Σιδηρόδρομος: Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
Στο μεταξύ χωρίς να πληρούνται οι τυπικές διαδικασίες εξακολουθούν να εκτελούνται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στην Ελλάδα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
«Αυτονόητο και προφανές» χαρακτηρίζει ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) ότι η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών θα πρέπει να γίνεται μόνο στα τμήματα για τα οποία έχει δοθεί από την αρμόδια αρχή, δηλαδή τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η σχετική έγκριση ασφαλείας.
Παρά το γεγονός ότι επί του συγκεκριμένου θέματος ο Οργανισμός δηλώνει αναρμόδιος, έχοντας λάβει ήδη τη σχετική επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, παίρνει θέση στην υπόθεση της παράδοσης από τον ΟΣΕ στην κυκλοφορία τμήματος 100 χιλιομέτρων του δικτύου, για το οποίο δεν είχε ληφθεί προηγουμένως η έγκριση ασφαλείας από τη ΡΑΣ, όπως αναλυτικά παρουσίασε το «Εθνος» σε ρεπορτάζ του.
Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ την Πέμπτη έγινε ενημέρωση για την απόρριψη της αίτησης επικαιροποίησης της Έγκρισης Ασφάλειας που διαθέτει ο ΟΣΕ ως Διαχειριστής Υποδομής στα τμήματα που είχαν κλείσει για την κυκλοφορία, μεταξύ των οποίων τον κλάδο ανόδου «Άγιος Στέφανος – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος - Μεζούρλο», δηλαδή ένα τμήμα γραμμής συνολικού μήκους 100 χιλιομέτρων.
Υπενθυμίζεται ότι την απόφαση αυτή, με αριθμό 50/2024, έλαβε η Ολομέλεια της ΡΑΣ στις 19/6/2024, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή οδηγία 2016/798 και τον νόμο 4632/2019.
«Όπως ενημερώθηκε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ με κοινοποίηση επιστολής της ΠΕΠΕ σήμερα οι αμαξοστοιχίες διέρχονται κατόπιν εντολής του ΟΣΕ από κάποια από αυτά τα τμήματα τα οποία δεν είναι ενταγμένα στην Έγκριση Ασφάλειας. Είναι δεδομένο ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν είναι αρχή ασφαλείας και έχει αρμοδιότητα να διερευνά ατυχήματα αλλά και να εκδίδει συστάσεις ασφαλείας για όσα ανακαλύπτει κατά τη διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων. Εντούτοις είναι αυτονόητο και προφανές ότι η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών θα πρέπει να γίνεται μόνο στα τμήματα για τα οποία έχει δοθεί από την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ) η σχετική έγκριση ασφαλείας», ανέφερε ξεκάθαρα ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ στη δική του ανακοίνωση.
Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
Στο μεταξύ χωρίς να πληρούνται οι τυπικές διαδικασίες εξακολουθούν να εκτελούνται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στην Ελλάδα, όπως καταδεικνύεται από τα νέα πρόστιμα που επέβαλλε η ΡΑΣ σε ΟΣΕ και Hellenic Train τις προηγούμενες ημέρες. Η Αρχή με δύο διαφορετικές αποφάσεις της καταλόγισε πρόστιμα 50.000 ευρώ στον ΟΣΕ και 20.000 στην Hellenic Train. Συγκεκριμένα, πρόστιμο 20.000 ευρώ σε κάθε φορέα καταλογίστηκε για τη μη υπογραφή Σύμβασης Πρόσβασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο από το 2021, ενώ επιπρόσθετα 30.000 ευρώ ποινής επιβλήθηκαν στον ΟΣΕ για τη μη κατάρτιση δήλωσης Δικτύου από το 2023. Πρόκειται για τη δήλωση, η οποία κανονικά υποβάλλεται κάθε χρόνο και περιγράφει αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του δικτύου, αλλά και τα τέλη χρήσης που χρεώνονται οι σιδηροδρομικές εταιρίες λειτουργίας.
Νέα σελίδα στη ζωή της Λίλι Άλεν - Χώρισε και άνοιξε προφίλ σε εφαρμογή γνωριμιών
«Απαιτούμε τα δικαιώματα μας»: Στους δρόμους οι χριστιανοί της Συρίας -Αναφορές για πυρπόληση χριστουγεννιάτικου δέντρου
«Καμπανάκι» στην ΕΕ: Οι αποθήκες φυσικού αερίου αδειάζουν με εκρηκτικούς ρυθμούς
Αμφιλοχία: Μυστήριο με τον πνιγμό του 27χρονου ποδοσφαιριστή - Τι οδήγησε στη βουτιά «θανάτου»;
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr