Μέλος ειδικής επιτροπής δυστυχήματος Τεμπών: Δεν γνωρίζω ακόμη πού θα κινηθούν οι έρευνες
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ο Βασίλης Προφυλλίδης, καθηγητής Συγκοινωνιακής πολιτικής και ένα από τα μέλη της ειδικής επιτροπής που έχει συσταθεί για την διερεύνηση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος μίλησε στο Open για τις έρευνες που θα γίνουν, λέγοντας πως μια ημέρα μετά την σύσταση της Επιτροπής, δεν γνωρίζουν ακόμα τι θα διερευνήσουν για τα Τέμπη.
Αρχικά, ο κ. Προφυλλίδης ανέφερε πως «θα επιδιώξω η επιτροπή να πετύχει να εξακριβώσει τα ακριβή αίτια του συμβάντος. Μπορώ να σας πω ότι όταν ζητήθηκε να αναλάβω το συγκεκριμένο καθήκον ένιωσα όπως νιώθει ένας στρατεύσιμος που έχει κληθεί για να προσφέρει την μέγιστη εθνική υπηρεσία. Θεωρώ ότι είναι ένα καθήκον και αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το καθήκον αυτό θα καταβάλω προσπάθεια να γίνει με τους μέγιστους δυνατούς όρους. Στο ζήτημα εάν θα υπάρξουν έξωθεν πιέσεις, όσο με αφορά σας πληροφορώ πως ένας είναι ο χώρος από τον οποίο νιώθω πίεση: η διακρίβωση της επιστημονικής αλήθειας συντρέχοντος με την ακαδημαϊκή και κοινωνική ηθική».
Σε ερώτηση εάν διαπιστώσει πως αυτό δεν γίνει, υπάρχει περίπτωση να παραιτηθεί, λέει: «Ελπίζω να μην φτάσουμε μέχρι εκεί».
Στη συνέχεια ερωτήθηκε και για το τι ακριβώς θα αναζητήσουν στην επιτροπή με τον καθηγητή να απαντά πως: «Aυτή τη στιγμή που μιλούμε δεν έχω ακόμα το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε. Οι δυνατότητες είναι δύο, δεν ξέρω τι αποφάσισε το κράτος, η πολιτεία. Η μια είναι να ασχοληθούμε περιοριστικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η άλλη είναι να έχει το πλαίσιο η επιτροπή μας και το αντικείμενο των εργασιών μας να είναι διερευνήσουμε πώς φτάσαμε και πώς θα μπορούσε να αποτραπεί (η τραγωδία). Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω».
Σε ερώτηση για το πώς θα βγει ένα πόρισμα μέσα στο μήνα, όπως γράφει η εφημερίδα Καθημερινή επικαλούμενη κυβερνητικές πηγές, αφού ακόμα δεν έχει οριστεί τι θα κάνει η επιτροπή αυτή, απαντά πως «αυτό που μπορώ να σας πω είναι πως με ευαισθησία σε όλους αυτούς τους ανθρώπους εγώ προσωπικά θα κάνω κάθε τι ώστε οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πολίτες να έχουν γνώση τι συμβαίνει στη χώρα που ζουν».
Σχετικά με το ποια είναι η άποψή του για τη λειτουργία ή μη των τρένων υπό αυτές τις τραγικές συνθήκες σημειώνει:
«Ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι έχουν μια υστέρηση κάποιων δεκαετιών με σύγκριση με τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης αυτό είναι κάτι αναντίρρητο, δεν χρειάζεται να το πω εγώ. Αν το ζήτημα που θίγεται άπτεται έστω και περιφερειακά του αντικειμένου των εργασιών μας, εγώ δεν είμαι μέσα στον Οργανισμό για να ξέρω. Δεν είχα κάποια θέση. Εγώ είμαι ένας καθηγητής. Αν λάβουμε υπ όψιν τον δείκτη των ατυχημάτων ανά μεταφορικό έργο, το αεροπλάνο και ο σιδηρόδρομος είναι τα πιο ασφαλή μέσα. Πιο ασφαλή από την οδική κυκλοφορία. Αλλά το δυστύχημα που γίνεται σε αυτά τα δύο μέσα είναι θεαματικό και προκαλεί την εντύπωση του κόσμου αντίθετα με τα πολλά μικρά τροχαία ατυχήματα που γίνονται στους δρόμους».
- Αποκάλυψη OPEN για τον ΟΣΕ: Η εργοδοσία έστελνε εξώδικα στους υπάλληλους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια
- «Ο σταθμάρχης δεν ήταν στο σταθμό»: Καταγγελία για το δυστύχημα στα Τέμπη
- Δεν είναι μονάχα τόσοι οι νεκροί: Πλασματική η λίστα – Τριπλάσια ή τετραπλάσια τα μέλη της
- Αφιέρωμα στη Formula 1 2023: Οι ομάδες, οι οδηγοί, το καλεντάρι και... τέρμα τα γκάζια
- ΑΑΔΕ: Ερχονται φορο-έλεγχοι με τεχνητή νοημοσύνη - Τα «έξυπνα» μέσα στο κυνήγι εσόδων
Κατέρρευσε ψηφιακά το Νοσοκομείο της Νίκαιας: Εξετάσεις, εξιτήρια, μισθοδοσίες... στο χέρι
Η μάχη των... ντεσιμπέλ στη Θεσσαλονίκη: Κάθε μέρα 10 επιχειρηματίες οδηγούνται με χειροπέδες στο κρατητήριο
Φοβερός και «τριπλός» ο Γιάννης Αντετοκούνμπο! Κυπελλούχοι οι Μπακς
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη»: Ποια μαγαζιά με παιχνίδια αφορά - Τι περιλαμβάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr