Κινητοποιήσεις ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων: Κλιμάκωση και σκέψεις για αποκλεισμούς
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους προσανατολίζονται οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων σε όλη τη χώρα, με το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε αποκλεισμούς αεροδρομίων και λιμανιών να φαντάζει ως πιθανό ενδεχόμενο, αφού έχουν πέσει στο «τραπέζι» τέτοιες προτάσεις.
Οι όποιες αποφάσεις για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και τη μορφή που θα έχουν αυτές, θα ληφθούν κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής σύσκεψης των εκπροσώπων τους, η οποία θα γίνει σήμερα το βράδυ, στις 8:00, μέσω τηλεδιάσκεψης. Βασικό τους αίτημα είναι η εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν με αυτά που πληρώνουν άλλοι φορείς μετακίνησης πολιτών, όπως τα ΚΤΕΛ και η αστική συγκοινωνία.
Όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποί τους, σήμερα πληρώνουν τα διπλάσια τέλη κυκλοφορίας σε σύγκριση με τους άλλους φορείς μετακίνησης των πολιτών, ενώ η νέα ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών αθέτησε την υπόσχεση της προηγούμενης ότι από φέτος τα τέλη κυκλοφορίας θα εξομοιωνόταν.
Συγκεντρώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις
Από το πρωί της Τετάρτης 21 Φεβρουαρίου ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων με τα οχήματά τους έχουν προχωρήσει σε συμβολικές συγκεντρώσεις σχεδόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας, ενέργεια που αποτελεί το πρώτο βήμα των αντιδράσεών τους.
Τα περισσότερα λεωφορεία πανελλαδικά, περίπου 150 σε αριθμό, συγκεντρώθηκαν σε δύο σημεία της Θεσσαλονίκης -στη Δυτική Είσοδο και μπροστά από το νοσοκομείο «Ιπποκράτειο»-, ενώ άλλα περίπου 1.500 βρίσκονται σε πάρκινγκ περιφερειακά της πόλης. Όπως ανέφερε στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων και Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Μακεδονίας – Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου, ο κλάδος πήρε απόφαση να μη βγάλει στο δρόμο περισσότερα από 150 λεωφορεία, για να μη δημιουργηθούν περαιτέρω προβλήματα στο ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό της πόλης εξαιτίας του fly over.
Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, έχουν παραταχθεί περίπου 140 τουριστικά λεωφορεία στη Λεωφόρο Συγγρού. Και στην Αθήνα οι ιδιοκτήτες έβγαλαν στο δρόμο ένα μικρό αριθμό τουριστικών λεωφορείων, αφού στην πόλη είναι ήδη δύσκολες οι κυκλοφοριακές συνθήκες εξαιτίας της κινητοποίησης των αγροτών και της καθόδου των τρακτέρ.
«Προχωρούμε σε κινητοποιήσεις, για να μας ακούσουν ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Τουρισμού. Έχει πέσει στο ‘’τραπέζι’’ η σκέψη να κλείσουμε αεροδρόμια, λιμάνια και δρόμους αλλά ελπίζω να εισακουστούν τα αιτήματά μας και να μη φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Είμαστε η ραχοκοκαλιά της τουριστικής οικονομίας και στην κυβέρνηση θα πρέπει να έχουν το νου τους. Να μη νομίζουν ότι θα περάσουν λίγες μέρες και θα ξεμπερδέψουν μαζί μας. Μπορεί να γίνουν κινητοποιήσεις και στην αρχή της τουριστικής περιόδου. Επίσης, είμαστε έτοιμοι να προσφύγουμε με καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Τα πάντα είναι ανοιχτά. Ή τηρούν την υπόσχεσή τους ή νίπτουμε τας χείρας μας. Υπάρχει μία δέσμευση, την οποία δεν τήρησε η νέα ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών. Έχουμε και βίντεο με τον προηγούμενο υπουργό να δεσμεύεται ότι θα προχωρήσει στην εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας. Αισθανόμαστε ότι υφιστάμεθα έναν εμπαιγμό», λέει στο ethnos.gr ο κ. Πεζίκογλου.
Πρόβλημα με τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων
Κατά τον ίδιο, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων σήμερα καταβάλλουν 600 ευρώ ως τέλη κυκλοφορίας για κάθε όχημά τους, τη στιγμή που ΚΤΕΛ και αστικά λεωφορεία πληρώνουν 300 ευρώ. Όπως υποστηρίζει, τίθεται ζήτημα ισονομίας και δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα πολλές τουριστικές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν ακόμα και πρόβλημα βιωσιμότητας.
«Για το 2020 πληρώσαμε τα τέλη, όμως, εκείνη τη χρονιά, λόγω της πανδημίας, είχαμε τα οχήματά μας παρκαρισμένα. Ζητήσαμε να μην καταβάλουμε τα τέλη για την επόμενη χρονιά αλλά μας είπανε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει. Μας είπανε ακόμα ότι τα επόμενα χρόνια θα εξομοιωθεί το ύψος των τελών και αυτό θα γίνει επίσημα από φέτος με νόμο του κράτους και θα παγιωνόταν. Για δύο χρόνια πληρώσαμε τα ίδια υψηλά τέλη, ωστόσο, φέτος δεν έγινε ο νόμος που περιμέναμε, αφού η νέα ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, που προέκυψε μετά τις εκλογές, δεν τήρησε την υπόσχεση της προηγούμενης. Δε μας έχουν βοηθήσει καθόλου και πλέον υπάρχει σημαντικό πρόβλημα για τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων. Ούτε καν τον Ειδικό Φόρο στο πετρέλαιο δε μείωσαν», τονίζει ο κ. Πεζίκογλου.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr