Δυτική Αττική: Ανασφάλεια σε εργαζομένους και επιβάτες των ΜΜΜ από τις σκηνές χάους και τα έκτροπα – Μαρτυρίες σοκ στο ethnos.gr
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
«Ξεκινάμε το πρωί από το σπίτι για τη δουλειά μας και δεν ξέρουμε αν θα ξαναγυρίσουμε σώοι. Τις προάλλες το βράδυ από την επίθεση των Ρομά ίσα που πρόλαβα να ανοίξω τις πόρτες να κατέβει ο κόσμος κι ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς».
Τα λόγια του οδηγού της ΟΣΥ, Παναγιώτη Παπαδόπουλου περιγράφουν την κατάσταση που βίωσαν τις προηγούμενες ημέρες οδηγοί και επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Βουτηγμένοι βαθιά μέσα στην ανασφάλεια και το φόβο εξαιτίας της έκρυθμης κατάστασης σε περιοχές της Δυτικής Αττικής και όχι μόνο, στις οποίες κατοικούν αρκετοί Ρομά είναι οι οδηγοί των λεωφορείων στις γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές, όπως το Ζεφύρι, η Φυλή, ο Ασπρόπυργος και το Μενίδι.
Μόνο μέσα σε μία νύχτα καταστράφηκαν 3 λεωφορεία, δύο της ΟΣΥ και ένα των ΚΤΕΛ, στο οποίο είχε ανατεθεί η εκτέλεση δρομολογίων στην περιοχή. Στις δύο από τις τρεις περιπτώσεις εντός των οχημάτων εκτός από τους οδηγούς, υπήρχαν και επιβάτες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να κατέβουν από το λεωφορείο και να βρεθούν σε ένα... πεδίο μάχης προκειμένου να γλυτώσουν τα χειρότερα.
Αν και οι οδηγοί των λεωφορείων που δουλεύουν σε αυτές τις περιοχές έχουν ζήσει πολλές φορές περιστατικά λιθοβολισμού των οχημάτων, επιθέσεων και παρενοχλήσεων, αυτές τις μέρες και μετά τον πυροβολισμό του 16χρονου στη Θεσσαλονίκη από αστυνομικό, αναγνωρίζουν ότι η κατάσταση έχει πραγματικά ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
«Ήμουν στη γραμμή 733 Μενίδι – Άνω Λιόσια κι είχα μέσα αρκετούς επιβάτες από παιδάκια μέχρι ηλικιωμένους γιατί η γραμμή εξυπηρετεί τις εργατικές κατοικίες και γύρω στις 8 είναι η ώρα που πολλοί επιστρέφουν στα σπίτια τους» αφηγείται ο κ. Παπαδόπουλος. Και συνεχίζει: «Πλησιάζοντας στη στάση Άγιος Θανάσης στη λοξή στροφή προς τα δεξιά είδα καμιά εκατοστή άτομα κάθε ηλικίας. Είχαν κλείσει το δρόμο οπότε πήγα κι εγώ να γυρίσω το λεωφορείο. Άρχισαν να πετούν τεράστιες πέτρες, τσιμεντόλιθους, σιδερένιους λοστούς. Τους φώναζα σταματήστε να κατέβει τουλάχιστον ο κόσμος. Ευτυχώς, άνοιξα εγκαίρως τις πόρτες και οι άνθρωποι κατέβηκαν, αλλά το λεωφορείο το έκαναν λίμπα. Όλα τα παράθυρα σπασμένα και τους προλάβαμε να μην το κάψουν. Πήγα μετά με πέντε άτομα να το πάρουμε και πείστηκαν μόνο όταν τους φώναξα πως έχει φυσικό αέριο, τέσσερεις μπουκάλες αέριο, 200 κιλά. Αν κάποια βαλβίδα κολλήσει θα τιναχτούν στον αέρα».
Όμως αυτό δεν ήταν το μοναδικό περιστατικό. Μία ώρα αργότερα και περίπου στο ίδιο σημείο ένα δεύτερο λεωφορείο δέχεται μαζική επίθεση με πέτρες. Σε αυτό το όχημα επέβαινε μόνο ο οδηγός, ο οποίος και τραυματίστηκε από πέτρα στο κεφάλι. Την ίδια ημέρα και ένα όχημα των ΚΤΕΛ στο Μενίδι έγινε ύστερα από επίθεση παρανάλωμα του πυρός, ενώ και ο οδηγός του δέχτηκε επίθεση. Ευτυχώς σώοι απομακρύνθηκαν από το σημείο οι επιβάτες του οχήματος. Ωστόσο όλα αυτά τα περιστατικά μεγάλωσαν την αγωνία.
«Σήμερα έχω ξανά δρομολόγιο στην περιοχή. Αγωνιώ, πως να μην αγωνιώ. Τέσσερα παιδιά έχω», λέει ο κ. Παπαδόπουλος: «Κάθε μέρα που βγαίνουμε για δουλειά ανησυχούμε. Μπαίνουν καμιά φορά 10 – 15 άτομα και πειράζουν κοπελίτσες. Κι όλοι περιμένουν να κάνει κάτι ο οδηγός, αλλά ο οδηγός είναι μόνος του. Τόσα χρόνια εδώ έχουμε δει τα πάντα, από ναρκωτικά μέχρι κόσμο που μπαίνει και απαιτεί να τον αφήσει το λεωφορείο εκτός στάσης, στο σπίτι του».
Όλοι ζητούν περισσότερη και αποτελεσματικότερη αστυνόμευση, αναγνωρίζοντας πάντως ότι δεν μπορεί κάθε όχημα σε κάθε γραμμή να συνοδεύεται κι από ένα περιπολικό. Οχι πως δεν έχει συμβεί και αυτό στο παρελθόν, ειδικά στη γραμμή που εξυπηρετεί την περιοχή των Νεόκτιστων Ασπροπύργου.
Ελλείψει άλλης λύσης, πάντως, αυτοί, οι οποίοι πάντα την πληρώνουν στο τέλος είναι οι ίδιοι οι επιβάτες, οι οποίοι αν μένουν στις «κόκκινες» περιοχές, κάνουν μέρες να ξαναδούν λεωφορείο. Ο ΟΑΣΑ προκειμένου να διασφαλίσει τη σωματική ακεραιότητα οδηγών και επιβατών προχώρησε τις τελευταίες δύο μέρες σε τροποποιήσεις ορισμένων δρομολογίων και συγκέντρωση των οχημάτων στα αμαξοστάσια πριν τη λήξη του ωραρίου την Τετάρτη. Παράλληλα, όπως επισημαίνουν στο «ethnos.gr» πηγές του Οργανισμού, έχει ανασταλεί προσωρινά η λειτουργία δύο γραμμών και συγκεκριμένα της 723 Φυλή – Ανω Λιόσια και της 805 Ασπρόπυργος – Νεόκτιστα.
«Το 805 έγινε μια προσπάθεια να βγει και σήμερα Παρασκευή, αλλά αμέσως τα κυνήγησαν και πυροδοτήθηκαν νέα επεισόδια οπότε για να μη διακινδυνεύσει κανείς, τελικά δε βγήκαν τα λεωφορεία» λένε οι ίδιες πηγές. Ο ΟΑΣΑ έχει επανειλημμένως ζητήσει εντατικοποίηση τις αστυνόμευσης στις περιοχές «υψηλού κινδύνου». Κατά περιόδους αυξάνονται οι περιπολίες, αλλά ούτε κι αυτό φαίνεται ότι είναι αρκετό για να αλλάξει τα δεδομένα.
«Πάντα υπήρχαν προβλήματα στις περιοχές αυτές με Ρομα και τοξικομανείς. Στο αμαξοστάσιο των Λιοσίων μαζεύονται 200 λεωφορεία φυσικού αερίου και 40 πετρελαίου. Για να φτάσουν ή να φύγουν από το αμαξοστάσιο αναγκαστικά περνάνε από δρόμους, στους οποίους θα μπορούσαν κάποιοι να τα σταματήσουν ή να τα εγκλωβίσουν», εξηγεί ο οργανωτικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Φώτης Νικολακόπουλος.
Ο ίδιος συμπληρώνει πως τις τελευταίες μέρες αλλαγές δεν έγιναν μόνο σε γραμμές της Δυτικής Αττικής, αλλά και σε άλλες του Καματερού και του Κορυδαλλού για λόγους προστασίας επιβατών κι εργαζομένων.
«Οι οδηγοί δεν μπορούν να κάνουν τον σερίφη. Αυτό είναι δουλειά της αστυνομίας. Το βέβαιο είναι πως όταν πετάς πέτρες σε ένα λεωφορείο, πρόκειται για εγκληματική ενέργεια. Μπορεί να χτυπήσουν επιβατες, μπορεί να χτυπήσει ο οδηγός ακόμα και να χάσει τον έλεγχο του οχήματος και να προκληθεί πολύ σοβαρό ατύχημα. Επίσης βέβαιο είναι ότι και τα δύο λεωφορεία που θα μπουν μέσα για μέρες για επισκευή, από τη συγκοινωνία θα λείψουν κι από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Και δε μας περισσεύουν», καταλήγει ο κ. Νικολακόπουλος.
Έκθεση εργαζομένων σε κίνδυνο καταγγέλλουν και οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ
Τα επεισόδια των τελευταίων ημερών με Ρομά δεν είναι όμως τα μόνα που εκθέτουν σε κίνδυνο επιβάτες και εργαζομένους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το προηγούμενο διάστημα ήταν ιδιαίτερα συχνοί οι λιθοβολισμοί συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από αγνώστους, ενώ λεωφορεία της ΟΣΥ είχε δεχτεί και πυροβολισμούς από αεροβόλο.
Την ίδια στιγμή ύστερα από πολλές διαδηλώσεις αλλά και αθλητικές διοργανώσεις, η ένταση μεταφέρεται στους σταθμούς και τις αποβάθρες των μέσων σταθερής τροχιάς μπροστά σε έντρομους επιβάτες και εργαζομένους ακολουθούν βανδαλισμοί του εξοπλισμού.
Όπως καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), στις 6 Δεκεμβρίου, ημέρα των διαδηλώσεων για την επέτειο δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, οι σταθμάρχες της Ομόνοιας έζησαν στιγμές φρίκης όταν «ομάδα κουκουλοφόρων επιτέθηκε στο σταθμαρχείο, ανάβοντας φωτιές και σπάζοντας τζάμια εγκλωβίζοντας μέσα τους εργαζομένους και απειλώντας τους ακόμα και για τη σωματική τους ακεραιότητα». Οπως εξηγούν στο «ethnos.gr», είχε προηγηθεί η σύλληψη ενός νεαρού, τον οποίο κρατούσαν προσωρινά στο σταθμαρχείο και αυτός ήταν ο λόγος της επίθεσης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΛΜΑ: «Αυτόπτες μάρτυρες μίλησαν επίσης για λάθη από πλευράς αστυνομίας», ενώ επισημαίνεται ότι στο υπηρεσιακό σημείωμα των σταθμαρχών αναφερόταν πως ο διευθυντής Ασφαλείας της εταιρίας «έκανε την κατάσταση ακόμα πιο απελπιστική κι από την ίδια την απελπισία».
«Σαν συμπέρασμα των παραπάνω βγαίνει ότι από τύχη δε θρηνήσαμε ανθρώπινες ζωές», αναφέρει η ανακοίνωση.
Από την πλευρά της η ΣΤΑΣΥ, από την οποία ζητήσαμε να απαντήσει, διαψεύδει τη φωτιά εντός του σταθμού και επισημαίνει: «Κατά τη διάρκεια των επεισοδίων, που σημειώθηκαν το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου και επεκτάθηκαν και εντός του Σταθμού του Μετρό «Ομόνοια», η ΣΤΑ.ΣΥ. αποσαφηνίζει, πως εργαζόμενοι της Διεύθυνσης Ασφάλειας της εταιρείας ήταν παρόντες κατά τη διάρκεια του συμβάντος. Ζήτησαν άμεσα την επέμβαση αστυνομικών δυνάμεων που βρίσκονταν εκτός σταθμού, στην Πλατεία Ομονοίας, οι οποίες, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό τους, έγκαιρα συνέδραμαν τους αστυνομικούς και τους υπαλλήλους της ΣΤΑ.ΣΥ εντός του σταθμαρχείου. Τέλος, επισημαίνουμε, πως ουδεμία φωτιά εκδηλώθηκε εντός του σταθμού Ομόνοια, όπως ψευδώς αναφέρεται στην ανακοίνωση του Σωματείου των εργαζομένων».
- Φωτιά στο Μάτι: «Το κράτος ήταν απόν» - Δραματικές μαρτυρίες ανθρώπων που έχασαν αγαπημένους τους
- Έκτακτα μέτρα Πλεύρη για τις ελλείψεις στα φάρμακα – Το τελεσίγραφο στις φαρμακαποθήκες για άρση άδειας λειτουργίας
- Πυροβολισμός 16χρονου: Η πρώτη αντίδραση της οικογένειας του θύματος - Ψυχραιμία συνιστούν οι Πρόεδροι των Ρομά
- Πληθωρισμός: Μείωση στο 8,5% τον Νοέμβριο - Παραμένει η ακρίβεια
- Μουντιάλ 2022: «Ο θάνατος είναι μέρος της ζωής, είτε στην δουλειά είτε στον ύπνο», είπε ο υπεύθυνος της διοργάνωσης για τον θάνατο ενός ακόμα εργάτη
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr