Πώς ερμηνεύεται η εμπλοκή της οικογένειας Βαρδινογιάννη στον Alpha
Η κίνηση ερµηνεύεται ως ενίσχυση του status quo της οικογένειας Βαρδινογιάννη στον υπό αναδιάταξη τηλεοπτικό στίβο, µε σαφή πρόθεση την ισχυροποίηση της παρουσίας της και της επιρροής της🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Μόνο ένα τµήµα της µεγάλης εικόνας για την «επόµενη µέρα» της Motor Oil Hellas (MOH) είναι η εξαγορά του µιντιακού οµίλου Alpha, που διαθέτει το κανάλι, εταιρεία παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχοµένου (Plus Production) και δύο ραδιοσταθµούς (τον Alpha 9,89 στην Αθήνα και τον Alpha 9,65 στη Θεσσαλονίκη). Η ένταξη του Alpha είναι µια ενέργεια ενός προσεκτικά µελετηµένου και σχεδιασµένου master plan της οικογένειας Βαρδινογιάννη, το οποίο περιελάµβανε, µεταξύ άλλων, και το κλείσιµο του Mega.
Σηµειώνεται ότι η κίνηση εξαγοράς του Alpha από την ισχυρή επιχειρηµατική οικογένεια επισηµοποιήθηκε µε χρονική διαφορά λίγων 24ώρων από το «µαύρο» στο Mega, στο εταιρικό σχήµα του οποίου (στη µητρική εταιρεία Τηλέτυπος) η οικογένεια Βαρδινογιάννη είχε το µεγαλύτερο ποσοστό. Υπενθυµίζεται ότι πριν από περίπου δύο χρόνια (Μάρτιος 2016) ο Οµιλος Βαρδινογιάννη δεν κινήθηκε προς την αύξηση µετοχικού κεφαλαίου της «Τηλέτυπος» που ζητούσαν οι πιστώτριες τράπεζες, ενώ στις αρχές Φεβρουαρίου 2018 η Τηλέτυπος έκανε γνωστό ότι η Ascope Trading, µέτοχος που συνδέεται µε την οικογένεια Βαρδινογιάννη, ενηµέρωσε ότι δεν θα µετείχε άλλο σε συζητήσεις µε τους πιστωτές (για τον σταθµό).
Η εξαγορά του Alpha ερµηνεύεται ως ενίσχυση του status quo της οικογένειας Βαρδινογιάννη στον υπό αναδιάταξη τηλεοπτικό στίβο, µε σαφή πρόθεση για ισχυροποίηση της παρουσίας της και της επιρροής της, όπως επισηµαίνουν επιχειρηµατικοί παρατηρητές, προκειµένου να προλάβει τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται µε την εµφάνιση νέων «παικτών» (Open TV, Alter Ego) και την κινητικότητα των παλαιών (ΑΝΤ1, ΣΚΑΪ).
Τα συνολικά 29,6 εκατ. ευρώ µε τα οποία θα ενισχυθεί οικονοµικά ο Alpha θα τα χρησιµοποιήσει για τον εκσυγχρονισµό και την επέκταση των εγκαταστάσεων του σταθµού στην Παλλήνη αλλά και για την «ενίσχυση των επενδύσεών του στο πρόγραµµα και κυρίως στον τοµέα της µυθοπλασίας, και τη µείωση των υποχρεώσεών του», όπως υπογράµµισε το κανάλι.
Επικοινωνιακή πολιτική
Με την απόκτηση του Alpha τα στελέχη της Motor Oil εκτιµούν ότι ο Όµιλος θα έχει καλύτερη επικοινωνιακή προβολή, ενισχυµένη διαπραγµατευτική ικανότητα στη διαφηµιστική αγορά -επωφελής και για τα δύο κανάλια-, στον πολιτικοεπιχειρηµατικό χώρο αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον που αναµένεται να αναδιαµορφωθεί, σύµφωνα µε εκτιµήσεις, και µε αφορµή την έξοδο της χώρας από τα µνηµόνια.
Η Motor Oil, λίγο πριν εκπνεύσει ο Οκτώβριος, σε έκτακτη γενική συνέλευση τροποποίησε το καταστατικό της, για να ανοίξει τον κύκλο δραστηριοτήτων της σε τοµείς logistics, πράσινης ενέργειας και οικονοµίας, χρηµατοοικονοµικού τοµέα, αειοφόρου ανάπτυξης, σε κοινωνικές δράσεις αλλά και στα ΜΜΕ. Οπως και συνέβη. Η Motor Oil προχώρησε στην εξαγορά µεριδίου της Tallon Commodities (σε Λονδίνο και Σιγκαπούρη), που παρέχει λύσεις διαχείρισης κινδύνων στους τοµείς της ενέργειας και της ναυτιλίας, µπήκε στον χώρο της πράσινης ενέργειας µε την εξαγορά του εναλλακτικού πάροχου NRG ηλεκτρικής ενέργειας (σε ποσοστό 90%) του οµίλου Χανδρή, στον χώροτων logistics(εξαγορά των εγκαταστάσεων Revoil στην Καβάλα και κινήσεις σύνδεσης του διυλιστηρίου µε τις γραµµές του ΟΣΕ), καθώς επίσης και στον χρηµατοπιστωτικό κλάδο µε την εξαγορά της επενδυτικής τράπεζας IBG.
Η Motor Oil µε αυτές τις επεκτατικές κινήσεις αποκτά χαρακτηριστικά εταιρείας holding. Εξελίσσεται σε εταιρεία συµµετοχών, δηλαδή εταιρεία- οµπρέλα, κάτω από την οποία διαθέτει επιχειρηµατικά σχήµατα συναφών δραστηριοτήτων µε εκείνη αλλά και διαφορετικών.
Πώς «κουµπώνει» σε όλα αυτά η εξαγορά του ραδιοτηλεοπτικού οµίλου Alpha; Την απάντηση είχε δώσει ο διευθύνων σύµβουλος της MOH, Πέτρος Τζαννετάκης, στην έκτακτη γενική συνέλευση της 24ης Οκτωβρίου (δύο ηµέρες πριν από το κλείσιµο του Mega) για την επέκταση του καταστατικού της εισηγµένης στο ΧΑΑ εταιρείας: «Εχει έρθει η ώρα να ανοιχτούµε σε ορισµένους κλάδους που θα βοηθήσουν την επόµενη µέρα του οµίλου».
Ξεχωριστές διοικήσεις
Στο εύλογο ερώτηµα που προκύπτει σε σχέση µε τον τηλεοπτικό σταθµό Star, αποσαφηνίστηκε ότι Star και Alpha παραµένουν δύο ξεχωριστά κανάλια, µε ξεχωριστά ιδιοκτησιακά καθεστώτα, αφού η συµµετοχή στον Alpha γίνεται µέσω της Motor Oil Hellas, ενώ το Star ανήκει σε µέλη της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Στο πλαίσιο αυτό τονιζόταν ότι τα δύο κανάλια διατηρούν διαφορετική οργάνωση, διοίκηση, αυτονοµία και λειτουργία.
Οι επαφές µεταξύ των δύο Οµίλων άρχισαν, αναφέρουν παρατηρητές του επιχειρηµατικού κλάδου, πριν από έξι µήνες, µε σταδιακή κλιµάκωση. Περί τα µέσα Ιουλίου είχαµε το προανάκρουσµα µε τη συµφωνία σύµπραξης Alpha - Star και τη συστέγαση (ενηµερωτικών τοµέων, διοικητικών υπηρεσιών και Alpha 9,89) στο ιδιόκτητο κτίριο της Νέας Τηλεόρασης στην Κάτω Κηφισιά, αλλά και τη σύζευξη των θυγατρικών εταιρειών τηλεοπτικών παραγωγών (Plus και Green Pixel).
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr