Οι Αθηναίοι ανησυχούν για τις υποδομές - Τέσσερις στους δέκα φοβούνται ότι θα καταρρεύσει γέφυρα ενώ περπατούν ή οδηγούν
Την ίδια στιγμή περισσότεροι από τους μισούς Αθηναίους απαντούν ότι «η ποιότητα των δρόμων στην πόλη δημιουργεί επικίνδυνες κυκλοφοριακές συνθήκες»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Πολύ χαμηλά ποσοστά εμπιστοσύνης δείχνουν οι Αθηναίοι στην ανθεκτικότητα των ήδη γηρασμένων υποδομών της πρωτεύουσας (αλλά και της χώρας γενικότερα), οι οποίες έχουν συντηρηθεί ανεπαρκώς ή και καθόλου τις τελευταίες δεκαετίες κι ας οδεύουν πολλές απ΄αυτές στη λήξη της «ζωής» τους.
Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Cyclomedia, τέσσερις στους δέκα κατοίκους της πρωτεύουσας δηλώνουν ότι φοβούνται μήπως καταρρεύσει κάποια γέφυρα την ώρα που περπατούν από κάτω, οδηγούν ή τη διασχίζουν.
Την ίδια στιγμή περισσότεροι από τους μισούς Αθηναίους απαντούν ότι «η ποιότητα των δρόμων στην πόλη δημιουργεί επικίνδυνες κυκλοφοριακές συνθήκες». Αθήνα και Ρώμη, σύμφωνα με τον συγκεκριμένο δείκτη, είναι οι δύο πόλεις που φαίνεται να τρομάζουν τους κατοίκους τους ως προς την ανθεκτικότητα των υποδομών τους.
Στη Ρώμη το ποσοστό ανησυχίας για τις υποδομές φτάνει το 57% ενώ στην Αθήνα το 41% των ερωτηθέντων εξέφρασε ανησυχία για τη στατικότητα γεφυρών και οδογεφυρών. Την ίδια στιγμή οι πολίτες αισθάνονται ότι οι αρχές της πολης που ζουν δεν κάνουν αρκετά για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην πόλη, με το ποσοστό για την Αθήνα να φτάνει το 32%.
Και ενώ οι κάτοικοι των περισσότερων πόλεων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι τα έργα οδοποιίας είναι ασφαλή, στην Αθήνα και τη Ρώμη αμφισβητείται και αυτή η παραδοχή, ενώ υψηλά ποσοστά ανησυχίας καταγράφονται από τους κατοίκους και ως προς την ασφάλεια των υποδομών για ποδηλάτες – όπου αυτές υπάρχουν.
Παράλληλα περισσότεροι από τους μισούς Αθηναίους θεωρούν ότι τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στην πόλη επιδεινώνονται και από το γεγονός ότι δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για τις νέες μορφές αστικής κινητικότητας.
Την ίδια ανησυχία για την ανθεκτικότητα των υποδομών της χώρας έχουν εκφράσει επανειλημμένως και οι εκπρόσωποι του τεχνικού κλάδου, οι οποίοι επισημαίνουν την ανάγκη τακτικής συντήρησης των έργων, για την οποία ωστόσο το κράτος δεν έχει εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργο Στασινό, το ζήτημα της ανθεκτικότητας αποτελεί αυτή τη στιγμή τη νούμερο ένα προτεραιότητα και για το λόγο αυτό και από το βήμα του πρόσφατου συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών έθεσε για μια ακόμα φορά επιτακτικά το θέμα της εξασφάλισης πόρων για τη συντήρηση των υφιστάμενων έργων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το ΤΕΕ έχει ολοκληρώσει το Εθνικό Μητρώο Υποδομών όπου θα καταγράφεται η «ταυτότητα» των έργων και το πρόγραμμα και το αποτέλεσμα συντηρήσεων και αυτοψιών, αλλά οι καταγραφές φαίνεται ότι είναι ακόμα λιγοστές. «Δεν είναι διατεθειμένοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες - θα δούμε για τα υπουργεία - να καταγράψουν τα έργα και πότε συντηρήθηκαν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στασινός, εξηγώντας ότι έχουν υπάρξει παραδείγματα αιρετών που του έχουν πει πως αν τα εντάξουν στην πλατφόρμα θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη συντήρησης και δεν υπάρχουν τα σχετικά χρήματα.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ανέφερε ότι θα πρέπει να τεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο το ζήτημα της εξασφάλισης σημαντικών πόρων για τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών. Κι αυτό γιατί στην Ελλάδα μέσω του προσεισμικού ελέγχου το προσεχές διάστημα αναμένεται να αναδειχθεί σειρά έργων υποδομής, τα οποία μάλιστα φιλοξενούν ευάλωτο πληθυσμό, όπως μαθητές ή ασθενείς, τα οποία θα χρειαστούν απισκευές.
«Πιστεύω ότι την επόμενη χρονιά θα καταφέρουμε να προχωρήσουμε το τεράστιο έργο που παλεύει η Πολιτεία 30 χρόνια, τον πρωτοβάθμιο προσεισμικό έλεγχο σε σχολεία, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, αστυνομικά τμήματα και πυροσβεστικούς σταθμούς, στο σύστημα παρακολούθησης γεφυρών και άλλα έργα καταγραφής».
Προσέθεσε πως εάν προκύψουν προβλήματα, αυτά θα πρέπει να αντιμετωπιστούν πιθανότατα και με τον αποκλεισμό των υποδομών έως ότου αυτές αποκατασταθύν: «Όλα αυτά θα μας βγάλουν αποτελέσματα και αν θα πούμε ότι ένα σχολείο έχει πρόβλημα, θα πρέπει να κλείσει. Αν πούμε ότι μία γέφυρα έχει πρόβλημα, θα πρέπει να κλείσει. Μέχρι τώρα όλες οι πολιτικές ηγεσίες προσπαθούσαν να μην τα γνωρίζουν για να μην πάρουν μέτρα. Θα πρέπει να έχουμε πόρους αν θα παρουσιαστούν προβλήματα», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με όσα είχαν ανακοινωθεί, ο έλεγχος, ο οποίος προγραμματιζόταν να έχει ήδη ξεκινήσει, θα αφορά τα δημόσια κτίρια, ενώ προτεραιότητα θα δοθεί στα σχολεία και στα νοσοκομεία, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται σε περίπου 20.000.
Ο πρωτοβάθμιος έλεγχος στα κτίρια θα είναι υποχρεωτικός και εφόσον απαιτηθεί, θα ακολουθείται και από δευτεροβάθμιο έλεγχο. Όταν ολοκληρωθεί ο προσεισμικός έλεγχος σε σχολεία και νοσοκομεία, οι αυτοψίες θα επεκταθούν σε άλλα δημόσια κτίρια που υπολογίζονται από 35- 45.000.
Υπενθυμίζεται ότι ο έλεγχος των δημοσίων κτιρίων είχε αρχίσει το 2001 μετά τον φονικό σεισμό του 1999, αλλά είχε προαιρετικό χαρακτήρα. Δεν προχώρησε ποτέ αρκετά και ολοκληρώθηκε μόνο στο 20% των κτιρίων της χώρας. Από τα 80.000 δημόσια κτίρια που έχει η Ελλάδα – αν και δε χρησιμοποιούνται όλα – είχαν ελεγχθεί περίπου τα 20.000.
Ο κ. Στασινός μάλιστα επανέλαβε την πρόταση που έχει εκφράσει και στο παρελθόν και αφορά επιμήκυνση των παραχωρήσεων με αντιστάθμισα τη συντήρηση από τους παραχωρησιούχους υποδομών παλαιότερων έργων που δεν αποφέρουν οικονομικό όφελος: «Πρέπει να αναζητηθούν υβριδικοί τρόποι χρηματοδότησης της συντήρησης των παλιών έργων έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουμε πάρα πολλά προβλήματα, κάτι που θα συμβεί αν δεν το προβλέψουμε από σήμερα», επεσήμανε.
Να σημειωθεί ότι σε τροχιά υλοποίησης έχει τεθεί και το πρόγραμμα μετατροπής σε «έξυπνες» 250 γεφυρών σε όλη την Ελλάδα στο πλαίσιο του οποίου θα συντηρηθούν 100 γέφυρες του σιδηροδρομικού και 150 του οδικού δικτύου.
Στο έργο έχουν ενταχθεί και 36 γέφυρες της Περιφέρειας Αττικής προκειμένου να διαπιστωθεί η «δομική τους υγεία» και να αποφασιστούν πιθανά μέτρα ενίσχυσης. Στόχος είναι η δικτύωση συστημάτων ενόργανης δομικής παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα καταγράφουν την απόκριση των δομικών μελών σε οποιονδήποτε εξωγενή παράγοντα (κινητά φορτία, τυχηματικά φορτία, μεταβολές της θερμοκρασίας κ.λπ.) και θα αποστέλλουν τις μετρήσεις σε κεντρική ενιαία διαδικτυακή πλατφόρμα
Στις γέφυρες που θα μπουν στο μικροσκόπιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων αυτές των λεωφόρων Κηφισού, της Ποσειδώνος, της Κηφισίας, της Συγγρού και της Βουλιαγμένης. Αντίστοιχα έργα θα προχωρήσουν στις 13 Περιφέρειες της χώρας με στόχο να αναπτυχθούν συνολικά 520 καταγραφικοί σταθμοί και να εγκατασταθούν στις γέφυρες που θα επιλεγούν από τις Περιφέρειες 3.120 αισθητήρες μέτρησης ανηγμένης αξονικής παραμόρφωσης, 520 αισθητήρες μέτρησης επιτάχυνσης, 90 αισθητήρες μέτρησης της στάθμης υδάτων και 520 αισθητήρες μέτρησης θερμοκρασίας περιβάλλοντος.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr