Nέα χρονιά με το βλέμμα στη σταθερή τροχιά - Αυτές είναι οι επεκτάσεις που έρχονται σε Μετρό και Προαστιακό
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ζήτημα ελάχιστων ημερών είναι πλέον η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από την Ανθούπολη προς τον Άγιο Νικόλαο (Ίλιον). Την αναμενόμενη προκήρυξη επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, ενώ μόλις λίγες ημέρες πριν το υπουργείο δημοσίευσε την απόφαση ένταξης του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021 - 2025, με το ύψος της δημόσιας δαπάνης να ανέρχεται σε 785 εκατ. ευρώ.
Εκτός της επέκτασης που κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στις δυτικές συνοικίες, το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης απόφασης έγκειται επιπλέον στο γεγονός ότι συμπεριλαμβάνει την επέκταση του αμαξοστασία στον Ελαιώνα, αλλά και την προμήθεια οκτώ συρμών, οι οποίοι πιθανότατα θα είναι διρευματικοί ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τα δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα οποία έχουν συρρικνωθεί μετά την παράδοση της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά.
Σύμφωνα με την απόφαση, το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς τα βόρεια στο τμήμα «Ανθούπολη – Ίλιον», θα έχει μήκος 3,5χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή 3 νέων υπόγειων σταθμών (Παλατιανή – Ίλιον – Άγιος Νικόλαος), σήραγγα διπλής τροχιάς, επίσταθμο τριπλής τροχιάς μετά τoν σταθμό "Άγιος Νικόλαος" και ενδιάμεσα φρέατα καθώς και την επέκταση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα έκτασης 20 στρεμμάτων. Επίσης, το έργο θα περιλαμβάνει την προμήθεια 8 συρμών, τη προμήθεια Η/Μ συστημάτων, ενώ έχουν συνυπολογιστεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, οι εργασίες κοινής ωφέλειας (ΟΚΩ), η διαχείριση και επίβλεψη, η δημοσιότητα και άλλες εργασίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου.
Να σημειωθεί ότι είναι το πρώτο έργο στη Γραμμή 2 μετά την παράδοση των επεκτάσεων προς Ανθούπολη και Ελληνικό πριν από 9 χρόνια. Η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει το 2023 και η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το 2024.
Η επέκταση έως το Ιλιον αναμένεται να προσθέσει στην επιβατική κίνηση του μέσου ακόμα 51.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται σε 5 έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, η Γραμμή 2 θα φτάσει στους 23 σταθμούς.
Σε ό,τι αφορά τους οκτώ συρμούς, αν και στην απόφαση δεν αποσαφηνίζεται εάν θα αφορούν αεροδρομιακούς, ωστόσο αυτό είναι το πιθανότερο σενάριο διότι αυτήν τη στιγμή όχι μόνο δεν υπάρχουν καθόλου εφεδρείες στο σύστημα, αλλά έχουν αυξηθεί για πρώτη φορά και οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων από και προς τον αερολιμένα. Σήμερα η ΣΤΑΣΥ λειτουργεί 7 διρευματικούς συρμούς, οι οποίοι δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες.
Οι μελλοντικές επεκτάσεις
Στις μελλοντικές επεκτάσεις που σχεδιάζει η Αττικό Μετρό, περιλαμβάνεται, όπως έχει γράψει το «ethnos.gr» και στο παρελθόν, η σύνδεση με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).
Η επέκταση θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ., με αφετηρία τον σταθμό του Θησείου, θακαταλήγει στο ΚΠΙΣΝ με ενδιάμεσους σταθμούς τη Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη και Λόφο Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές, ενώ εκτιμάται ότιθα εξυπηρετεί περί τους 65.000 επιβάτες ημερησίως.
Παράλληλα η Αττικό Μετρό μελετά και την κάλυψη της λεωφόρου Κηφισίας μέσω της επέκτασης της γραμμής 4 προς τα βόρεια, η οποία θα συνεχίζει από το «δαχτυλίδι» στην Αττική Οδό μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης έως τη Λυκόβρυση – Εθνική Οδός.
Το συνολικό μήκος της επέκτασης θα είναι 13 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.
Οσο για τη νέα Γραμμή 4, η οποία ήδη κατασκευάζεται, υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ με το υπουργείο να επιμένει ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σε επτά χρόνια προσθέτοντας επιβατική κίνηση 340.000 ατόμων την ημέρα.
Με τρεις επεκτάσεις ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Εξέχουσα θέση στο πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν και οι τρεις επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς τα δύο λιμάνια της Αττικής Ραφήνα και Λαύριο και προς την Ελευσίνα και τα Μέγαρα.
Ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, μήκους 36 χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής είναι στον “αέρα”. Θα κατασκευαστεί μία νεα γραμμή ηλεκτροκινούμενη γραμμή μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα.
Η επέκταση προς το Λαύριο θα περιλαμβάνει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μαρκόπουλο και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό και Κυπριανός). Η διαδρομή Αθήνα - Λαύριο θα διαρκεί 55 λεπτά, ενώ από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο θα φτάνει κανείς σε 28 λεπτά. Το κόστος της επέκτασης υπολογίζεται σε περίπου 485 εκατομμύρια ευρώ.
Η τρίτη επέκταση προς τη Ραφήνα αναμένεται να έχει μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων με σταθμούς στα εξής σημεία: Συνεδριακό Κέντρο Αεροδρομίου, Σπάτα, Αρτέμιδα, Διασταύρωση Ραφήνας και τερματικός ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Λιμένα Ραφήνας.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr