Θεσσαλονίκη: 70.000 επιβάτες κρουαζιέρας στην πόλη το 2023 - Ποια είναι τα οφέλη για την πόλη στην πράξη
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Περίπου 70.000 επιβάτες κρουαζιέρας θα επισκεφθούν τη φετινή χρονιά τη Θεσσαλονίκη, αφού στο λιμάνι της πόλης αναμένεται να δέσουν 69 κρουαζιερόπλοια. Αυτό θα αποτελέσει μία σημαντική οικονομική «ένεση» για τη Θεσσαλονίκη, αφού περίπου οι μισοί από αυτούς τους τουρίστες θα επιλέξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως τόπο επιβίβασης (homeport), γεγονός που σημαίνει ότι θα μείνουν τουλάχιστον μία ημέρα σε ξενοδοχεία της πόλης, θα ψωνίσουν από τα μαγαζιά της και θα απολαύσουν τους χώρους εστίασής και διασκέδασής της.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Θόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος της «Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ», κάθε τουρίστας κρουαζιέρας που επιλέγει ως τόπο επιβίβασης (homeport) στο πλοίο κάποιο λιμάνι, αφήνει κατά μέσο όρο στην πόλη διακόσια ευρώ ανάλογα με τον προορισμό.
Η τοποθέτηση του κ. Βώκου έγινε στο πλαίσιο ξενάγησης δημοσιογράφων στο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», το οποίο δένει πολύ συχνά και χρησιμοποιεί ως homeporting το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, μόνο για το 2023 το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο θα φτάσει 31 φορές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και όλες αυτές κάποιοι επιβάτες του θα επιβιβαστούν στο πλοίο από αυτό.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί πυλώνα για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το 2022 καταγράφηκαν 61 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, εκ των οποίων οι 30 αφορούσαν το ‘’Celestyal Crystal’’. Θα είμαστε στη Θεσσαλονίκη κάθε εβδομάδα μέχρι το τέλος της σαιζόν. Το σκάφος είναι μήκους 220 μέτρων, έχει 14 καταστρώματα και μεταξύ άλλων χώρους για αρωματοθεραπεία και μεγάλο γυμναστήριο», τόνισε ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου, Άγγελος Βασιλάκος.
Στη Θεσσαλονίκη η μεγαλύτερη εκδήλωση για την κρουαζιέρα
Στο πλαίσιο της ξενάγησης έγινε παρουσίαση και της εκδήλωσης «Posidonia Sea Tourism Forum», η οποία για πρώτη φορά διοργανώνεται εκτός Αθηνών και θα γίνει στη Θεσσαλονίκη στις 25 και 26 Απριλίου 2023.
«Είναι τεράστια η βοήθεια που μας προσφέρει ο ΟΛΘ, αφού χωρίς αυτήν δε θα ήμασταν σήμερα εδώ. Η εκδήλωση αποτελεί τη μεγαλύτερη για την κρουαζιέρα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και μία από τις μεγαλύτερες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Είναι σημαντικό ότι θα συμμετάσχουν πολλές εταιρείες, αφού η Θεσσαλονίκη δεν είναι πολύ γνωστή στο εξωτερικό αναφορικά με τον τουρισμό. Για να πείσεις τους τουρίστες, πρέπει να τους φέρεις, για να δουν πόσο όμορφη είναι. Φέτος θα αφιχθούν στη Θεσσαλονίκη περίπου 70.000 επισκέπτες κρουαζιέρας, οι οποίοι θα πληρώσουν για να δουν την πόλη και κοντινούς προορισμούς. Πρέπει να τους αρέσει, για να ξανάρθουν», τόνισε ο κ. Βώκος.
Ο ίδιος, αναφερόμενος στο «Celestyal Crystal», είπε ότι είναι πολύ σημαντικό ότι έχει στο σχεδιασμό του ως homeport τη Θεσσαλονίκη, αφού αυτό σημαίνει πολλαπλά οικονομικά οφέλη για την πόλη. «Επιβάτες και πλήρωμα θα ξοδέψουν στην πόλη. Η εκδήλωση για την κρουαζιέρα έχει ως στόχο να αποκομίσει η Θεσσαλονίκη το μέγιστο δυνατό όφελος. Το timing είναι κατάλληλο για την κρουαζιέρα για τη Θεσσαλονίκη, διότι οι επιβάτες ζητάνε νέους προορισμούς, από τους οποίους θα εισπράξουν καλές εμπειρίες. Θα αναπτυχθούν νέες υποδομές στο λιμάνι, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα αλλάξουν τα δεδομένα της πόλης. Το homeporting στη Θεσσαλονίκη δίνει μία φτηνή λύση και στους Βαλκάνιους για κρουαζιέρα, διότι δε χρειάζεται αεροπορικό εισιτήριο, για να φτάσουν στο καράβι», ανέφερε ο κ. Βώκος.
Όπως ανέφερε ακόμα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Posidonia Sea Tourism Forum» θα έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν ο τουριστικοί πράκτορες στον τομέα της κρουαζιέρας. Η συγκεκριμένη εκδήλωση θα περιλαμβάνει και έκθεση, στην οποία θα συμμετάσχουν 46 εταιρίες που σχετίζονται με το χώρο της κρουαζιέρας. Σε αυτές θα πρέπει να προστεθούν άλλες 16 ή 17 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας.
Τέλος, η εκπρόσωπος δημοσίων σχέσεων της εταιρείας «Celestyal», στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», Φρόσω Ζαρουλέ, τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια έγινε μία προσπάθεια να ενημερωθούν οι Αμερικανοί για τη Θεσσαλονίκη, την οποία δεν τη γνώριζαν καλά. Κάτι αντίστοιχο γίνεται στα Βαλκάνια, σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και στην Κύπρο, με το αποτέλεσμα να κρίνεται ικανοποιητικό.
Να σημειωθεί ότι, όπως ανέφερε η γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας της ΟΛΘ ΑΕ, Θεοδώρα Ρήγα, από το τέλος του 2024 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα προσεγγίζουν και μικρότερα αλλά ιδιαίτερα πολυτελή κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας περίπου χιλίων επιβατών το καθένα. Η αρχή θα γίνει στις 26 Οκτωβρίου 2024, επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης από τον οθωμανικό ζυγό.
- Panic button από ελληνικά χέρια - Στέλνει σε ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ τοποθεσία για θύματα τροχαίων, διαρρήξεων και ενδοοικογενειακής βίας
- Μητσοτάκης: Πρόκληση για την επόμενη μέρα να υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό ικανοποιημένο, καταρτισμένο και καλά πληρωμένο
- Πρεμιέρα σήμερα για το «καλάθι του Πάσχα» αλλά με τις τιμές στα ύψη: Πόσο θα κοστίσει ο οβελίας - Φθηνότερα τα ελληνικά προϊόντα στην Ευρώπη
- Ιντεάλ, Άστορ και Ίριδα: Τα μηνύματα συμπαράστασης, οι προτάσεις και οι παρεμβάσεις για τη διάσωση των ιστορικών κινηματογράφων
- Φορολογικές δηλώσεις: Οδηγός και «μυστικά» για μειωμένο φόρο - Ερωτήσεις και απαντήσεις
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr