια συχνότητα δρομολογίων.
Αποτέλεσμα είναι, σύμφωνα με το ανανεωμένο πρόγραμμα της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), το οποίο θα ισχύσει από αύριο Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022, από τα 35 δρομολόγια που εκτελούνταν καθημερινά ανά κατεύθυνση έως το Αεροδρόμιο, να εκτελούνται στο εξής τα 30.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της εταιρίας, απο αύριο θα γίνονται τα τελευταία δοκιμαστικά σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας της Γραμμής και θα τροποποιηθεί η συχνότητα διέλευσης των δρομολογίων λόγω της επέκτασής της και της επικείμενης έναρξης λειτουργίας των τριων νέων σταθμών.
Πίνακες δρομολογίων με τις ακριβείς διελεύσεις των συρμών του Μετρό, θα είναι αναρτημένοι στους κατά τόπους σταθμούς και την ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ. (www.stasy.gr).
Στο διάστημα έως την επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία των νέων σταθμών τα δρομολόγια θα αποβιβάζουν κανονικά στο σταθμό της Νίκαιας τους επιβάτες και θα συνεχίζουν άδεια έως το Δημοτικό Θέατρο, στο πλαίσιο των δοκιμαστικών δρομολογίων. Η ΣΤΑΣΥ διαβεβαιωνει επίσης ότι στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Δημοτικό Θέατρο θα παραμείνει αμετάβλητο το 4λεπτο τις ώρες αιχμής.
Πρόκειται, πάντως, για την πρώτη φορά που τα δρομολόγια του μετρό προς το Αεροδρόμιο δε θα γίνονται ανά 30 λεπτά, αλλά ανά 36 λεπτά κι αυτό εφόσον δεν παρουσιαστούν και άλλα προβλήματα, τα οποία θα θέσουν συρμούς εκτός λειτουργίας. Μένει να φανεί επίσης εάν τα 36 λεπτά χρονοαπόστασης θα μπορέσουν να τηρηθούν και μετά την έναρξη της λειτουργίας των τριων νέων σταθμών οπότε και θα υπάρχει πρόσθετη καθυστέρηση λόγω της επιβίβασης/αποβίβασης ειδικά στο σταθμό του Πειραια. Να σημειωθεί μάλιστα ότι οι χρονοαποστάσεις προς το Αεροδρόμιο δεν ειχαν αυξηθεί ούτε το 2020 όταν είχαν παραδοθεί οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά έως τη Νίκαια ωστόσο αυτό ήταν όπως φαίνεται και το τελευταίο όριο του υφιστάμενου στόλου.
Περισσότεροι σταθμοί με ίδια τρένα
Αιτία του προβλήματος είναι η μη έγκαιρη αγορά των επτά πρόσθετων διρευματικών συρμών, οι οποίοι απαιτούνται για τα δρομολόγια στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο. Κι αυτό γιατί το εν λόγω τμήμα δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τους υπόλοιπους συρμούς που διαθέτει η εταιρία. Οι διρευματικοί συρμοί είναι ειδικής κατασκευής ώστε να μπορούν να ρευματοδοτούνται από τη γραμμή ηλεκτροδότησης στο υπόγειο τμήμα του δικτύου, ενώ διαθέτουν οροφή και παντογράφο ώστε να παίρνουν ρεύμα και εναέρια στο υπέργειο τμήμα του δικτύου έως το Αεροδρόμιο.
Πάντως, επειδή στις συγκοινωνίες το επιβατικό κοινό γνωρίζει ότι ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, θα πρέπει να έχει κατά νου ότι το 30λεπτο της σύνδεσης με το Αεροδρόμιο δεν αναμένεται να επιστρέψει πριν το 2026.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι εν λόγω επτά συρμοί, τους οποίους πρέπει να προμηθευτεί η Αττικό Μετρό και θα προστεθούν στους επτά υφιστάμενους που λειτουργούν αδιάκοπα από το 2004, θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021-2027 με το σχετικό διαγωνισμό να βγαίνει στον αέρα το νωρίτερο στις αρχές του 2023. Το κόστος προμήθειας των επτά νέων συρμών αναμένεται να φτάσει τα 120 εκ. ευρώ.
- Δύσκολη συγκατοίκηση: Ο μεγαλύτερος εχθρός της Τζόρτζια Μελόνι βρίσκεται στο εσωτερικό του δεξιού συνασπισμού – Οι κόντρες με Σαλβίνι και Μπερλουσκόνι
- Τι δείχνουν 2 νέες δημοσκοπήσεις: Η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ – Τι πιστεύουν οι πολίτες για ελληνοτουρκικά, εξαγγελίες σε ΔΕΘ, κυβερνητικές συνεργασίες
- Ακραία Ρητορική Ερντογάν κατά Ελλάδας: Όσοι κρύβονται κάτω από τη φούστα άλλων δεν έχουν αξιοπρεπή στάση
- Ψηφιακά ΚΕΠΑ: Αλλάζουν όλα στην πιστοποίηση αναπηρίας – Ηλεκτρονικά οι αιτήσεις πλέον
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στην αναζήτηση κινήτρου του δράστη της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr