Πότε παραδίδεται το μετρό Θεσσαλονίκης - Ποιες οι επεκτάσεις που θα προχωρήσουν
Όλα όσα επισημαίνουν οι αρμόδιες Αρχές🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Τον Νοέμβριο του 2024 θα παραδοθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης, επανεπιβεβαίωσαν τη Δευτέρα τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας, όσο και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ακτωρ», Αλέξανδρος Εξάρχου.
Ο δεύτερος μάλιστα ανακοίνωσε ότι, καθώς στο έργο έχουν πλέον ξεπεραστεί και οι τελευταίες αρχαιολογικές εκκρεμότητες, οι εργασίες της Άκτωρ, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού «Βενιζέλου», θα έχουν ολοκληρωθεί έως και το τέλος Απριλίου 2024 και θα απομείνουν μόνο οι δοκιμές των συρμών και των συστημάτων.
Αναφερόμενος στην επέκταση της Καλαμαριάς, ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι η εταιρία θα κάνει ό,τι χρειάζεται, ώστε να παραδοθεί 8 μήνες μετά την παράδοση της κύριας γραμμής.
Οπως επεσήμανε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρχουν οι μελέτες προκειμένου να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού, ενώ σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί και το αναλυτικό πρόγραμμα, καθώς και η τελική χάραξη και θέση των σταθμών των επεκτάσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς Τούμπα και Χαριλάου.
«Προτεραιότητα αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο Βορειοδυτικό τμήμα, που έχει και την μεγαλύτερη ανάγκη σύνδεσης με το έργο».
Ο ίδιος αναφέρθηκε από το βήμα του συνεδρίου που διοργάνωσαν η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr και στα άλλα δύο εμβληματικά, όπως τα χαρακτήρισε, έργα την κατασκευή του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου FlyOver και την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.
«Σήμερα προσπαθούμε με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας προσθέτοντας πως «επιδίωξή μας είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης. Σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, με ισχυρό γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Ως προς τις δυσκολίες στις μετακινήσεις εξαιτίας της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, ο κ. Σταικούρας επανέλαβε τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί προσθέτοντας πως υπάρχει η δυνατότητα, υλοποιώντας τη νέα Νομοθετική Ρύθμιση περί της Ανάληψης Δυνατότητας Έγκρισης Κανονιστικών Πράξεων, να διευκολύνουμε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οποίες θα συναινέσουν οι φορείς της πόλης.
Σε ότι αφορά το αίτημα του Δήμου για χώρους στάθμευσης, είπε ότι έχουν ήδη αναληφθεί σχετικές πρωτοβουλίες και από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως επίσης και με την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», ενώ για την διευκόλυνση των ασθενοφόρων ή άλλων εκτάκτων περιστατικών, προχωρά η κατασκευή δρόμου, διέλευσης μέσα από το στρατόπεδο Καρατάσιου.
Επίσης θα μεταφερθεί η λειτουργία του FlyOver στις αρμοδιότητες της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», σε περίπου 1,5 με 2 μήνες ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, να υπάρχουν διαθέσιμα γερανοφόρα οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, ενώ θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση.
Αλέξανδρος Εξάρχου: Η Άκτωρ χρηματοδότησε με €40 εκατ. ευρώ το Μετρό Θεσσαλονίκης αμέσως μετά την ανάληψη του ελέγχου της από τον Όμιλο Intrakat
Κάνοντας μία αναδρομή στην 18ετή πορεία του έργου του μετρό, ο κ. Εξάρχου χαρακτήρισε, το ιστορικό του «παράδειγμα αποτυχίας του συστήματος δημοπράτησης των δημοσίων έργων» και έκανε έκκληση να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο ανάθεσης, ώστε να διασφαλιστεί ότι αφενός τα έργα θα ανατίθενται σε εταιρίες που θα μπορούν να τα εκτελέσουν και ότι αφετέρου αυτά θα δημοπρατούνται ώριμα και στο σωστό κόστος.
Ο επικεφαλής της Άκτωρ επισήμανε ότι έργα που δημοπρατούνται χωρίς μελέτες ή απαλλοτριώσεις ή χωρίς διασφαλισμένους πόρους με μαθηματική βεβαιότητα δεν πρόκειται να εκτελεστούν στους χρόνους τους. Και χαιρέτισε τις προσπάθειες του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών να μην δημοπρατούνται πλέον έργα υποδομής, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά και να προχωρούν κανονικά οι πληρωμές των εκτελούμενων έργων.
«Αυτή πρέπει να είναι η μόνιμη προσέγγιση στο ζήτημα» σχολίασε και υπογράμμισε ότι εάν ένα έργο έχει ωριμάσει προτού δημοπρατηθεί και έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση, τότε είναι βέβαιο ότι ο εργολάβος θα είναι εκείνος που θα πληρώσει ποινικές ρήτρες σε περίπτωση αστοχίας. Και αυτές, όπως παρατήρησε, δεν επιβάλλονται, διότι σπανίως οι ευθύνες ανήκουν στον εργολάβο, αλλά σε γεγονότα ευθύνης δημοσίου, όπως οι απαλλοτριώσεις, η ελλιπής χρηματοδότηση και οι εσφαλμένες μελέτες.
Μιλώντας για το ιστορικό της αρχικής ανάθεσης του έργου πριν από 18 χρόνια, διερωτήθηκε πως είναι δυνατόν να ανατίθενται δύσκολα έργα σε εργολάβους που δεν έχουν την τεχνική επάρκεια ή την οικονομική ικανότητα να τα καταφέρουν;»
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Άκτωρ, η μόνη πρόνοια του τότε αναδόχου ήταν να εισπράξει την προκαταβολή για να καλύψει άλλες – και ξένες προς το έργο - οικονομικές υποχρεώσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να μην ξεκινήσει το έργο, η πόλη να ταλαιπωρείται και, όταν εκείνος έφτασε στην οικονομική κατάρρευση, οι τράπεζες να μην τον αφήνουν να πτωχεύσει.
Κατά αυτόν τον τρόπο, συνέχισε ο κ. Εξάρχου, χάθηκε ανεκτίμητος χρόνος και πάρα πολλά χρήματα, τα οποία, όπως συμπλήρωσε, ήταν στην πραγματικότητα η διαφορά μεταξύ της αρχικής προσφοράς του τότε αναδόχου και του πραγματικού κόστους του έργου. Και όπως επισήμανε, ο εργολάβος «δεν ήταν ένας και δεν ήταν η Άκτωρ». «Αυτά είναι παθογένειες του παρελθόντος που πρέπει να μας διδάσκουν. Εάν εμείς ως νέα διοίκηση της Άκτωρ δεν είχαμε τη οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε άμεσα το έργο με €40 εκατ., αυτό δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026» ξεκαθάρισε ο κ. Εξάρχου.
Παράλληλα, ο κ. Εξάρχου δήλωσε: «Δράττομαι της ευκαιρίας να στείλω δύο μηνύματα σε μερικούς καλοθελητές που προφανώς ενοχλούνται, διότι η νέα διοίκηση της Άκτωρ προχωρά το Μετρό Θεσσαλονίκης», κάνοντας λόγο για εργολάβους «του παρελθόντος, που ήθελαν, αλλά δεν μπόρεσαν να κάνουν αυτό που έκανε η Intrakat μέσα σε 1,5 χρόνο».
«Εμείς αυτό κάνουμε, πήραμε την Άκτωρ, εκτελούμε το έργο και θα το ολοκληρώσουμε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όλα τα έργα μας, γιατί έχουμε εξασφαλίσει τόσο την τεχνική όσο και την χρηματοοικονομική μας επάρκεια και, κυρίως, τις εισπράξεις από έργα που εκτελούμε» συνέχισε. «Όσο και αν προσπαθείτε να μας ενοχλήσετε, το μετρό Θεσσαλονίκης, που δεν μπορέσατε να ολοκληρώσετε, θα το τελειώσουμε το Νοέμβριο» συνέχισε ο κ. Εξάρχου. «Οι υπονομευτές της δικής μας προσπάθειας έρχονται από την Αθήνα» διευκρίνισε και κατέληξε: «Τους ευχόμεθα υγεία».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr