Νέο ΙΝ.ΚΑ: «Εκστρατεία» συντονισμού των καταναλωτικών οργανώσεων για άσκηση πίεσης από κοινού στις τράπεζες
Όπως λέει ο εκπρόσωπος του Νέου Ινστιτούτου Καταναλωτών, Παναγιώτης Γεωργιάδης, στις σκέψεις τους βρίσκεται, μεταξύ άλλων, η κατάθεση συλλογικών αγωγών εναντίον των τραπεζών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Μεγάλη προσπάθεια συντονισμού των καταναλωτικών οργανώσεων και άλλων φορέων της χώρας, προκειμένου να ασκηθεί από κοινού πίεση στις τράπεζες για τις αδικαιολόγητες χρεώσεις προς τους πολίτες σχεδόν σε κάθε συναλλαγή τους μέσω των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ξεκινάει το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών (Νέο ΙΝ.ΚΑ.).
Όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο δικηγόρος και εκπρόσωπος του Νέου ΙΝ.ΚΑ., Παναγιώτης Γεωργιάδης, η προσπάθεια βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και αυτήν τη στιγμή γίνονται συζητήσεις με τις άλλες καταναλωτικές οργανώσεις και φορείς, προκειμένου να συναποφασισθεί ένα κοινό σχέδιο δράσης.
«Στις σκέψεις μας βρίσκεται η κατάθεση συλλογικών αγωγών εναντίον των τραπεζών, η διοργάνωση διαφόρων δράσεων συμβολικού χαρακτήρα καθώς και η γενικότερη ενημέρωση του κόσμου γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα. Εκείνο που προσδοκούμε, είναι η προσπάθειά μας να έχει αποτέλεσμα. Αν ο καθένας κινηθεί από μόνος του, αυτό που θα μείνει στο τέλος, θα είναι μόνο εντυπώσεις. Το κακό με τις αδικαιολόγητες χρεώσεις των τραπεζών προς τους καταναλωτές έχει παραγίνει και ο στόχος μας είναι να ασκηθεί πίεση προς τις τράπεζες, ώστε να να αλλάξει η κατάσταση. Υπάρχουν αδικαιολόγητες και υπερβολικές χρεώσεις για κάθε συναλλαγή και θεωρούμε ότι αυτό αντίκειται στο νόμο για την προστασία των καταναλωτών», αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Γεωργιάδης.
«Το πρόβλημα είναι διαρκές»
Κατά τον ίδιο, το πρόβλημα με τις αδικαιολόγητες χρεώσεις των τραπεζών προς τους καταναλωτές είναι διαρκές. Η ζήτησή τους ξεκίνησε τμηματικά και πλέον έχει επεκταθεί σχεδόν σε κάθε συναλλαγή.
«Ακόμα και την διατήρηση ενός απλού λογαριασμού όψεως χρεώνουν. Μάλιστα, έχουμε καταγγελίες για χρεώσεις ακόμα και για τη χρήση του συστήματος IRIS, οι οποίες ξεκάθαρα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Καταναλωτής χρησιμοποίησε το IRIS, για να διευθετήσει κάποια υπόθεσή του και όχι μόνο του επιβλήθηκαν αδικαιολόγητες χρεώσεις αλλά ήταν και εκπρόθεσμος. Δυστυχώς, στη χώρα μας κάτι πάει στραβά με τα ψηφιακά συστήματα και τις ψηφιακές δυνατότητες», αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.
Ο ίδιος παραθέτει και κάποιες πολύ συνηθισμένες περιπτώσεις αδικαιολόγητων χρεώσεων των τραπεζών προς τους καταναλωτές. Αυτές είναι υπερβολικές χρεώσεις για αναλήψεις μετρητών από ATM άλλης τράπεζας, προμήθειες για πληρωμές λογαριασμών αφού οι καταναλωτές χρεώνονται ακόμη και όταν χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό σύστημα της τράπεζάς τους, τέλη συντήρησης λογαριασμών ακόμα και γι’ αυτούς που δεν χρησιμοποιούνται συχνά ή έχουν χαμηλό υπόλοιπο και χρεώσεις για εκδόσεις ή ανανεώσεις καρτών, οι οποίες είναι συχνά υπερβολικές και χωρίς αιτιολόγηση.
«Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν τις χρεώσεις που επιβάλλουν οι τράπεζες και να ελέγχουν τακτικά τους λογαριασμούς τους. Για αδικαιολόγητες χρεώσεις μπορούν να απευθυνθούν και να καταγγείλουν το ζήτημα στη Διεύθυνση Εποπτείας και στον Συνήγορο του Καταναλωτή και να μην ξεχνάνε ότι μπορούν να εκμεταλλευτούν και τον ανταγωνισμό μεταξύ των τραπεζών. Μια αλλαγή τράπεζας μπορεί να προσφέρει πιο διαφανείς χρεώσεις. Οι καταναλωτές πλέον έχουν τη δυνατότητα να απαιτήσουν διαφάνεια και δικαιοσύνη στις τραπεζικές υπηρεσίες. Με σωστή ενημέρωση και συλλογική δράση, οι αδικαιολόγητες χρεώσεις μπορούν να περιοριστούν, αποκαθιστώντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο τραπεζικό σύστημα», λέει ο εκπρόσωπος του Νέου Ινστιτούτου Καταναλωτών.
Συμβουλές προς τους καταναλωτές
Τέλος, το Νέο ΙΝ.ΚΑ. προχωρά σε συμβουλές προς τους καταναλωτές αναφορικά με τις αδικαιολόγητες χρεώσεις. Αυτές είναι οι εξής:
- Συγκριτική έρευνα: Οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν τις χρεώσεις των τραπεζών, πριν αποφασίσουν για μια υπηρεσία.
- Διαπραγμάτευση: Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν για την κατάργηση ή μείωση των χρεώσεων.
- Χρήση εναλλακτικών υπηρεσιών: Ψηφιακές τράπεζες προσφέρουν συχνά χαμηλότερες χρεώσεις.
- Συνεχής ενημέρωση: Να είναι ενήμεροι οι καταναλωτές για αλλαγές στις πολιτικές χρεώσεων των τραπεζών τους.
Ποια σήματα εξέπεμψε ο Μητσοτάκης: Οι κερδισμένοι του οικονομικού «πακέτου» και ο οδικός χάρτης μέχρι το 2027
Ξεχασμένη τραγωδία στον Όλυμπο με 6 νεκρούς ορειβάτες - Βετεράνος ρεπόρτερ που κινδύνεψε τότε, θυμάται
Χάος στην Κηφισίας: Ξανά εκτός λειτουργίας τα φανάρια - Οδηγοί έκοβαν κορδέλες και περνούσαν
Voucher laptop και tablet: Οι δικαιούχοι και τι άλλα προϊόντα μπορούν να πάρουν όσοι το λάβουν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr