Ηλεκτρικά λεωφορεία: Πιέζει ο χρόνος για τους σταθμούς φόρτισης - Το εφεδρικό σχέδιο της ΟΣΥ
Αύριο η κρίσιμη μέρα για τις εγκαταστάσεις φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην αίτηση ανάκλησης της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία θα συζητηθεί αύριο 14 Μαρτίου, εξαρτάται ο τρόπος, αλλά πιθανότατα και ο χρόνος που θα κυκλοφορήσουν στους αθηναικούς δρόμους τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία που απέκτησε η εταιρεία και περιμένουν αυτήν την περίοδο να εκτελωνιστούν.
Υπουργείο Μεταφορών και διοίκηση της ΟΣΥ διαβεβαιώνουν ότι τα οχήματα θα ενσωματωθούν στο στόλο και στο πρόγραμμα δρομολογίων στα τέλη Απριλίου ή το αργότερο εντός του Μαΐου και μάλιστα συνολικά και όχι σταδιακά. Ωστόσο, για να γίνει αυτό χωρίς εμπόδια θα πρέπει να πειστεί το Ελεγκτικό Συνέδριο να άρει το μπλόκο που έβαλε στην υπογραφή της σύμβασης προϋπολογισμού 9,85 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), με την εταιρεία «ΕΥΔΡΟΜΟΣ ΑΤΕ», ανάδοχο του έργου της εγκατάστασης υποδομών φόρτισης.'
Το μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα ηλεκτρικά λεωφορεία
Οι αρχικές διευκρινίσεις της εταιρείας δεν είχαν πείσει τη δικαστική αρχή, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα πως κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης καθώς εντόπισε σοβαρές νομικές πλημμέλειες. Ακολούθησε αίτηση ανάκλησης εκ μέρους της ΟΣΥ, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Στέφανο Αγιάσογλου να εκτιμά πλέον ότι έχουν παρασχεθεί τα απαραίτητα στοιχεία ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανάψει το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης.
Υπενθυμίζεται ότι στην απόφασή του το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε εντοπίσει προβληματικά σημεία που αφορούσαν τόσο την κοστολόγηση και την ανεπαρκη έρευνα αγοράς όσο και ζητήματα περιορισμού του ανταγωνισμού μεταξύ των υποψηφίων αναδόχων. Από την πλευρά της ΟΣΥ, σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου, διεκρινίστηκε ότι ο όρος για την απόδειξη τεχνικής εμπειρίας αφορά κατ’ ελάχιστο δύο συμβάσεις αντίστοιχου αντικειμένου τα τελευταία τρία χρόνια και όχι έως δύο όπως αναφερόταν, ενώ εστάλησαν και επιπλέον προσφορές από την αγορά.
Ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά
Δεδομένου όμως ότι ακόμα και αν το Ελεγκτικό Συνέδριο ανοίξει τώρα το δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης, ο χρόνος για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης πιέζει ασφυκτικά, η ΟΣΥ δηλώνει έτοιμη να θέσει σε εφαρμογή ένα εφεδρικό σχέδιο προκειμένου να μην καθυστερήσει η κυκλοφορία των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.
Σύμφωνα με αυτό, τόσο κατά τη φάση των δοκιμών όσο και κατά την πρώτη «έξοδο» σε κανονικά δρομολόγια, η φόρτιση των οχημάτων θα εξασφαλίζεται μέσω της προσωρινής εγκατάστασης 10 – 12 φορτιστών σε πέντε αμαξοστάσια: Ρέντη, Άγίου Δημητρίου, Πλατείας Αττικής και Ρουφ, και στης Ανθούσας ως εφεδρικό.
Συνολικά βασει της σύμβασης θα εγκατασταθούν μόνιμα 70 φορτιστές βραδείας φόρτισης σε περίπου 4 ώρες, ισχύος 90KW, στα τέσσερα αμαξοστάσια (πλην της Ανθούσας). Μικρή αβεβαιότητα υπάρχει για το αμαξοστάσιο του Ρουφ, καθώς αναμένεται από τον ΔΕΔΔΗΕ να αποφασίσει αν είναι καταλληλότερο αυτό ή το κοντινό της Πέτρου Ράλλη.
Ποιες γραμμές θα εξυπηρετούν
Αν και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί σε ποιες γραμμές θα δρομολογηθούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, θεωρειται μάλλον βέβαιο ότι αυτές θα είναι γραμμές του κέντρου, το οποίο είναι επιβαρυμένο τόσο κυκλοφοριακά όσο και σε επίπεδο ρύπων. Αυτήν την περίοδο αποφασίζεται από τον ΟΑΣΑ το πού θα δρομολογηθούν. Κατά βάση θα είναι σε υφιστάμενες γραμμές, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και μια μικρή αναδιοργάνωση σε κάποιες γραμμές.
Σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου, οι 200 οδηγοί που θα οδηγούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία εκπαιδεύονται αυτήν την περίοδο. Οι πρώτοι δέκα πιστοποιήθηκαν από την κινεζική εταιρεία ώστε στη συνέχεια να εκπαιδεύσουν τους υπόλοιπους οδηγούς, ενω από εκπαίδευση περνούν και οι τεχνίτες.
Βάσει της σύμβασης προμήθειας, για τη συντήρηση των νέων λεωφορείων θα υπάρχει για έναν χρόνο υποστήριξη από τη Υutong. Επιπλέον, θα παρέχει επί τόπου υπηρεσίες after sales και ανταλλακτικά δημιουργώντας εταιρεία στην Ελλάδα.
Τα επόμενα βήματα
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία δε θα αθροιστούν στα ήδη υφιστάμενα, καθώς όπως ξεκαθάρισε ο επικεφαλής της ΟΣΥ, για κάθε ένα όχημα που θα προστίθεται θα απομακρύνεται ένα παλαιότερο τεχνολογίας EURO II, τα οποία έτσι κι αλλιώς παραμένουν σε κυκλοφορία με διαρκείς παρατάσεις.
Επίσης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό ές το 2025, σταδιακά θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ ακόμα 300 καινούργια λεωφορεία CNG, 12 και 18 μέτρων, των Industria Italiana Autobus και Iveco.
Βάσει των στοιχείων της ΟΣΥ, ο στόλος της εταιρείας αριθμεί σήμερα 1.600 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των 250 τρόλεϊ, ενώ δρομολόγια εκτελούν καθημερινά από 1.000 έως 1.150.
Η εταιρεία, πάντως, έχει αποφασίσει να προχωρήσει και σε ανάταξη των τρόλεϊ, αλλά και στην προσθήκη ράμπας προσβασης για ΑΜΕΑ σε όσα χρειαζεται με στόχο να μπορέσουν να εκτελούν δρομολόγια και τα 250 τρόλει ώστε να πυκνώσουν οι συχνότητες. Κι αυτό καθώς σημερα ενεργά είναι τα 200 και δρομολογούνται περί τα 160.
Για την ενίσχυση του στόλου η ΟΣΥ στο μεθεπόμενο Διοικητικό Συμβούλιο σχεδιάζει να εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού για το νέο leasing, που θα αφορά σε 300 καινούργια οχήματα. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εγκρίνει 181,12 εκατ. ευρώ για τη νέα δεκαετή συμφωνία.
Αυτό δε σημαίνει ότι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει και κάποια από τα μεταχειρισμένα οχήματα leasing που χρησιμοποιεί δεδομένου ότι αυτό προβλέπεται στη σύμβαση. Απαντώντας σε σχετική ερωτηση του ethnos.gr, ο κ. Αγιάσογλου επεσήμανε ότι η σχετική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος της τρέχουσας συμφωνίας. Δεν απέκλεισε, πάντως, το ενδεχόμενο ορισμένα να αγοραστούν εφόσον είναι κατάλληλα και πωλούνται φτηνά, 10.000 ευρώ το ένα.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr