ΣΤΑΣΥ: Πώς το φρενάρισμα των συρμών του Μετρό θα μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική
Το έργο αποτελεί μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετά την αρχική του λειτουργία στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του, θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΣΤΑ.ΣΥ και της αναδόχου εταιρείας «Siemens Mobility Α.Ε.» μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα κατεξοχήν «πράσινο» και καινοτόμο για τα ελληνικά σιδηροδρομικά δεδομένα έργο, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Πρόκειται για την «Ανακαίνιση δύο Υποσταθμών της Γραμμής 1 του Μετρό, με ταυτόχρονη εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών». Τη σύμβαση υλοποίησης του έργου υπέγραψαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ Αθανάσιος Κοτταράς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Siemens Mobility Α.Ε.» Δήμος Σαπίδης.
Ένα μεγάλο βήμα για την ενεργειακή εξοικονόμηση
Με το εν λόγω έργο η ΣΤΑ.ΣΥ κάνει το επόμενο, ουσιαστικό βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Η ανακαίνιση των δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο, προβλέπει την προσθήκη σε αυτούς συστήματος, που στην πράξη θα επιτρέψει την εκμετάλλευση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Το νέο αυτό σύστημα θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και υπολογίζεται, πως με τον τρόπο αυτό θα ανακτάται ενέργεια 4.500 MWh τον χρόνο, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά».
Το έργο αποτελεί μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετά την αρχική του λειτουργία στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του, θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Πέρα από το φιλοπεριβαλλοντικό, ενεργειακό, αλλά και οικονομικό του αποτύπωμα, το έργο θα συμβάλλει και στη βελτίωση της αξιοπιστίας του δικτύου ηλεκτροδότησης και τη μείωση των βλαβών, που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό. Αντίστοιχο σύστημα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών προβλέπεται να εγκατασταθεί στους υποσταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό.
Μέσω ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση του έργου
Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στις 5 Φεβρουαρίου 2024, και διεξήχθη με ανοικτή διαδικασία, μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ). Το έργο, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, κατακυρώθηκε στη «Siemens Mobility Α.Ε.» έναντι του ποσού των 4.136.404,21€. Ο συνολικός συμβατικός χρόνος για την πλήρη περάτωσή του ορίζεται σε 28 μήνες.
Κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο Διευθύνων Σύμβουλός της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς υπογράμμισε: «Στη ΣΤΑ.ΣΥ εργαζόμαστε για τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών μας, αξιοποιώντας την τεχνολογία και τα σύγχρονα εργαλεία. Παρότι το Μετρό και ο Τραμ είναι τα κατεξοχήν φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, δεν επαναπαυόμαστε σε αυτό. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε δράσεις, κάνοντας το επόμενο βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση. Οι εγκαταστάσεις και τα συστήματά μας «πρασινίζουν» κι άλλο, συνεισφέροντας στη συνολική προσπάθεια προς μια βιώσιμη αστική κινητικότητα».
Μπλόκαραν πολλά νοσοκομεία της Αθήνας από τις νέες εφημερίες - Οι αλλαγές
Προειδοποίηση Μαρουσάκη: Επικίνδυνα φαινόμενα τις επόμενες ώρες στην Αττική - Πού υπάρχει κίνδυνος για πλημμύρες
Τι βλέπουν στην κυβέρνηση μετά την εκλογή Τραμπ: Ποιες εξελίξεις αναμένονται στο Ουκρανικό αλλά και στη «γειτονιά»
Μαθητές στην Ικαρία κάνουν κατάληψη γιατί δεν έχουν καθηγητές - Τι λένε οι εκπαιδευτικοί
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr