Ο Ηλεκτρικός αλλάζει πρόσωπο: Ξεκινά η αναβάθμιση 14 συρμών 40ετίας - Τι περιλαμβάνει
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Υπεγράφη η σύμβαση αναβάθμισης των 14 συρμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου 8ης γενιάς, δηλαδή εκείνων που είχαν τεθεί σε κυκλοφορία την περίοδο 1983 – 1985 και μετρούν ήδη περίπου 40 χρόνια ζωής.
Οι υπογραφές στη σύμβαση μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, μπήκαν παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης αναβάθμιση 14 συρμών ώστε να είναι λειτουργικά ικανοί για ακόμα 25 χρόνια.
Με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, το τελικό συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 65,5 εκ. ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Η σύμβαση έχει πάρει το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων προβλέπεται η αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC. Η αντικατάσταση του συστήματος έλξης, της περιστρεφόμενης γεννήτριας, των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος. Η αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού, διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ, αλλά και ένα συνολικό και ουσιαστικό αισθητικό «λίφτινγκ» των συρμών.
Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά: Ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί στους 19 μήνες, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, πέντε ακόμη στους 30 μήνες και οι εναπομείναντες τέσσερις στους 34 μήνες.
Στόχος είναι με την ολοκλήρωση του έργου να υπάρχει μία ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του τροχαίου υλικού. Παράλληλα, οι χρονοαποστάσεις της γραμμής θα μειωθούν και θα είναι αντίστοιχες με αυτές των γραμμών 2 και 3.
Επιπλέον προχωρούν άμεσα και άλλες τέσσερεις παρεμβάσεις στους σταθμούς της βασικής Γραμμής 1 προυπολογισμού άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ έχει εκπονηθεί και ένα σχέδιο 10 σημείων για τη περαιτέρω αναβάθμιση και των παρεχομένων υπηρεσιών.
Οι παρεμβάσεις στους σταθμούς της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός), περιλαμβάνουν:
- Ανακατασκευή περίφραξης κατά μήκος της Γραμμής 1, προϋπολογισμού 761.000 ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2022 και τον Φεβρουάριο του 2023 θα έχει υπογραφεί η σύμβαση.
- Αντιολισθιτική προστασία σταθμών Γραμμής 1, προϋπολογισμού 154.250 ευρώ. Εφαρμογή ειδικής επεξεργασίας για τη δημιουργία αντιολισθιτικής επιφάνειας σε εκτεθειμένες επιφάνειες (δάπεδα, σκάλες). Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και η σύμβαση θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2022.
- Εργασίες ελαιοχρωματισμών σε σιδηροκατασκευές και στέγαστρα, σύμφωνα με την εκτίμηση των σταθμών της Γραμμής 1, προϋπολογισμού 780.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός έχει αναρτηθεί το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου και η σύμβαση θα υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2023.
- Αντικατάσταση υπαρχόντων λαμπτήρων με λαμπτήρες τύπου LED, για καλύτερο φωτισμό των σταθμών και εξοικονόμηση ενέργειας, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2022 και αναμένεται υπογραφή σύμβασης τον Ιανουάριο του 2023.
Το συνολικό κόστος των παραπάνω παρεμβάσεων ανέρχεται στα 2.095.250 ευρώ.
Σε δηλώσεις του ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Σήμερα βάζουμε τέλος σε έναν κύκλο τριακονταετούς αποεπένδυσης στη Γραμμή 1 του Μετρό, την ιστορική γραμμή του «ηλεκτρικού» της Αθήνας, για τους παλιότερους. Οι συρμοί της λειτουργούν από το 1984. Έχουν ξεπεράσει τον προσδοκώμενο χρόνο ζωής που είναι τα 30 χρόνια. Εδώ και χρόνια, η έλλειψη ανταλλακτικών και η ελλιπής τεχνική υποστήριξη από την αγορά δυσκόλεψε πολύ τη συντήρηση, αύξησε τις βλάβες και εν τέλει αύξησε το κόστος. Δεν είναι αυτό το επίπεδο υπηρεσιών που αξίζουν οι πολίτες».
Σύμφωνα με τον υπουργό, οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι οι πλέον πράσινες μεταφορές και γι’ αυτό και «πέραν των αστικών κέντρων, με τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχουμε βάλει μπρος και το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ», τόνισε.
Τη σύμβαση για την αναβάθμιση των 14 συρμών υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοταράς και ο CEO και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της CAF SA (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), Urtzi Montalvo Ibargoyen. Παραβρέθηκαν ο Γ.Γ. Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χάρης Δαμάσκος, ο Mikel Maiz (Managing Director, Engineering Modernizations) και ο διευθυντής πωλήσεων, Inigo Ruz de Apodaca.
- Ώρα αποφάσεων: Αντίστροφη μέτρηση για την προφυλάκιση ή μη της Εύας Καϊλή – Οι τελευταίες εξελίξεις από το Qatar Gate
- Πυροβολισμός 16χρονου στο κεφάλι από αστυνομικό: Τι έδειξε η νεκροψία – Θρήνος στον οικισμό «Αγία Σοφία» στη Θεσσαλονίκη
- Παγωμάρα στη Βρετανία: Ξαφνικός θάνατος παιδιού από νέο ιό - «Μέσα σε ένα τριήμερο έκανε πνευμονία, διασωληνώθηκε και κατέληξε»
- Καταφθάνει ο «αστεροειδής των Χριστουγέννων» - Πότε θα είναι ορατός
- Σκάνδαλα, δωροδοκίες και δολοπλοκίες – Πώς η FIFA από την κορυφή του κόσμου και του ποδοσφαίρου κατέληξε να είναι μια επιχειρηματική και πολιτική μηχανή;
- Εορταστικό καλάθι: Πρεμιέρα με πάνω από 600 νέους κωδικούς - Η λίστα με τα παιχνίδια
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr